Sekrety negocjacji dla biznesmenów to nowa, uaktualniona
i tematycznie częściowo zmieniona wersja wydanych w latach
dziewięćdziesiątych "Sekretów udanych negocjacji". Poprzedni poradnik
spotkał się z ogromnym zainteresowaniem i przyczynił do spopularyzowania
sztuki negocjacji w Polsce.
Autor, światowej sławy negocjator praktyk, jeden
z najpopularniejszych prelegentów w USA, nagrodzony wielokrotnie za swoje
zdolności krasomówcze, był dwa razy zaproszony do Polski, gdzie prowadził cieszące
się dużym zainteresowaniem seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do biznesmenów,
handlowców, menedżerów, polityków i negocjatorów, czyli ludzi prowadzących
negocjacje zawodowo, alewiele z poruszanych w niej tematówbędzie przydatnych
każdemu, bo nawet nie zdając sobie z tego sprawy, niemal bez przerwy prowadzimy
jakieś negocjacje: czy to w zakładzie pracy, podczas zakupów, spotkań
towarzyskich, czy to w domu rodzinnym. Jeśli nawet niektóre techniki negocjacyjne
mogą nam się wydać nieetyczne lub nie fair, to warto je poznać, aby nie być
bezbronnym, gdy ktoś użyje ich przeciwko nam.
Poradnik zawiera szereg cennych rad, które mogą wydawać się
oczywiste, ale których zastosowanie w praktyce nie zawsze jest łatwe, jeżeli nie
zostanie uprzednio przećwiczone zgodnie ze wskazówkami podanymi przez autora. Omawia on
taktyki stosowane przez doświadczonych negocjatorów oraz metody ich kontrowania. Duża
liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął
z życia, powoduje, że nie czyta się jej jak podręcznik, lecz jak dobrą
beletrystykę.
Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego
Wprowadzenie
I Znaczenie negocjacji
1 Sprzedaż w nowym milenium
2 Negocjacje "win-win"
3 Reguły gry
II Otwarcie
4 Żądaj więcej, niż spodziewasz się uzyskać
5 Odpowiedni przedział żądań
6 Nigdy nie akceptuj pierwszej oferty
7 Okazuj zaskoczenie
8 Udawaj niezdecydowanego sprzedawcę
9 Koncentruj się na sprawach zasadniczych
10 Technika imadła
III Gra środkowa - rozwinięcie
11 Wyższa instancja
12 Unikaj konfliktowego prowadzenia negocjacji
13 Malejąca wartość przysług
14 Nigdy nie proponuj dzielenia się różnicą po połowie
15 Kukułcze jajo
16 Coś za coś
IV Gra końcowa
17 Taktyka dobry - zły
18 Oskubywanie
19 Wielkość kolejnych ustępstw
20 Wycofywanie oferty
21 Atmosfera ułatwiająca negocjacje
22 Spisywanie umowy
V Dlaczego cena nie jest tak ważna, jak się nam wydaje
23 Klienci chcą płacić więcej
24 Sprawy ważniejsze niż pieniądze
25 Jak ustalić, ile klient jest skłonny zapłacić
VI Techniki przyspieszania i kończenia negocjacji
26 Cztery etapy sprzedaży
27 24 sposoby udanego kończenia negocjacji
28 Chwyty poniżej pasa
VII Kontrolowanie negocjacji
29 Motywacje negocjatorów
30 Chwyty poniżej pasa - jak im przeciwdziałać
31 Jak negocjować z cudzoziemcami
32 Metody nacisku w negocjacjach
33 Rozwiązywanie problemów w trakcie negocjacji
34 Jak sobie radzić z niezadowolonym klientem
VIII Zrozumieć drugiego negocjatora
35 Źródła władzy i zdobywanie przewagi w negocjacjach
36 Zrozumieć osobowość klienta
37 Negocjacje typu "win-win"
Postscriptum
Indeks imion własnych
279 stron, B5, twarda oprawa