ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 28.30 26,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYWOŁYWANIE AUTONARRACJI W BADANIACH PSYCHOLOGICZNYCH


SOROKO E. / OCENA (AUTO) NARRACYJNOŚCI WYPOWIEDZI

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 28.30 Twoja cena  26,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wywoływanie autonarracji w badaniach psychologicznych

Ocena (auto)narracyjności wypowiedzi


Monografia z zakresu narratopsychologii, a ściślej metodologii badań jakościowych typu narracyjnego.

Autorka podejmuje stosunkowo nowy problem z zakresu ludzkich form komunikacji i ekspresji.

O wysokich walorach pracy świadczy bogactwo zebranego materiału, klarowny sposób prezentacji oraz wyjątkowo rzetelne i precyzyjnie opisane procedury badawcze i analizy psychometryczne. Zjawisko narracji stanowi przedmiot zainteresowań nie tylko językoznawców czy literaturoznawców, ale także coraz częściej etnometodologów, socjologów i kulturoznawców.


Wstęp

1. Narracja, autonarracja i (auto)narracyjność
1.1. Narracja - metafora czy zjawisko naturalne?
1.2. Narracja i autonarracja w psychologii - konteksty teoretyczne
1.3. Narracyjność i autonarracyjność
1.4. Inklinacja autonarracyjna i jej pomiar
1.4.1. Określanie poziomu inklinacji autonarracyjnej - kwestionariusz IAN-R
1.4.2. Wokół konstrukcji kwestionariusza
1.4.3. Niektóre psychometryczne właściwości kwestionariusza IAN-R
1.4.3.1. Statystyki opisowe
1.4.3.2. Rzetelność
1.4.3.3. Trafność kryterialna
1.5. Diagnostyczna użyteczność (auto)narracyjności wypowiedzi

2. Metody generowania autonarracji
2.1. Podejście jakościowe - podstawowe założenia i strategie badawcze
2.2. Badania (auto)biograficzne
2.3. Badania narracyjne
2.4. Kontekst relacyjny metod generowania autonarracji
2.4.1. Relacja interpersonalna badacza i osoby uczestniczącej w badaniu i jej wpływ na przebieg wywiadu
2.4.2. Proces opowiadania a problematyka współkonstruowania danych w relacji badawczej
2.4.3. Rola badacza prowadzącego wywiady jakościowe
2.5. Przegląd wybranych metod (instrukcji) generowania autonarracji
2.5.1. Metody nieautobiograficzne, sprawozdania słowne i niedostatki w procesie autonarracji
2.5.2. Ogólna klasyfikacja wywiadów a charakterystyka metod generowania autonarracji
2.5.3. Dialog hermeneutyczny jako przykład metody niesformalizowanej a sformalizowane wywiady tematyczne
2.5.4. Metodyka prowadzenia wywiadu na przykładzie biograficznego wywiadu narracyjnego Schützego
2.5.5. Wywiad na temat historii życia i metafora rozdziałów życia
2.5.6. Wywiad z wykorzystaniem linii życia i inne metody uwzględniające czasowość egzystencji
2.5.7. Wywiad z wykorzystaniem fotografii i innych przedmiotów osobistych
2.6. Kryteria dobrej metody autonarracyjnej

3. Wybrane aspekty analizy treści i analizy (auto)narracji
3.1. Rozumienie i interpretacja
3.2. Analiza treści jako metoda interpretowania
3.2.1. Podstawowe pojęcia i etapy analizy treści
3.2.2. Sposoby kategoryzowania jednostek analizy
3.3. Analiza (auto)narracji
3.3.1. Hermeneutyczna analiza (auto)narracji
3.3.2. Treściowa i formalna analiza (auto)narracji i pomiar narracyjności

4. Przebieg badań własnych i analiza danych
4.1. Przebieg badań własnych
4.1.1. Problem badawczy
4.1.2. Ogólny plan badań, sposób doboru próby i charakterystyka grupy badawczej
4.1.3. Procedura generowanie autonarracji - tematy, metodyka oraz instrukcje
4.1.4. Przebieg wywiadów i modyfikacje przyjętej procedury badania
4.1.5. Dwa sposoby transkrypcji wywiadów
4.2. Opracowanie wskaźników (auto)narracyjności i sposobów ich pomiaru
4.2.1. Opracowanie wskaźników (auto)narracyjności i innych wskaźników opisowych tekstu
4.2.2. Opracowanie słownika kodowego
4.3. Analiza wyników badań własnych
4.3.1. Opracowanie wskaźnika narracyjności
4.3.2. Testowanie hipotezy o występowaniu różnic w poziomie narracyjności wypowiedzi w zależności od inklinacji, metody, kolejności lub tematu, a także interakcji między nimi
4.3.3. Poszukiwanie wzorców wypowiedzi
4.3.3.1. Efekty grupowania wypowiedzi - charakterystyka podstawowa
4.3.3.2. Efekty grupowania wypowiedzi a inklinacja autonarracyjna oraz warunki prowadzenia wywiadu
4.3.3.3. Efekty grupowania wypowiedzi - charakterystyka szczegółowa
4.4. Dyskusja wyników

Zakończenie

Literatura

Spis tabel

Spis fotografii i rysunków

Spis wykresów

Eliciting of self-narratives in psychological research and diagnosis. Assessment of the (self)narrativity utterances (Summary)


228 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022