ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TRANSPORT MIEJSKI EKONOMIKA I ORGANIZACJA


WYSZOMIRSKI O.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 59.90 Twoja cena  56,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Transport Miejski.

Ekonomika i organizacja


Przedstawiona specyfika transportu miejskiego determinuje potrzebę odrębnego potraktowania zagadnienia gospodarowania w tej dziedzinie. Potrzebie tej wychodzi naprzeciw niniejsze opracowanie, które stanowi kontynuację opublikowanego przez Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego w 1986 r. skryptu pt. Ekonomika komunikacji miejskiej, w 1997 r. podręcznika pt. Komunikacja miejska w gospodarce rynkowej oraz w 2002 r. podręcznika pt. Gospodarowanie w komunikacji miejskiej. W niniejszym opracowaniu termin "komunikacja miejska" zastąpiono pojęciem "transport miejski". Zdecydowało o tym przede wszystkim wstąpienie naszego kraju do Unii Europejskiej i wynikająca stąd potrzeba takiego sformułowania tytułu, który nie budzi wątpliwości przy tłumaczeniu na języki obce.

Adresatem opracowania są studenci Uniwersytetu Gdańskiego, w szczególności specjalności transport i logistyka na Wydziale Ekonomicznym, studenci innych uczelni wyższych, a także osoby zawodowo związane z transportem miejskim. Do tej ostatniej grupy należą przedstawiciele władz publicznych odpowiadających za transport miejski oraz przedsiębiorstw komunikacyjnych pełniących niezależnie bądź w jednym organizmie gospodarczym rolę organizatorów i przewoźników.


Przedmowa

Rozdział 1
Transport miejski jako dziedzina gospodarowania
1.1. Pojęcie, zakres i zasięg działania transportu miejskiego
1.2. Etapy rozwoju transportu miejskiego
1.3. Podstawowe problemy rozwoju i funkcjonowania transportu miejskiego
1.4. Rola władz publicznych w transporcie miejskim

Rozdział 2
Infrastruktura i inżynieria ruchu transportu miejskiego
2.1. Trasy i przystanki w transporcie miejskim
2.2. Pętle i węzły integracyjne w transporcie miejskim
2.3. Priorytet w ruchu pojazdów transportu zbiorowego
2.4. Planowanie układu komunikacyjnego

Rozdział 3
Potrzeby przewozowe i popyt na usługi transportu miejskiego
3.1. Cechy potrzeb przewozowych na usługi transportu miejskiego
3.2. Zachowania komunikacyjne ludności miejskiej
3.3. Postulaty przewozowe zgłaszane wobec transportu miejskiego
3.4. Elastyczność popytu na usługi transportu miejskiego

Rozdział 4
Podaż w transporcie miejskim
4.1. Środki przewozowe w transporcie miejskim
4.2. Cechy podaży w transporcie miejskim
4.3. Uwarunkowania kształtowania oferty przewozowej w transporcie miejskim
4.4. Rozkład jazdy w transporcie miejskim

Rozdział 5
Jakość usług transportu miejskiego
5.1. Istota i cechy jakości usług transportu miejskiego
5.2. Sposoby projektowania i kształtowania jakości usług w transporcie miejskim
5.3. Kształtowanie jakości usług a efektywność gospodarowania w transporcie miejskim
5.4. Marketingowe kształtowanie jakości usług w transporcie miejskim

Rozdział 6
Koszty transportu miejskiego
6.1. Struktura kosztów transportu miejskiego
6.2. Czynniki kształtujące poziom kosztów własnych transportu miejskiego
6.3. Koszty zewnętrzne w transporcie miejskim
6.4. Koszty czasu i kongestii w transporcie miejskim

Rozdział 7
Ceny i systemy biletowe w transporcie miejskim
7.1. Przesłanki i zasady polityki cen w transporcie miejskim
7.2. Rodzaje taryf w transporcie miejskim
7.3. Systemy taryfowe stosowane w praktyce transportu miejskiego
7.4. Systemy biletowe w transporcie miejskim

Rozdział 8
Konkurencja w transporcie miejskim
8.1. Istota konkurencji w transporcie miejskim
8.2. Formy oraz intensywność konkurencji w transporcie miejskim
8.3. Oddziaływanie na warunki konkurencji w transporcie miejskim
8.4. Strategie konkurencji w transporcie miejskim

Rozdział 9
Finansowanie i kontraktowanie usług w transporcie miejskim
9.1. Źródła finansowania działalności transportu miejskiego
9.2. Fundusze Unii Europejskiej w finansowaniu rozwoju transportu miejskiego
9.3. Zasady kontraktowania usług w transporcie miejskim
9.4. Specyfikacja usług kontraktowanych w transporcie miejskim

Rozdział 10
Organizacja i zarządzanie transportem miejskim
10.1. Organizacja i zarządzanie regulowanym transportem miejskim w warunkach łączenia działalności organizatorskiej i przewozowej przez jeden podmiot
10.2. Organizacja i zarządzanie regulowanym transportem miejskim w warunkach oddzielenia działalności organizatorskiej i przewozowej
10.3. Organizacja i zarządzanie zderegulowanym transportem miejskim
10.4. Ewolucja systemów organizacji i zarządzania transportem miejskim

Rozdział 11
Kontrola funkcjonowania transportu miejskiego
11.1 Funkcje, zadania i zakres kontroli w transporcie miejskim
11.2. Elementy i techniki kontroli w transporcie miejskim
11.3. Organizacja i zarządzanie kontrolą w transporcie miejskim
11.4. Wykorzystanie wyników kontroli w transporcie miejskim

Rozdział 12
Integracja transportu miejskiego w aglomeracjach i konurbacjach miejskich
12.1. Specyfika funkcjonowania transportu miejskiego w aglomeracjach i konurbacjach miejskich
12.2. Możliwe rozwiązania w zakresie integracji transportu miejskiego
12.3. Podmioty i przedmioty integracji transportu miejskiego
12.4. Funkcjonowanie zintegrowanego transportu miejskiego w warunkach powołania aglomeracyjnego zarządu transportu miejskiego

Rozdział 13
Polityka transportowa miasta
13.1. Polityka transportowa a strategia rozwoju miasta
13.2. Warianty polityki transportowej miasta
13.3. Cele polityki transportowej miasta
13.4. Narzędzia polityki transportowej miasta

Rozdział 14
Badania rynkowe i marketingowe w transporcie miejskim
14.1. Istota i obszary badań rynkowych i marketingowych w transporcie miejskim
14.2. Badania potrzeb przewozowych i popytu na usługi transportu miejskiego
14.3. Badania zachowań i preferencji komunikacyjnych ludności miejskiej
14.4. Badania jakości usług transportu miejskiego

Rozdział 15
Strategie marketingowe w transporcie miejskim
15.1. Specyfika strategii marketingowych w transporcie miejskim
15.2. Wybór rynku docelowego i sposobu działania na rynku transportu miejskiego
15.3. Wybór instrumentów marketingowych w transporcie miejskim
15.4. Wykorzystanie Internetu w marketingowym kształtowaniu usług transportu miejskiego

Rozdział 16
Promocja usług w transporcie miejskim
16.1. Istota i zadania promocji usług transportu miejskiego
16.2. Polityka promocji usług transportu miejskiego
16.3. Instrumenty promocji usług transportu miejskiego
16.4. Programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży jako forma promocji usług transportu miejskiego

Rozdział 17
Zarządzanie zasobami ludzkimi w transporcie miejskim
17.1. Rola zasobów ludzkich w transporcie miejskim
17.2. Segmentacja zasobów ludzkich w transporcie miejskim
17.3. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w transporcie miejskim
17.4. Polityka zatrudnienia w transporcie miejskim

Spis literatury
Spis tabel
Spis rysunków


366 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022