ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.20 34,39   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PERCEPCJA SŁUCHOWA DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ


JAKONIUK-DIALLO A.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 36.20 Twoja cena  34,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Percepcja słuchowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim


Autorka przedstawia problem percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w niezwykle szerokim kontekście – uwzględnia rolę tej percepcji w procesie uczenia się i rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka, podkreśla związek zachodzący między umiejętnością różnicowania dźwięków werbalnych i niewerbalnych.

Zaprezentowane badania pokazują, że ocena przetwarzania przez wspomnianą grupę dzieci bodźców słuchowych powinna być dokonywana nie tylko w ramach działań logopedycznych, ale także służyć może diagnozie psychologicznej. W książce podjęta została próba odpowiedzi na pytanie, która grupa rówieśników (pełnosprawnych czy niepełnosprawnych) będzie korzystniejszą socjosferą dla rozwoju percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.


Wprowadzenie

1. Pojęcie percepcji słuchowej
1.1. Dźwięk jako bodziec w procesie percepcji słuchowej
1.1.1. Pojęcie dźwięku
1.1.2. Cechy dźwięku
1.1.3. Dźwięki mowy w procesie porozumiewania się
1.1.3.1. Znak językowy
1.1.3.2. Wytwarzanie dźwięków mowy
1.1.3.3. Rodzaje słuchu mownego
1.2. Percepcja słuchowa a słuchowa kompetencja komunikacyjna
1.3. Neurofizjologiczne podłoże procesu percepcji słuchowej
1.3.1. Ucho ludzkie a odbiór dźwięków (fizjologia słyszenia )
1.3.2. Ośrodkowa droga słuchowa
1.3.3. Prawa i lewa półkula mózgu w procesie przetwarzania bodźców słuchowych w świetle badań z zakresu neuronauki
1.3.4. Związek przetwarzania sygnałów awerbalnych i werbalnych w integracyjnym modelu percepcji słuchowej

2. Rozwój percepcji słuchowej
2.1. Rozwój słuchu w okresie prenatalnym
2.2. Słuch absolutny niemowląt
2.2.1. Metody badania percepcji słuchowej a dowody na istnienie słuchu absolutnego niemowląt
2.2.2. Tłumienie funkcji słuchu absolutnego i specjalizacja słuchu mownego u niemowląt
2.3. Mowa matczyna a rozwój percepcji słuchowej dziecka w okresie niemowlęcym
2.4. Percepcja słuchowa a rozwój mowy dziecka w okresie poniemowlęcym
2.5. Rozwijanie percepcji słuchowej dziecka w okresie przedszkolnym
2.6. Wykorzystanie muzyki w procesie rozwoju percepcji słuchowej dziecka
2.6.1. Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
2.6.2. Związek percepcji muzyki z rozwojem mowy w świetle badań z zakresu muzykologii i surdologopedii
2.6.3. Logorytmika jako metoda wykorzystująca elementy działalności muzyczno- ruchowej w procesie stymulacji rozwoju kompetencji lingwistycznej dzieci

3. Zaburzenia percepcji słuchowej
3.1. Etiologia zaburzeń
3.2. Zaniedbanie środowiskowe jako czynnik sprzyjający powstawaniu zaburzeń percepcji słuchowej
3.3. Możliwość wykorzystania metody Tomatisa w usprawnianiu percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

4. Rola środowiska w stymulowaniu procesu percepcji słuchowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
4.1. Rodzinne uwarunkowania rozwoju percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
4.2. Szkoła jako miejsce rozwoju percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, w świetle koncepcji „pedagogiki miejsca „
4.2.1. Warunki akustyczne klasy szkolnej
4.2.2. Interakcje rówieśnicze jako socjosfera rozwoju słuchowej kompetencji komunikacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
4.2.3. Kompetencje nauczyciela a możliwości rozwoju percepcji słuchowej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
4.2.4. Wykorzystanie zajęć muzyczno-ruchowych w klasie szkolnej warunkiem rozwoju percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

5. Metodologia badań
5.1. Metodologiczne założenia badań własnych
5.2. Cel badań
5.3. Problemy badawcze
5.4. Hipotezy i ich uzasadnienie
5.5. Metody analizy statystycznej
5.6. Zmienne i ich operacjonalizacja
5.7. Wskaźniki zmiennych
5.8. Metody badań, narzędzia badawcze
5.9. Osoby badane
5.10. Realizacja badań
5.11. Kontrola zmiennych zakłócających

6. Analiza wyników badań własnych
6.1. Percepcja słuchowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
6.1.1. Percepcja dźwięków awerbalnych (muzycznych )
6.1.2. Percepcja dźwięków mowy
6.1.3. Związek percepcji dźwięków awerbalnych (muzycznych) z percepcją dźwięków mowy

7. Stopień stymulacji słuchowej kompetencji komunikacyjnej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach integracyjnych i specjalnych

8. Różnice w poziomie percepcji słuchowej ze względu na płeć
8.1. Różnicowanie dźwięków awerbalnych (muzycznych) u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ze względu na płeć
8.2. Różnicowanie dźwięków mowy u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ze względu na płeć

9. Zakres wykorzystywania zajęć muzyczno -ruchowych w klasach integracyjnych i specjalnych jako czynnik istotny dla stymulacji percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

10. Związek funkcjonowania po znawczego z percepcją słuchową uczniów w opinii nauczycieli

11. Ocena funkcjonowania po znawczego uczniów w sferach związanych z percepcją słuchową w opinii nauczycieli

12. Wnioski z badań

13. Znaczenie przeprowadzon ych badań dla wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Postulaty
Załącznik
Bibliografia
Auditory perception in children with mild intellectual disability (Summary
Hörwahrnehmung bei Kindern mit leichter geistiger Behinderun (Zusammenfassung )
Perception auditi ve chez des en fants handicapés mentau xlégers (Resumé )


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022