|
UCZENIE SIĘ JAKO KONSTRUOWANIE WIEDZY
KĄKOLEWICZ M. / ŚWIADOMOŚĆ QUALIA I TECHNOLOGIE INFORMACYJNE wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 35.30 Twoja cena 33,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uczenie się jako konstruowanie wiedzy
Świadomość, qualia i technologie informacyjne
W książce przedstawiono procesy uczenia się jako drogę tworzenia osobistych
konstruktów poznawczych podmiotu, odwołując się do najnowszych ustaleń i teorii z
filozofii umysłu, psychologii poznawczej i szerzej kognitywistyki.
Zaprezentowano autorską teorię qualiów w edukacji, model sfer refleksji oraz
koncepcję strategii uczenia się poprzez konstruowanie zewnętrznych reprezentacji
struktur wiedzy (ZRSW).
W pięciu rozdziałach przedstawiono kolejno:
cywilizacyjno-technologiczny kontekst konieczności zmiany postrzegania procesów
edukacyjnych, w tym przesunięcia akcentu z nauczenia na uczenie się;
zagadnienia różnych kontekstów interpretowania pojęć: wiedza, umysł,
świadomość i qualia;
autorską teorię qualiów w edukacji uzasadniającą znaczenie poznawania
bezpośredniego; różne koncepcje i zalety koncepcji konstruktywizmu edukacyjnego;
nową rolę technologii medialnych w procesach uczenia się oraz koncepcję ZRSW.
1. Cywilizacyjny i technologiczny kontekst procesów edukacyjnych.
2. Wiedza, umysł, świadoność
3. Teoria qualiów w edukacji
4. Teorie i koncepcje uczenia się
5. Media i technologie informacyjne w procesie uczenia się
394 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|