ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DIALOGOWE PODSTAWY ETYKI GOSPODARCZEJ


ROTENGRUBER P.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 45.20 Twoja cena  42,94 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dialogowe podstawy etyki gospodarczej


Poszukując odpowiedzi na pytanie o formułę etyczną uwzględniającą wymóg pomnażania dóbr materialnych oraz zachowującej wobec niego ewaluacyjny dystans, autor książki skupiła się na dialogu.

Postulat dialogu, poza argumentami wywiedzionymi ze sporu o konstytucję człowieka, czerpie swoje uzasadnienie z przekonania interlokutorów o wartości łączących ich więzi. Jakkolwiek sposób oceny doświadczeń gospodarczych w zaproponowanej formule zawęża się do interakcyjnego kryterium słuszności, to owo kryterium wystarcza, by partnerzy dialogu mogli się porozumieć.

Odsłania przed nimi destrukcyjne – etycznie i prakseologicznie – skutki odmowy wzajemnego opowiadania się z własnych dokonań i zamierzeń (niekiedy skutki porzucenia odpowiedzialności za dorastanie innych do roli gospodarczego partnera).


Wprowadzenie        

Rozdział I
Etyka gospodarcza - zadania, narzędzia, cele         
1.1.    Od sporu o gospodarkę przyjazną społeczeństwu do teorii etycznego gospodarowania        
1.2.    Jak etyka łączy się z gospodarowaniem?    
1.2.1.    Deklaracje programowe etyków gospodarczych         
1.2.2.    Stanowisko polskich badaczy życia gospodarczego         
1.3.    Adresat, narzędzie - trudności definicyjne         
1.3.1.    Etyka przedsiębiorcy czy etyka życia gospodarczego? Problem adresata    
1.3.2.    Etyka - alternatywa, pochodna czy uzupełnienie reguł sprawności gospodarczej? Problem narzędzia          
1.3.3.    Dokąd wiedzie droga? Wnioski         

Rozdział II
Paradygmat dialogowy        
2.1.    Dlaczego dialog?         
2.2.    Podstawy koncepcji dialogowej         
2.3.    Warunki przeniesienia postulatu dialogu na grunt społeczny
2.3.1.    Dialog jako konsens, dialog vs. konsens         
2.3.2.    Metaetyczna podstawa, metafizyczna hipoteka         
2.4.    Etyka dialogu w zastosowaniu gospodarczym         
2.4.1.    Dialogowa asymetria jako przedmiot etyczno-gospodarczej debaty         
2.4.2.    Problem merkantylnych uwikłań podmiotu gospodarującego. Postulat integralności we współzawodnictwie Richarda De George'a         

Rozdział III
Przedsiębiorstwo wobec wyzwań etycznych         
3.1.    Dialog jako fundament etyki przedsiębiorstwa         
3.2.    Aksjologiczna tożsamość podmiotu gospodarczego         
3.3.    Partnerstwo strategiczne. Dialog pomiędzy przedsiębiorcami         
3.4.    Rynkowy wizerunek przedsiębiorstwa         
3.5.    Integracja zatrudnionych    
3.6.    Troska o interesariuszy        
3.7.    Dialogowa odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako przedmiot szacowania

Rozdział IV
Dialog gospodarczy zaczynem publicznej debaty         
4.1.    Gospodarowanie jako problem polityczny. Prawodawca - trzeci aktor        
4.1.1.    Triada uczestników życia gospodarczego         
4.1.2.    Geneza nowoczesnego konfliktu społecznego według Maxa Webera
4.2.    Jak chronić więzi łączące uczestników triady? Działania konsensualnoprawne a dialog        
4.2.1.    Konsensualno-prawny projekt społecznego porozumienia         
4.2.2.    O kruchości prawa jako źródła podmiotowych gwarancji uczestników życia gospodarczego        
4.2.3.    Niewystarczalność strategii konsensualnej. Problem metafizyki raz jeszcze        
4.3.    Gdzie możliwa jest dziś publiczna debata? Koncepcja forum etycznogospodarczego        

Etyka, gospodarka, dialog. Zakończenie        
Bibliografia        
Dialogical foundations of business ethics (Summary)


272 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022