Dotknij przesuń potrząśnij
Od pomysłu do gry na iPhone'a i iPada
Nawet jeśli rynek gier i aplikacji mobilnych nie prześcignął jeszcze rynku tych
produktów dla komputerów osobistych, to wkrótce to zrobi. Miliony użytkowników,
przystępne ceny oraz powszechny dostęp do ekranów dotykowych, GPS i internetu —
wszystko to sprawia, że gry na iPhone’a czy iPada są często o wiele bardziej
atrakcyjne niż ich odpowiedniki przeznaczone na zwykłe komputery.
Najważniejszy jest pomysł na grę. Musi być nowatorski, atrakcyjny i wciągający.
Jeśli już go masz, ten przewodnik pokaże Ci, w jaki sposób przejść do utworzenia
prawdziwej i-aplikacji. Przedstawiony proces konstruowania rzeczywistej gry pozwoli Ci
zdobyć podstawy dotyczące narzędzia Xcode i języka Objective-C. Jednocześnie nauczysz
się, jak implementować logikę gry, przygotowywać grafikę i efekty dźwiękowe, a
także opracować sztuczną inteligencję dla gracza-komputera. Już wkrótce możesz
zdobyć sławę i czerpać z tego wymierne korzyści!
Z tą książką w ręku każdy programista zamieni pomysł na rzeczywisty
produkt, gotowy do rozpowszechniania w sklepie iTunes App Store.
Zacznij od prostej gry, wymagającej utworzenia jedynie około dwudziestu wierszy
kodu
Zbuduj całkowicie od początku grę w hokeja na stole
Poznaj najlepsze praktyki w zakresie śledzenia wielu dotyków na ekranie
Stwórz animację i przygotuj funkcje wykrywania kolizji
Wykorzystaj niezbędne narzędzia do przygotowania atrakcyjnej grafiki dla gry
Dopracuj fizykę w grze, aby nadać jej większy realizm
Nagraj i przeprowadź edycję efektów dźwiękowych oraz utwórz własną muzykę
odtwarzaną w tle
Zaprojektuj gracza-komputer, grającego na różnych poziomach trudności
Spis treści:
O autorze (7)
Wstęp (9)
Wprowadzenie (11)
- Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (12)
- Czego się nauczysz? (13)
- Konwencje zastosowane w książce (14)
- Użycie przykładowych kodów (15)
1. Wprowadzenie do Xcode (16)
- Rejestracja konta programisty (17)
- Instalacja Xcode (17)
- Xcode (19)
- Moduł Interface Builder (33)
- Połączenia (36)
- Logika gry (39)
2. Hello Pong (44)
- Utworzenie projektu (45)
- Interfejs użytkownika gry (48)
- Wyświetlacz Multi-Touch (52)
- Animacja (59)
- Wykrywanie kolizji (62)
- Punktacja (63)
- Wykończenie gry (66)
- Dźwięk (74)
3. Grafika (80)
- Wprowadzenie (82)
- Grafika rastrowa i wektorowa (83)
- Formaty obrazów (84)
- Wyświetlacz Retina (85)
- Utworzenie obrazów dla gry Air Hockey (87)
- Integracja aplikacji (102)
- Kompilacja i uruchomienie gry (106)
4. Fizyka (108)
- Fizyka podczas ruchu paletek (109)
- Fizyka podczas ruchu krążka (120)
5. Dźwięk (134)
- Czym jest dźwięk? (135)
- Tworzenie dźwięków (138)
- Pobieranie dźwięków (138)
- Nagrywanie dźwięku (139)
- Edycja dźwięku (141)
6. Sztuczna inteligencja (146)
- Przygotowanie menu głównego (147)
- Gracz-komputer (154)
- Poziom trudności (169)
7. App Store (176)
- Zrzuty ekranu (177)
- Przygotowanie opisu aplikacji i wybór słów kluczowych (179)
- Podanie metadanych w iTunes Connect (180)
- Archiwizacja i wysłanie aplikacji (184)
- Recenzja aplikacji (187)
- Marketing i sprzedaż (193)
- Podsumowanie (201)
Skorowidz (203)
208 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka