ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMPETENCJE MENEDŻERA A RELACJE MIĘDZYPRACOWNICZE W ORGANIZACJI


BARTKOWIAK M. / UCZĄCEJ SIĘ

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 38.80 Twoja cena  36,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się


Stwierdzając, że człowiek "jest wartością najważniejszą, a praca podstawowym miernikiem" jego wartości, Autorka monografii zauważa, że owa wartość jest uzależniona od wydajności pracy, efektu synergicznego oraz stosowanych "kompetencji menadżera".

Wartość ta rzutuje na kształtowanie się relacji międzypracowniczych oraz zasady funkcjonowania i kształt polityki personalnej w organizacji uczącej się.

Biorąc pod uwagę zainteresowania i preferencje Autorki, należy stwierdzić, że celem głównym niniejszej pracy jest chęć określenia stosownych zależności między kompetencjami interpersonalnymi menedżera a kształtowaniem się relacji międzypracowniczych we współczesnej organizacji.


Wstęp    
(Introduction)

ROZDZIAŁ 1
Ponowoczesna rzeczywistość jako nowy kontekst działania menedżera w organizacji
1.1.    Społeczeństwo informacyjne podstawą funkcjonowania organizacji uczącej się    
1.2.    Zasoby ludzkie – strategiczny kapitał organizacji     
1.3.    Lider przyszłości    
1.4.    Współczesna organizacja w procesie uczenia się     
ROZDZIAŁ 2
Edukacja ustawiczna w kontekście ponowoczesności i jej konsekwencje w polityce personalnej    
2.1. Edukacja ustawiczna a ponowoczesność    
2.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce rynkowej    
2.3. Rola funkcji personalnej w organizacji    
2.4. Menedżer we współczesnej organizacji    
ROZDZIAŁ 3
Relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się a model kompetencyjny menedżera w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi    
3.1.    Stosunki pracy i jej znaczenie w organizacjach     
3.2.    Kierowanie zespołami pracowniczymi w procesie kształtowania relacji międzypracowniczych    
3.3.    Komunikacja interpersonalna wyznacznikiem atmosfery w miejscu pracy     
3.4.    Motywowanie pracowników a zadowolenie z pracy    
3.5.    Szkolenia i doskonalenie kadry pracowniczej w organizacji     
3.6.    Kompetencje i umiejętności – wyjaśnienia definicyjne     
3.7.    Teoretyczny model kompetencyjny menedżera w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi    
ROZDZIAŁ 4
Metodologiczne podstawy badań
4.1. Przedmiot i cele badań    
4.2. Problemy i hipotezy badawcze    
4.3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze    
4.4. Organizacja i przebieg badań    
4.5. Charakterystyka grupy badawczej    
ROZDZIAŁ 5
Dobre praktyki zarządzania zasobami ludzkimi – wyniki badań    
5.1.    Praktyki zarządzania zasobami ludzkimi  w badanych organizacjach     
5.2.    Podsumowanie materiału badawczego dotyczącego dobrych praktyk w kontekście metodologii badań    
ROZDZIAŁ 6
Ocena zasad funkcjonowania organizacji, kompetencje menedżerskie a relacje międzypracownicze w świetle przeprowadzonych badań    
6.1.    Postrzeganie organizacji uczącej się w świetle wyników badań    
6.2.    Czynniki determinujące relacje międzypracownicze w organizacji     
6.3.    Kompetencje menedżerów średniego szczebla w opinii badanych     
6.4.    Rozwój zawodowy pracowników badanych organizacji     
6.5.    Elementy motywujące pracowników badanych organizacji     
6.6.    Ocena systemów szkoleniowych w świetle badań    
6.7.    Ocena systemów motywacyjnych w świetle badań    
6.8.    Kierunki zmian w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w opinii badanych    
ROZDZIAŁ 7
Wskazania dotyczące usprawnienia funkcjonowania organizacji w obszarze polityki personalnej oraz kompetencji menedżerskich w kierunku poprawy relacji międzypracowniczych    
ROZDZIAŁ 8
Wnioski końcowe z przeprowadzonych badań    

Bibliografia    
Aneks    
Załącznik 1. Spis schematów, tabel i wykresów    
Załącznik 2. Formy rozwoju zawodowego – najbardziej pożądane i rzeczywiście występujące w organizacjach sektora publicznego i prywatnego    
Załącznik 3. Elementy motywacyjne – najbardziej pożądane i rzeczywiście występujące w organizacjach sektora publicznego i prywatnego    
Załącznik 4. Propozycje ulepszeń systemów szkoleniowych w organizacjach sektora publicznego i prywatnego    
Załącznik 5. Propozycje ulepszeń systemów motywacyjnych w organizacjach sektora publicznego i prywatnego    
Załącznik 6. Zmiany w zakresie nowoczesnych sposobów kierowania personelem w organizacjach sektora publicznego i prywatnego    
Załącznik 7. Ocena kompetencji menedżera w badanych organizacjach


272 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022