G. Richard Shell i Mario Moussa wiedzą, na czym polega problem trudnego
szefa i jakiego wysiłku wymaga przeforsowanie inicjatywy w hierarchicznej
organizacji.
Doradzali tysiącom menedżerów i przestudiowali dzieje najsłynniejszych osób
posiadających wybitną umiejętność perswazji – od Abrahama Lincolna, Johna D.
Rockefellera Jr. O do Andy’ego Grave, Sama Waltona i Bono. Ich czterostopniowy
proces zwany „Woo” jest systematyczną, powtarzalną strategią sprzedawania
pomysłów. „Woo” to zdolność zyskiwania przychylności ludzi bez przymuszania, przy
użyciu jedynie inteligentnej perswazji opartej na wzajemnej zależności. Jest to sekret
sukcesu w relacjach z współpracownikami i klientami.
Pokazuje także, jak menedżerowie korzystają z tej strategii do osiągania celów
w swojej codziennej pracy.
Shell i Moussa zaczynają podróż od dwóch technik samooceny, które
pomogą ci odnaleźć w sobie talent do perswazji. Następnie pokażą, jak
zastosować swoje wyjątkowe zdolności w interakcjach z innymi. Twoje „Woo
IQ” wynika ze znajomości swoich mocnych stron i korzystania z nich we
właściwym czasie z właściwymi ludźmi.
Nieważne, czy jesteś introwertykiem czy ekstrawertykiem, lubisz konkurować czy
współpracować, jesteś bardziej intelektualistą czy praktykiem, odkryjesz, że Woo
poprawi twoje umiejętności perswazji w każdym obszarze życia. Być może
wolałbyś korzystać z książki Sun Tzu The Art... Of War (Sztuka Wojenna) aby
pokonać swoich wrogów. Jednak jeżeli wolisz przeciągnąć ich na swoją stronę,
wybierz The Art... Of Woo.
G. Richard Shell jest dyrektorem Warsztatów Negocjacji
w Biznesie w Wharton School, profesorem Wydziału Prawa specjalizującym się
w etyce biznesu i zarządzaniu. Jego poprzednia książka to wielokrotnie
nagradzana publikacja Negocjowanie Korzyści: Strategie Negocjacyjne dla Rozsądnych
Ludzi.
Mario Moussa wykłada w Wharton School i jest dyrektorem CFAR,
Inc., firmy konsultingowej. Obaj autorzy mieszkają w Filadelfii.
OPINIE
Zastanów się, jaką potężną mocą będziesz władać, jeżeli nauczysz się używać
inteligentnej perswazji w biznesie. Tą mocą jest wiedza o tym, w jaki
sposób, zachowując się etycznie, wpływać na ludzi, którzy nas otaczają. Właśnie
w tej książce znalazłem praktyczne wskazówki, które zwiększyły moją
efektywność menedżerską.
- Daniel Jan Kubach, prezes zarządu 4Media Publisher wydawca „Network Magazyn”
Dawno nie spotkałem się z książką, która w sposób tak przystępny
i obfity w przykłady z życia wybitnych osobistości przedstawia odkrycia
psychologów w zakresie perswazji i wywierania wpływu. Richard Shell
i Mario Moussa odsłaniają przed czytelnikami cały proces perswazji – od
wyznaczenia celów poprzez analizę swoich mocnych stron aż po zabezpieczenie podjętych
zobowiązań. Autorzy przyrównują perswazję do procesu sprzedaży idei i osadzają
ją w kontekście wielu przełomów w historii przedsiębiorczości
i polityki. Dlatego też Inteligentna perswazja w biznesie powinna trafić do
biblioteczki każdego menedżera i polityka, który chce efektywnie realizować swoje
plany, ale także do każdego, kto na co dzień pragnie skutecznie przekonywać innych
ludzi do swoich pomysłów.
- Jarosław Świątek, Polski Portal Psychologii Społecznej
304 strony, oprawa twarda z obwolutą