ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UCZENIE SIĘ JAKO KONSTRUOWANIE WIEDZY


KĄKOLEWICZ M. / ŚWIADOMOŚĆ QUALIA I TECHNOLOGIE INFORMACYJNE

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 35.30 Twoja cena  33,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uczenie się jako konstruowanie wiedzy

Świadomość, qualia i technologie informacyjne


W książce przedstawiono procesy uczenia się jako drogę tworzenia osobistych konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z filozofii umysłu, psychologii poznawczej i szerzej kognitywistyki.

Zaprezentowano autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji struktur wiedzy (ZRSW).

W pięciu rozdziałach przedstawiono kolejno:

cywilizacyjno-technologiczny kontekst konieczności zmiany postrzegania procesów edukacyjnych, w tym przesunięcia akcentu z nauczenia na uczenie się;

zagadnienia różnych kontekstów interpretowania pojęć: wiedza, umysł, świadomość i qualia;

autorską teorię qualiów w edukacji uzasadniającą znaczenie poznawania bezpośredniego; różne koncepcje i zalety koncepcji konstruktywizmu edukacyjnego;

nową rolę technologii medialnych w procesach uczenia się oraz koncepcję ZRSW.


1. Cywilizacyjny i technologiczny kontekst procesów edukacyjnych.
2. Wiedza, umysł, świadoność
3. Teoria qualiów w edukacji
4. Teorie i koncepcje uczenia się
5. Media i technologie informacyjne w procesie uczenia się


394 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022