|
KOMPETENCJE MENEDŻERA A RELACJE MIĘDZYPRACOWNICZE W ORGANIZACJI
BARTKOWIAK M. / UCZĄCEJ SIĘ wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 38.80 Twoja cena 36,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się
Stwierdzając, że człowiek "jest wartością najważniejszą, a praca
podstawowym miernikiem" jego wartości, Autorka monografii zauważa, że owa
wartość jest uzależniona od wydajności pracy, efektu synergicznego oraz stosowanych
"kompetencji menadżera".
Wartość ta rzutuje na kształtowanie się relacji międzypracowniczych oraz zasady
funkcjonowania i kształt polityki personalnej w organizacji uczącej się.
Biorąc pod uwagę zainteresowania i preferencje Autorki, należy stwierdzić, że
celem głównym niniejszej pracy jest chęć określenia stosownych zależności między
kompetencjami interpersonalnymi menedżera a kształtowaniem się relacji
międzypracowniczych we współczesnej organizacji.
Wstęp
(Introduction)
ROZDZIAŁ 1
Ponowoczesna rzeczywistość jako nowy kontekst działania menedżera w
organizacji
1.1. Społeczeństwo informacyjne podstawą funkcjonowania
organizacji uczącej się
1.2. Zasoby ludzkie – strategiczny kapitał organizacji
1.3. Lider przyszłości
1.4. Współczesna organizacja w procesie uczenia się
ROZDZIAŁ 2
Edukacja ustawiczna w kontekście ponowoczesności i jej konsekwencje w polityce
personalnej
2.1. Edukacja ustawiczna a ponowoczesność
2.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce rynkowej
2.3. Rola funkcji personalnej w organizacji
2.4. Menedżer we współczesnej organizacji
ROZDZIAŁ 3
Relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się a model kompetencyjny
menedżera w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
3.1. Stosunki pracy i jej znaczenie w organizacjach
3.2. Kierowanie zespołami pracowniczymi w procesie kształtowania
relacji międzypracowniczych
3.3. Komunikacja interpersonalna wyznacznikiem atmosfery w miejscu pracy
3.4. Motywowanie pracowników a zadowolenie z pracy
3.5. Szkolenia i doskonalenie kadry pracowniczej w organizacji
3.6. Kompetencje i umiejętności – wyjaśnienia definicyjne
3.7. Teoretyczny model kompetencyjny menedżera w zakresie zarządzania
zasobami ludzkimi
ROZDZIAŁ 4
Metodologiczne podstawy badań
4.1. Przedmiot i cele badań
4.2. Problemy i hipotezy badawcze
4.3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze
4.4. Organizacja i przebieg badań
4.5. Charakterystyka grupy badawczej
ROZDZIAŁ 5
Dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi – wyniki badań
5.1. Praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w badanych
organizacjach
5.2. Podsumowanie materiału badawczego dotyczącego dobrych praktyk w
kontekście metodologii badań
ROZDZIAŁ 6
Ocena zasad funkcjonowania organizacji, kompetencje menedżerskie a relacje
międzypracownicze w świetle przeprowadzonych badań
6.1. Postrzeganie organizacji uczącej się w świetle wyników
badań
6.2. Czynniki determinujące relacje międzypracownicze w organizacji
6.3. Kompetencje menedżerów średniego szczebla w opinii badanych
6.4. Rozwój zawodowy pracowników badanych organizacji
6.5. Elementy motywujące pracowników badanych organizacji
6.6. Ocena systemów szkoleniowych w świetle badań
6.7. Ocena systemów motywacyjnych w świetle badań
6.8. Kierunki zmian w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w opinii
badanych
ROZDZIAŁ 7
Wskazania dotyczące usprawnienia funkcjonowania organizacji w obszarze polityki
personalnej oraz kompetencji menedżerskich w kierunku poprawy relacji
międzypracowniczych
ROZDZIAŁ 8
Wnioski końcowe z przeprowadzonych badań
Bibliografia
Aneks
Załącznik 1. Spis schematów, tabel i wykresów
Załącznik 2. Formy rozwoju zawodowego – najbardziej pożądane i rzeczywiście
występujące w organizacjach sektora publicznego i prywatnego
Załącznik 3. Elementy motywacyjne – najbardziej pożądane i rzeczywiście
występujące w organizacjach sektora publicznego i prywatnego
Załącznik 4. Propozycje ulepszeń systemów szkoleniowych w organizacjach sektora
publicznego i prywatnego
Załącznik 5. Propozycje ulepszeń systemów motywacyjnych w organizacjach sektora
publicznego i prywatnego
Załącznik 6. Zmiany w zakresie nowoczesnych sposobów kierowania personelem w
organizacjach sektora publicznego i prywatnego
Załącznik 7. Ocena kompetencji menedżera w badanych organizacjach
272 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|