Właściwy dobór komunikatu to most, po którym oponent przejdzie na Twoją stronę
Techniki komunikacji - docieranie do różnych typów rozmówców
Uważne słuchanie i odbieranie ukrytych sygnałów oponenta
Panowanie nad emocjami i prowadzenie negocjacji w pożądanym kierunku
Jak rodzi się porozumienie między stronami negocjacji? Oponenci zasiadają do stołu,
mając przeciwne oczekiwania. Twoim zadaniem jako negocjatora jest dotrzeć do rozmówcy -
wywołać jego pozytywną reakcję i przedstawić propozycję tak, aby zaakceptował Twój
sposób myślenia. Jeśli to się uda, dalsze negocjacje będą dużo łatwiejsze.
Z tej książki dowiesz się, jak dopasować przekaz do osobowości oponenta, jak
zaskarbić sobie jego przychylność oraz które informacje podkreślić, a które
pominąć. Jej autorami są eksperci od komunikacji międzyludzkiej, specjalizujący się
w formułowaniu maksymalnie skutecznych przekazów. Ta książka również jest takim
przekazem. Znajdziesz w niej przykłady technik negocjacyjnych, poparte solidną wiedzą,
skonstruowane tak, abyś mógł je łatwo przyswoić i zapamiętać.
- Rozpoznawanie typu negocjatora
- Wpływanie na emocje oponenta: metafory, analogie, kolory i inne "klucze" do
ludzkiej psychiki
- Zadawanie właściwych pytań i kontrolowanie kierunku negocjacji
- Szybkie przyswajanie wiedzy potrzebnej w negocjacjach
- "Druga para uszu" i odbiór sygnałów niewerbalnych
- Łagodzenie groźnych emocji i odpieranie ataków
- Wypowiadanie dowolnych opinii, ale bez kłamstw
Zostań negocjatorem ujarzmiającym nie tylko rozum, ale i emocje.
Ivan Bures jest cenionym ekspertem od komunikacji i marketingu. Od 20
lat doradza firmom z USA, Kanady, Dalekiego Wschodu i Europy Zachodniej. W jego
seminariach wzięło udział już ponad 30 tysięcy menedżerów z wielu krajów. Bures
jest sztandarowym autorem wydawnictwa Management Press. Jego książki o sprzedaży i
marketingu stanowią inspirację dla negocjatorów, menedżerów i marketerów na całym
świecie.
Dr Vlasta A. Lopuchovská od wielu lat bada techniki komunikacji w
handlu. Jest autorką i współautorką 10 publikacji z zakresu pedagogiki. Specjalizuje
się w językoznawstwie pragmatycznym i w lingwistycznej analizie języka mówionego i
pisanego.
Spis treści
Przedmowa
1. Zdrowy rozsądek to najlepsza gwarancja przygotowania się do negocjacji
1.1. Jak postrzegamy świat?
1.2. Nikt nie jest taki sam
1.3. Mapa myśli pomoże w pomyślnym prowadzeniu negocjacji
1.4. Neurolingwistyczne programowanie stylu
2. Gest lub dobór koloru mają wagę słowa
2.1. Ciało zawsze uczestniczy w komunikacji
2.2. Mowa ciała nie dotyczy tylko ciała
2.3. "Small talk" albo werbalne badanie niewerbalnych zwyczajów
2.4. Czy słowa potrafią kłamać?
3. Uważne słuchanie i zrozumienie to główne filary porozumienia
3.1. Pragmatyczne formy komunikacji
3.2. Przy słuchaniu wykorzystujmy "dwie pary uszu"
3.3. Co nazywamy słuchaniem aktywnym i pasywnym
3.4. Klucze do bramy zrozumienia
4. Kto pyta, ten kontroluje kierunek i rozwój negocjacji
4.1. Pytanie bez celu jest jak chybiony strzał
4.2. Kategorie i rodzaje pytań
4.3. Uwaga na pułapkę prezentacji i ceny
4.4. Rola pytań w podsumowaniu negocjacji
5. Odpowiedzią na ostry zarzut jest trafny argument
5.1. Co to jest argumentacja?
5.2. "Zarzut" nie zawsze wynika z postawy
5.3. Najczęstszymi zarzutami są te, które sami przywołujemy
5.4. Zarzuty należy rozbroić, w żadnym przypadku nie można ich negować
Zakończenie
Bibliografia (wykorzystana w książce i polecana)
131 stron, A5, miękka oprawa