ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOTKNIJ PRZESUŃ POTRZĄŚNIJ OD POMYSŁU DO GRY NA IPHONE'A I IPADA


MOORE T.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 40.00 Twoja cena  38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dotknij przesuń potrząśnij

Od pomysłu do gry na iPhone'a i iPada


Nawet jeśli rynek gier i aplikacji mobilnych nie prześcignął jeszcze rynku tych produktów dla komputerów osobistych, to wkrótce to zrobi. Miliony użytkowników, przystępne ceny oraz powszechny dostęp do ekranów dotykowych, GPS i internetu — wszystko to sprawia, że gry na iPhone’a czy iPada są często o wiele bardziej atrakcyjne niż ich odpowiedniki przeznaczone na zwykłe komputery.

Najważniejszy jest pomysł na grę. Musi być nowatorski, atrakcyjny i wciągający. Jeśli już go masz, ten przewodnik pokaże Ci, w jaki sposób przejść do utworzenia prawdziwej i-aplikacji. Przedstawiony proces konstruowania rzeczywistej gry pozwoli Ci zdobyć podstawy dotyczące narzędzia Xcode i języka Objective-C. Jednocześnie nauczysz się, jak implementować logikę gry, przygotowywać grafikę i efekty dźwiękowe, a także opracować sztuczną inteligencję dla gracza-komputera. Już wkrótce możesz zdobyć sławę i czerpać z tego wymierne korzyści!

Z tą książką w ręku każdy programista zamieni pomysł na rzeczywisty produkt, gotowy do rozpowszechniania w sklepie iTunes App Store.

  • Zacznij od prostej gry, wymagającej utworzenia jedynie około dwudziestu wierszy kodu

  • Zbuduj całkowicie od początku grę w hokeja na stole

  • Poznaj najlepsze praktyki w zakresie śledzenia wielu dotyków na ekranie

  • Stwórz animację i przygotuj funkcje wykrywania kolizji

  • Wykorzystaj niezbędne narzędzia do przygotowania atrakcyjnej grafiki dla gry

  • Dopracuj fizykę w grze, aby nadać jej większy realizm

  • Nagraj i przeprowadź edycję efektów dźwiękowych oraz utwórz własną muzykę odtwarzaną w tle

  • Zaprojektuj gracza-komputer, grającego na różnych poziomach trudności


Spis treści:

O autorze (7)
Wstęp (9)

Wprowadzenie (11)

  • Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (12)
  • Czego się nauczysz? (13)
  • Konwencje zastosowane w książce (14)
  • Użycie przykładowych kodów (15)

 

1. Wprowadzenie do Xcode (16)

  • Rejestracja konta programisty (17)
  • Instalacja Xcode (17)
  • Xcode (19)
  • Moduł Interface Builder (33)
  • Połączenia (36)
  • Logika gry (39)

 

2. Hello Pong (44)

  • Utworzenie projektu (45)
  • Interfejs użytkownika gry (48)
  • Wyświetlacz Multi-Touch (52)
  • Animacja (59)
  • Wykrywanie kolizji (62)
  • Punktacja (63)
  • Wykończenie gry (66)
  • Dźwięk (74)

 

3. Grafika (80)

  • Wprowadzenie (82)
  • Grafika rastrowa i wektorowa (83)
  • Formaty obrazów (84)
  • Wyświetlacz Retina (85)
  • Utworzenie obrazów dla gry Air Hockey (87)
  • Integracja aplikacji (102)
  • Kompilacja i uruchomienie gry (106)

 

4. Fizyka (108)

  • Fizyka podczas ruchu paletek (109)
  • Fizyka podczas ruchu krążka (120)

 

5. Dźwięk (134)

  • Czym jest dźwięk? (135)
  • Tworzenie dźwięków (138)
  • Pobieranie dźwięków (138)
  • Nagrywanie dźwięku (139)
  • Edycja dźwięku (141)

 

6. Sztuczna inteligencja (146)

  • Przygotowanie menu głównego (147)
  • Gracz-komputer (154)
  • Poziom trudności (169)

 

7. App Store (176)

  • Zrzuty ekranu (177)
  • Przygotowanie opisu aplikacji i wybór słów kluczowych (179)
  • Podanie metadanych w iTunes Connect (180)
  • Archiwizacja i wysłanie aplikacji (184)
  • Recenzja aplikacji (187)
  • Marketing i sprzedaż (193)
  • Podsumowanie (201)

 

Skorowidz (203)


208 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022