ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOBIECOŚĆ I MĘSKOŚĆ KOMUNIKACJA RELACJE SPOŁECZEŃSTWO


BOGNA B.

wydawnictwo: ENETEIA , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 62.70 Twoja cena  59,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kobiecość i męskość

Komunikacja, relacje, społeczeństwo


Drugi z tomów, stanowiących interdyscyplinarny opis bycia kobietą i mężczyzną we współczesnym świecie. Składa się z artykułów psychologów a także socjologów, pedagogów i ekonomistów, podejmujących aktualne problemy związane min. z funkcjonowaniem kobiet i mężczyzn na rynku pracy, w polityce, w relacjach społecznych, w przestrzeni wirtualnej.

Autorzy omawiają zagadnienia różnic międzykulturowych wpływających na podejmowane przez kobiety i mężczyzn role. Książka stanowi zapis współczesnych problemów społecznych i ekonomicznych, analizowanych przez pryzmat fenomenu jakim jest kobiecość i męskość.

Książki są próbą opisania wielu współczesnych zjawisk z perspektywy przemian zachodzących w stylu życia współczesnych kobiet i mężczyzn, stanowią interesujący opis kobiecości i męskości w kontekstach (nie)codziennych.


Słowo wstępne - Bogna Bartosz

Część pierwsza. Kobiety, mężczyźni w przestrzeniach społecznych
Czy kobiety są gorsze? Obrazy społeczne kobiet i innych kategorii społecznych - Jolanta Miluska
Role społeczne kobiet i mężczyzn dawniej i współcześnie - Ewelina Kaczorowska
Kobiecość i męskość - współczesna rewizja stereotypu rodzaju - Monika Kozłowska
Równość szans zaprzepaszczona: nowi obywatele i „starzy” nauczyciele -Grzegorz Mazurkiewicz
Przekonania i preferencje polityczne kobiet i mężczyzn. Przegląd zagadnień - Jarosław Klebaniuk
Seksizm tradycyjny i współczesny a postrzeganie kobiet w polityce -Eugenia Mandal, Tomasz Kurzeja
Czy „geje są jak kobiety”? Kobiecość i męskość w świetle definicji oraz autodefinicji lesbijek i gejów - Katarzyna Perdzyńska
Społeczne i akceptowane kanony kobiecego piękna? - Anna Zamiar

Część druga. Kobiety i mężczyźni w relacjach

Różnice w strategiach autoprezentacji między kobietami i mężczyznami na portalu sympatia.onet.pl -Anna Chabior, Magdalena Łucka, Katarzyna Małkowska, Dorota Chmielewska-Łuczak
Męskość i kobiecość w wymiarze komunikowania - Michał Cebula
Czy wygląd mężczyzny ma znaczenie? Twarz jako wyznacznik sądów o osobie płci przeciwnej - Andrzej Szmajke, Monika Kołodyńska, Anna Guzik
Dotyk, płeć i uległość - Dariusz Doliński
Jak kłamią kobiety - Bożena Janda-Dębek
Sytuacyjne i podmiotowe uwarunkowania oceny sytuacji potencjalnego kontaktu z osobą tej samej płci i płci przeciwnej - Alicja Kuczyńska, Sylwia Maśko, Aleksandra Kuźnierska
Płeć kierowcy i policjanta a taktyki wywierania wpływu w sytuacjach wykroczenia drogowego - Eugenia Mandal

Część trzecia. Kobiety, mężczyźni na rynku pracy
Praca zawodowa w umyśle kobiet i mężczyzn. Zróżnicowanie zainteresowań zawodowych - Beata Bajcar, Anna Borkowska, Agnieszka Czerw, Agata Gąsiorowska
Kobiecość i męskość jako niespecyficzne kompetencje zawodowe - Henryk Jarosiewicz
Postrzeganie kobiecości i męskości w badaniach sondażowych studentów zarządzania - Ewa Tracz
Płeć i aktywność zawodowa jako determinanty postrzeganej jakości życia u osób pracujących w Polsce lub za granicą - Radosław Walczak
Jak to jest być naukowczynią? - Anna Tylikowska
Nadmierna aktywność zawodowa współczesnej kobiety w ujęciu psychologii egzystencji - Monika Majewska
Kobiecość na emeryturze. Konteksty negatywne - Joanna K. Wawrzyniak
Kobiecość i męskość w teorii ekonomii - Anna Zachorowska-Mazurkiewicz
Problemy równego traktowania kobiet i mężczyzn w miejscu pracy. Koncepcja pomiaru - Ireneusz Kuropka, Zdzisław Pisz
Zróżnicowanie sytuacji kobiet i mężczyzn na dolnośląskim rynku pracy - Zofia Hasińska
Sytuacja i perspektywy rozwoju zawodowego kobiet na rynku pracy województwa dolnośląskiego w świetle badań 2006-2007 - Jolanta Kowal, Dorota Kwiatkowska-Ciotucha, Joanna Krupowicz, Urszula Załuska, Mariola Stanisławczyk

Noty o autorach


440 stron, Format: 16.0x24.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022