ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGIA JAKO KONCEPCJA DZIAŁANIA POLITYCZNEGO


MROZOWSKA S.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 47.22 Twoja cena  44,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Strategia jako koncepcja działania politycznego


Celem publikacji jest podkreślenie wartości myślenia strategicznego w działaniach politycznych w warunkach ponowoczesności.

Opracowanie ma pełnić rolę podręcznika i przygotować studentów politologii do samodzielnego studiowania zagadnień związanych z szeroko rozumianą strategią działań politycznych.

Termin strategia, różnie definiowany, stosowany jest na gruncie niniejszej publikacji jako długookresowa koncepcja działań, która uwzględnia różne warianty rozwoju sytuacji. Pomimo wielu odwołań do ujęcia tradycyjnego, zgodnie z którym strategia jest sztuką użycia siły zbrojnej w sposób przemyślany i dla osiągnięcia określonych celów politycznych, w opracowaniu przyjmuje się pojmowanie jej jako sztuki łączenia całości dostępnych zasobów, metod, reguł dla urzeczywistnienia pewnego pomysłu, osiągnięcia konkretnego celu.

Prakseologiczne definiowanie strategii w połączeniu z działaniami politycznymi narzuca wyraźny rygor konstrukcyjny.
Zwraca się uwagę na trzy aspekty strategii działań politycznych, tj. zagadnienie polistrategii państwa, strategię partii politycznych oraz grup interesu.


Wprowadzenie

Rozdział I. Istota, funkcje strategii w kształtowaniu ładu globalnego
1. O pojmowaniu kategorii "współczesnego ładu globalnego"
2. Strategia, taktyka, plan jako koncepcje działania kulturowego i cywilizacyjnego
3. Idea i praktyka demokracji liberalnej. Powołanie instytucji "strategia polityczna"
4. Strategia a rozwój współczesnej demokracji

Rozdział II. Polistrategia państwa na arenie międzynarodowej
1. Państwo jako podmiot stosunków międzynarodowych
2. Optymalizacja działań państwa w przestrzeni międzynarodowej
3. Teoria gier a zjawiska kooperacji, rywalizacji i konfliktu

Rozdział III. Strategia a funkcjonowanie partii politycznych
1. Funkcje partii politycznych
2. Idea i praktyka działalności partii politycznej
3. Idee wyborcze a strategia polityczna

Rozdział IV. Grupy interesu w koncepcjach strategicznych
1. Państwo i społeczeństwo a tworzenie się grup interesu
2. Klasyfikacja i cele grup interesu
3. Lobbing a strategia grup interesu

Rozdział V. Idee strategii politycznej a zarządzanie sferą publiczną
1. Idea a praktyka strategii w funkcjonowaniu Unii Europejskiej
2. Region - państwo a poziomy realizacji wyzwań strategicznych
3. Planowanie strategiczne rozwoju regionalnego

Zakończenie

Bibliografia


183 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022