ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.00 41,80   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BADANIA WIZUALNE W DZIAŁANIU ANTOLOGIA TEKSTÓW


wydawnictwo: FUND BĘC ZMIANA , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 44.00 Twoja cena  41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Badania wizualne w działaniu

Antologia tekstów

Redakcja naukowa: Maciej Frąckowiak. Krzysztof Olechnicki, współpraca Marek Krajewski


Jaki jest status obrazu w badaniach społecznych?

Publikacja wypełnia lukę w naukowych opracowaniach dotyczących metodologii badań wizualnych oraz strategii ich wykorzystywania w analizach i zmianie współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.


Nie jest to jedna z wielu książek o kulturze wizualnej „w ogóle”, lecz zbiór tekstów, w którym przykłady konkretnych badań ilustrują, po co i w jaki sposób wykorzystywać obraz w analizach życia społecznego, zarówno jego uniwersalnych, jak i współczesnych problemów – nowych mediów, nierówności, zmiany społecznej, wiedzy, zdrowia i choroby, miasta, tożsamości. Wspólnym mianownikiem jest tu badanie społeczeństwa za pomocą tego, co wizualne, naoczne i zapośredniczone przez różnorodne technologie rejestracji i emisji obrazów. (ze wstępu)


Publikacja zawiera teksty dotychczas niepublikowane w Polsce, między innymi:
John Berger, Zrozumieć fotografię;
Marisol Clark Ibánez, Kadrowanie świata społecznego przy użyciu wywiadu fotograficzego;
Elizabeth Edwards, Janice Hart, Fotografie jako przedmioty;
John Grady, Obrazy reklamowe jako wskaźniki;
Hubert Knoblauch, Performans wiedzy: wskazywanie i wiedza w prezentacjach powerpoint;
Sarah Pink, Uruchamiając etnografię wizualną;
Michael Rich, Richard Chalfen, Astma w słowach i obrazach. Narracje wizualne jako środek diagnozy, prewencji i terapii chorób przewlekłych;
Dirk Vom Lehn, Christian Heath, Odkrywanie wystaw: wideoanaliza interakcji w muzeach i centrach nauki.



Maciej Frąckowiak
(ur. 1985) - socjolog, zajmuje sie obrazem, próbuje go traktować jako narzędzie i pretekst do badań oraz zmiany relacji społecznych. Autor wystaw, wystąpień i tekstów z tej dziedziny, publikowanych m.in. w "Kulturze i Społeczeństwie", "Przeglądzie Socjologii Jakościowej" oraz "Studiach Socjologicznych". W Instytucie Socjologii UAM pracuje nad doktoratem poświęconym współczesnym strategiom interwencji socjologicznej. Uczestnik i współkoordynator projektów Niewidzialne miasto, Kwestionariusz Kultury Wizualnej, a ostatnio Kolaboratorium. Popularyzacja współdziałania w kulturze. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Fundacji Rodziny Kulczyków.


Krzysztof Olechnicki (ur. 1969) – doktor habilitowany, pracownik Instytutu Socjologii UMK, kierownik Zakładu Badań Kultury. Interesuje się socjologią i antropologią obrazu, antropologią społeczną, socjologią religii oraz nowymi ruchami społecznymi. Stypendysta tygodnika „Polityka” w ramach akcji „Zostańcie z nami” i Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej. Redaktor pisma „Ikonosfera. Studia z Socjologii i Antropologii Obrazu”. Autor wielu ksiązek, m.in. Słownik socjologiczny; Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych; Fotoblogi, pamiętniki z opcja przekazu. Fotografia i fotoblogerzy w kulturze konsumpcyjnej.


Marek Krajewski (ur. 1969) socjolog, profesor na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autor licznych artykułów dotyczących kultury popularnej, konsumpcji i sztuki oraz książek: Kultury kultury popularnej; POPamiętane. Redaktor i współredaktor naukowy publikacji: W stronę socjologii przedmiotów; Prywatnie o publicznym. Publicznie o prywatnym; Wyobraźnia społeczna. Horyzonty – źródła – dynamika; Handmade. Praca rąk w postindustrialnej rzeczywistości. Kurator Zewnętrznej Galerii AMS (1998-2004) oraz pomysłodawca projektu Niewidzialne miasto.


560 stron, Format: 13.0x19.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022