- Najczęstsze błędy, które popełniasz oceniając zachowania swojego
przełożonego
- Typy wrednych szefów i sposoby na doprowadzenie ich do wściekłości
- Strategie łagodzenia sytuacji kryzysowych
- Niezawodne wskazówki ulepszania relacji panujących w zespole
"Niczego nie krytykuje się tak chętnie i wyczerpująco, jak szefa i
stołówkowego jedzenia"
Heiko Mell, doradca personalny
Spędzasz w pracy przynajmniej jedną trzecią doby. Na pewno zawsze marzyło Ci się,
że będzie to zajęcie, które Cię interesuje i sprawia Ci satysfakcję, a w dodatku
wykonywane jest w gronie przyjaznych, kompetentnych i skorych do pomocy ludzi. Niestety.
Jeśli nie wykonałeś heroicznego skoku w nurty własnej działalności gospodarczej,
albo na nazwisko nie masz Gates, Kulczyk, czy też Bochniarz (Uwaga: imię także ma
znaczenie), to z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić - masz szefa! Niewiele
mniejsza jest szansa na to, że nie prezentuje on (ona) sobą wszystkich tych najbardziej
uciążliwych, irytujących, załamujących, demotywujących, żenujących cech
osobowości, których nienawidzisz od zawsze. Jeśli do tego jesteś zwolennikiem
poglądu, że krwawy mord to nie rozwiązanie, jakie masz możliwości na sielankowe 8
godzin spędzone w ulubionym miejscu pracy z potulnym przełożonym za ścianą?
Ta książka to krótki trening współistnienia. Zestaw ćwiczeń przysposabiających
do życia w firmie. Być może nie od razu zaakceptujesz kontrowersyjny pogląd, że szef
to też człowiek, ale wyobraź go sobie jako krnąbrnego nastolatka. Dziecko, które jest
Ci bliskie i za którego wychowanie jesteś odpowiedzialny. Bez względu na to, czy miewa
humory, ciągle się spóźnia i zapomina o istotnych sprawach, jest wybuchowe albo
kłamie i kręci - musisz starać się uczynić z niego lepszą osobę. Nie jest to
instrukcja jak "przechytrzyć" zwierzchnika, czy jak nim
"manipulować". Tu mowa głównie o lojalnym i otwartym postępowaniu w życiu
zawodowym, a nie o wspinaniu się po drabinie kariery. Ale, przecież, jedno nie wyklucza
drugiego.
Szanuj szefa swego, bo możesz mieć gorszego!
- sposoby pobudzania własnej aktywności w zakresie kształtowania atmosfery w
pracy
- rozpoznawanie nieporozumień na płaszczyźnie relacji formalno-służbowych i
indywidualnych
- "wychowanie" szefa w duchu lojalności i sprawiedliwości w życiu
zawodowym
- zdobywanie wyższej pozycji w firmie dzięki Twojemu zaangażowaniu,
kompetencjom i odrobinie zmysłu dyplomatycznego.
Spis treści:
Przedmowa (5)
O autorce (7)
1. "Nic się przecież nie da zrobić"? - Do tanga trzeba dwojga (9)
- Wygodna rola ofiary (9)
- Rezygnacja (11)
- Wewnętrzna decyzja o wypowiedzeniu (13)
- Brak rozwagi (14)
- Ślepy na jedno oko (19)
- Brak empatii (24)
- Brak odwagi (28)
- Ślepy gniew (35)
- Złudna nadzieja (40)
- Nierealne oczekiwania (43)
2. Mały katechizm szefa: typy szefów i jak ich rozwścieczyć (45)
- Naiwni (45)
- Wyzyskiwacze (48)
- Bierni (50)
- Cholerycy (52)
- Karierowicze i pozerzy (54)
- Kreatywno-spontaniczni (57)
- Patriarchowie (autorytatywno-ojcowscy) (59)
- Pedanci (fanatycy kontroli) (62)
- Tyrani (64)
- Niedostępni (67)
3. Wyjście awaryjne: Strategie w poważnych przypadkach (71)
- Ciężki przypadek (71)
- Próba ogniowa (77)
- Pusty rytuał? (81)
Podsumowanie (89)
Bibliografia (91)
96 stron, oprawa miękka