ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKACJA I NEGOCJOWANIE W ORGANIZACJI


PENC J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 43.90 Twoja cena  41,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Z recenzji dr hab. Elżbiety Jędrych, prof. PŁ:

We wszystkich dziedzinach biznesu sukces organizacji zależy od wiedzy i pomysłowości pracowników, ich motywacji i zaangażowania w efektywne działanie. Menedżerowie powinni umacniać te wartości i postawy pracowników, dzięki którym można kreować ich efektywne zachowania, lojalność i dążenie do sukcesu, a więc poszukiwać sposobów skutecznego kierowania. Ważnym sposobem takiego kierowania jest umiejętne komunikowanie się z ludźmi i prowadzenie negocjacji.

Komunikacja odgrywa kluczową rolę we wszystkich aspektach zarządzania, szczególnie w okresie przyspieszonych przemian. Ludzie komunikują się formalnie i nieformalnie (oficjalnie i nieoficjalnie), prezentując i uzgadniając swoje poglądy i racje. Menedżerowie, tworząc odpowiednie systemy komunikowania się w organizacji, powinni sprzyjać gotowości ludzi do prowadzenia dialogu, aby komunikacja formalna i nieformalna uzupełniały się, prowadząc do wzajemnego zrozumienia i chęci współpracy.

Na analogicznych zasadach opierają się negocjacje między kierownictwem a zespołem oraz wewnątrz zespołu. Skuteczność decyzji i uzgadniania stanowisk (kompromis, konsensus) zależą od stylów dyskusji – czy są one otwarte, rzeczowe i konstruktywne. O przebiegu negocjacji nie decydują umiejętności indywidualne uczestników, siła ich logiki i argumentacji, ale odpowiednia infrastruktura, psychologia i sztuka prowadzenia. W organizacji, gdzie konieczne jest poszukiwanie wzajemnych korzyści, otwartość, szczerość i partnerskie nastawienie nie oznaczają słabości i uległości, lecz mądrość, myślenie w kategoriach jutra, identyfikację
z organizacją i jej zadaniami.

Takie ujęcie komunikowania się i negocjowania w organizacji zostało przedstawione
w niniejszej książce. Powinna ona pomóc menedżerom i przyszłym kierownikom
w pozyskiwaniu umiejętności w tym zakresie oraz doskonaleniu stylu współpracy z ludźmi.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Pracownicy i ich zachowania w organizacji

1.1. Zasoby ludzkie i ich rola w kreowaniu sukcesu firmy

1.2. Czynniki kształtujące zachowanie się człowieka

1.3. Reguły zachowania ludzi w organizacji

Rozdział 2. Kierowanie ludźmi w organizacji

2.1. Istota i style kierowania

2.2. Tworzenie nowego stylu kierowania

Rozdział 3. Symulowanie kreatywnych zachowań w organizacji

3.1. Uwarunkowania sprawnego działania pracowników w organizacji

3.2. Motywowanie działania pracowników w organizacji

Rozdział 4. Informowanie i komunikowanie w organizacji

4.1. Informacje i ich przepływy w organizacji

4.2. Komunikacja wewnątrz organizacji

4.3. Bariery sprawnej komunikacji

4.4. Usprawnianie procesów komunikacji

Rozdział 5. Sztuka prowadzenia negocjacji

5.1. Istota negocjowania

5.2. Przygotowanie negocjacji

5.3. Prowadzenie negocjacji

5.4. Strategie i taktyki negocjacyjne

Uwagi końcowe
Bibliografia


176 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZYJAZNE POROZUMIEWANIE SIĘ
CZARNAWSKA M.M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022