ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACJA MENEDŻERSKA W SPOŁECZEŃSTWIE WSPÓŁCZESNYM


BANASZAK SŁ. / STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 49.50 Twoja cena  47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacja menedżerska w społeczeństwie współczesnym

Studium teoretyczno-empiryczne


Monografia o charakterze interdyscyplinarnym ukazuje w nowym świetle aspekt relacji międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, będący pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w Polsce w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi.

W ten sposób autor nawiązuje do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego.

Interesujące jest, że taką kategorię jak „klasowość” można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym.


Uwagi wstępne      


ROZDZIAŁI
Społeczne funkcje menedżerów w strukturach nowoczesnych społeczeństw         
Pojęcie menedżera        
Funkcje menedżerów w podziale pracy społecznej         
Kooperacja. Uwarunkowania gospodarcze i społeczne         
Praca kierownicza i wykonawcza        
Rewolucja menedżerska - koncepcja i krytyka        
Menedżerowie a zagadnienie produkcyjności pracy ludzkiej         
Thorsteina Veblena rozumienie produkcyjności pracy a położenie menedżerów w społeczeństwie          
Archaiczność pojęcia „praca umysłowa i fizyczna"         
Menedżer jako zawód i powołanie        
Podsumowanie   

   
ROZDZIAŁ II
Klasowość menedżerów jako główny składnik tożsamości         
Znaczenie kategorii „klasa społeczna" w analizie pozycji społeczno-ekonomicznej menedżerów        
Pojęcie klasy społecznej         
Klasy menedżerskie a specyfika ekonomiczno-socjologicznego pojmowania własności         
Własność środków produkcji        
Własność siły roboczej        
Makro- i mikrozróżnicowania społeczne        
Menedżerowie jako klasa i jako stan społeczny        
Makroklasy i ich zorganizowane działania. Rola organizacji menedżerskich....     
Menedżerowie jako technostruktura        
Menedżerowie a elita w sensie absolutnym i relacyjnym         
Sposoby produkcji a mikroklasy społeczne        
Niektóre   przykłady   praktyki   zarządzania    przedsiębiorstwami   w   świetle wykształcenia i kwalifikacji menedżerów     
Etyczne problemy menedżerów        
Mikroklasa top menedżerów a właściciele przedsiębiorstw         
Apropriacja stanowisk kierowniczych        
Stałość zatrudnienia menedżerów        
Menedżerowie a szacunek społeczny kształtujący ich tożsamość         
Podsumowanie       

 
ROZDZIAŁ III
Menedżerowie a organizacja i społeczeństwo wiedzy         
Kompetencje menedżerów a organizacja wiedzy i organizacja ucząca się         
Kwalifikacje a kompetencje. Uwagi definicyjne        
Organizacja wiedzy         
Społeczeństwo wiedzy        
Klasyczne koncepcje na gruncie nauk społecznych a współczesne stosunki w gospodarce. Prolegomena do Emila Durkheima koncepcji anomii i grupy profesjonalnej         
Anomia jako kategoria zapoznana         
Grupa profesjonalna i jej funkcje        
Socjalizacja w ramach grupy profesjonalnej. Znaczenie etyki zawodowej          
Grupa profesjonalna a typy więzi społecznej        
Współczesne przykłady anomii w życiu gospodarczym         
Podsumowanie  -  o  przydatności  Durkheimowskich  kategorii   w  analizie współczesności        

ROZDZIAŁ IV
Konflikt w organizacji. Socjopedagogiczne ujęcie miejsca i roli menedżerów w procesie rozwiązywaniu konfliktów        
Pojęcie konfliktu organizacyjnego        
Typy konfliktów w organizacji        
Źródła konfliktu w organizacji        
Przebieg konfliktu w organizacji        
Strategie zachowań w konflikcie        
Rola konfliktu w organizacji        

Rozdział V
Edukacja menedżerska w nowoczesnych społeczeństwach          
Geneza edukacji menedżerskiej        
Szkoły biznesu i ich pozycje w rankingach światowych         
Akademickie formy kształcenia menedżerów          
Akademicka edukacja menedżerska w Polsce w świetle raportów Państwowej
Komisji Akredytacyjnej         
„Rynek" edukacji menedżerskiej w Polsce po 1989 r    
Edukacja a wzory sukcesu życiowego        
Sukces a szansę życiowe         
Dorośli i młodzież wobec możliwości osiągnięcia sukcesu         
Menedżerowie jako ludzie sukcesu        
Merytoryczne i pozamerytoryczne uwarunkowania sukcesu życiowego          
Edukacyjny kontekst roli kapitału społecznego w nowoczesnych społeczeństwach          
Język podręczników zarządzania a wartości i tożsamość menedżerów         
Obietnice sukcesu i awansu w świetle anonsów na studia MBA         
Kultura organizacyjna a edukacyjne oddziaływania we współczesnych organizacjach          
Pojęcie kultury organizacyjnej        
Wymiary kultury        
Poziomy kultury        
Zaufanie a kultura organizacyjna         
Kultura organizacyjna a klimat organizacyjny        
Kultura narodowa a typ kapitalizmu        

ROZDZIAŁ VI
Zarządcy bez wiedzy. Badania własne nad menedżerską edukacją w Polsce         
Założenia metodologiczne         
Eksplikacja problematyki badawczej        
Dobór metod, procedur i technik badawczych        
Wybór zbiorowości badanej        
Reprezentatywność typologiczna badań        
Pilotaż narzędzia        
Elementy zwiadu badawczego        
Zastosowanie analizy zawartości w badaniu edukacji menedżerskiej          
Styl życia polskich menedżerów w świetle analizy zawartości grup dyskusyjnych portalu GoldenLine        
Pokolenie GoldenLine a styl życia        
Uczeni-praktycy a popularność niektórych kredencjałów         
Funkcjoznaki w życiu polskich menedżerów. „Tania socjalizacja"         
Ekostyl menedżerów a podróże i rezygnacja z pracy         
Pozorna eksperckość a wiarygodność zarządców         
Prezentacja wyników badań ilościowych         
Charakterystyka badanych zarządców        
Miejsce badanych w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw         
Poczucie sprawstwa a decyzje edukacyjne        
Stosunek badanych do podwładnych        
Postawy   badanych   wobec   kształcenia   menedżerskiego    oraz   „kapitału społecznego"         
Prezentacja wyników badań jakościowych        
Bezcelowość studiów MBA. Urodzeni menedżerowie         
Wnioski        
Menedżerskie wypowiedzi a gramatyka ojczystego języka         
Menedżerowie - specjaliści od diagnozowania osobowości kandydatów do pracy i pracowników?         
Polskie uniwersytety w oczach zarządców. Wiedza a jej aplikacja         
Edukacja a inne czynniki sukcesu życiowego. Poczucie sprawstwa          
Lenistwo pracowników. Polscy zarządcy o swoich podwładnych         
Skrytość jako cecha polskich menedżerów     

 
Walory przyjętego postępowania badawczego i propozycje przyszłych ujęć empirycznych         
Uwagi końcowe        
Literatura        
Aneks   

 Managerial Education in Modern Society. A Theoretical and Empirical Study
(Summary)


308 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022