ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 218.50 207,58   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ NIERUCHOMOŚCI MIESZKANIOWYCH Z PŁYTĄ CD


TERTELIS M. KARP J. VIEYRA S.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 218.50 Twoja cena  207,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rozwój budownictwa mieszkaniowego oraz wahania cen mieszkań w ostatnich latach sprawiły, że właściciele nieruchomości coraz mocniej uświadamiają sobie znaczenie działań  podejmowanych w zakresie ochrony wartości ich majątku. Doprowadziło to do zwiększenia popytu na usługi profesjonalnych zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami, finansistów i ubezpieczycieli oraz innych branżystów będących w stanie skutecznie wspierać właścicieli nieruchomości w realizacji ich celów.

 

Poradnik powstał na bazie doświadczeń zdobytych przez  Macieja Tertelisa w trakcie wieloletniej praktyki zarówno jako pracownika firm zarządzających nieruchomościami jak i doradcy właścicieli nieruchomości.

Książka jest również efektem szeregu projektów konsultingowych zrealizowanych przez autora dla miast i gmin w obszarze wieloletniego planowania gospodarowania ich zasobami mieszkaniowymi, restrukturyzacji firm zarządzających nieruchomościami komunalnymi i wspólnot mieszkaniowych czy wreszcie realizacji lokalnych programów rewitalizacji oraz wniosków i studiów wykonalności pod konkretne przedsięwzięcia inwestycyjne. Na finalny kształt poradnika miały również wpływ doświadczenia w obszarze inwestycji oraz zarządzania portfelami nieruchomości komercyjnych. Nie bez znaczenia jest również uzupełnienie książki tekstami zagranicznych ekspertów - Amerykanina  Josepha Karpa w zakresie finansowania rozwoju mieszkalnictwa w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadyjczyka Simona Vieyra w zakresie planowania strategicznego, standardów zawodowych i etyki.


Spis treści:

Wstęp
Wykaz skrótów


Rozdział 1. Warsztat profesjonalisty
1.1. Podstawy zarządzania
1.1.1. Zarządzanie strategiczne
1.1.2. Planowanie strategiczne
1.1.3. Strategia marketingowa
1.1.4. Zbiorowe i indywidualne standardy zawodowe i etyka
1.1.5. Etyka zarządcy nieruchomości
1.1.6. BPR jako podstawa wzrostu efektywności zarządzania
1.1.7. Outsourcing - kolejny krok do optymalizacji usługi
1.1.8. Lean management
1.1.9. Spin-off
1.1.10. Outplacement
1.1.11. Kompleksowe zarządzanie przez jakość (TQM)
1.1.12. Benchmarking
1.1.13. Zarządzanie informacją (HMIS)
1.1.14. Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
1.1.15. Kultura firmy
1.1.16. Tożsamość i wizerunek firmy
1.1.17. Innowacje
1.2. Zarządzanie i wynajem nieruchomości - odrodzenie zawodów
1.2.1. Podstawowe definicje i regulacje prawne
1.2.2. Szczeble hierarchiczne w zarządzaniu i wynajmie nieruchomości
1.2.3. Umiejętności zarządcy i agenta nieruchomości
1.2.4. Własna działalność gospodarcza
1.2.5. Plan zarządzania nieruchomością
1.3. Nieruchomości - podstawy prawa rzeczowego i administracyjnego
1.3.1. Organizacja administracji publicznej
1.3.2. Rodzaje nieruchomości - podział podmiotowy
1.3.3. Rodzaje nieruchomości - podział przedmiotowy
1.3.4. Formy władania nieruchomościami
1.3.5. Prawa rzeczowe - własność i użytkowanie wieczyste
1.3.6. Ograniczone prawa rzeczowe
1.3.7. Prawa zobowiązaniowe (obligacyjne)
1.3.8. Trwały zarząd
1.3.9. Posiadanie samoistne, zależne oraz dzierżenie
1.3.10. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
1.3.11. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
1.3.12. Wywłaszczanie i uwłaszczanie
1.3.13. Ewidencja budynków i gruntów
1.3.14. Księgi wieczyste i hipoteka
1.4. Umiejętności interpersonalne zarządcy nieruchomości
1.4.1. Wprowadzenie
1.4.2. Techniki ułatwiające efektywną naukę
1.4.3. Kluczowe momenty prezentacji
1.4.4. Wykorzystanie technik audiowizualnych
1.4.5. Stosowanie pytań i interakcja ze słuchaczami lub klientami
1.4.6. Techniki pokonywania zdenerwowania
1.4.7. Moderowanie spotkań i zwycięskie negocjacje
1.5. Sprzedaż firmy zarządzającej nieruchomościami
1.5.1. Motywacje kupującego
1.5.2. Motywacje sprzedającego
1.5.3. Metody wyceny firmy zarządzającej nieruchomościami
1.5.4. Struktura płatności


Rozdział 2. Prawne i organizacyjne podstawy funkcjonowania wspólnoty mieszkaniowej
2.1. Własność lokalu i udziału w nieruchomości wspólnej
2.1.1. Samodzielny lokal mieszkalny
2.1.2. Wyodrębnienie własności lokalu
2.1.3. Dokumentacja techniczna
2.1.4. Działka budowlana
2.1.5. Wspólnota mieszkaniowa i dokumenty regulujące jej działalność
2.1.6. Nieruchomość wspólna i jej składniki
2.1.7. Powierzchnia użytkowa i metody jej obliczania
2.1.8. Wyznaczenie udziału w nieruchomości wspólnej
2.1.9. Współwłasność i jej rodzaje
2.2. Prawa i obowiązki członków wspólnoty mieszkaniowej
2.2.1. Prawa właściciela lokalu
2.2.2 Prawa współwłaściciela nieruchomości
2.2.3. Prawa właściciela udziału w nieruchomości wspólnej
2.2.4. Obowiązki właściciela lokalu
2.2.5. Obowiązki współwłaściciela lokalu
2.2.6. Obowiązki właściciela udziału w nieruchomości wspólnej
2.2.7. Prawa i obowiązki wynajmującego lokal
2.2.8. Prawa i obowiązki najemcy lokalu
2.3. Organizacja zarządzania nieruchomością wspólną
2.3.1. Zarządy i komisje we wspólnocie mieszkaniowej
2.3.2. Modele zarządzania i administrowania nieruchomością wspólną
2.3.3. Zebranie właścicieli lokali
2.3.4. Wspólnota mieszkaniowa na bazie zasobów spółdzielczych
2.3.5. Wybór firmy zarządzającej przez wspólnotę mieszkaniową
2.3.6. Procedura powierzenia zarządzania nieruchomością wspólną profesjonalnej firmie
2.3.7. Procedura wyboru zarządu właścicielskiego i zlecenia administrowania profesjonalnej firmie
2.3.8 Problemy wspólnot mieszkaniowych a jakość obsługi przez zarządcę nieruchomości
2.4. Wzory pism i formularzy
2.4.1. Regulamin zebrania właścicieli lokali
2.4.2. Ankieta oceny jakości usług zarządcy / administratora (A)
2.4.3. Ankieta oceny jakości usług zarządcy / administratora (B)
2.4.4. Statut (deklaracja, umowa) wspólnoty mieszkaniowej (z komentarzem)
2.4.5. Pełnomocnictwo do głosowania na zebraniu za właściciela lokalu
2.4.6. Pełnomocnictwo do reprezentowania właściciela lokalu
2.4.7. Pełnomocnictwo do reprezentowania gminy
2.4.8. Porządek domowy
2.4.9. Protokół z zebrania właścicieli lokali
2.4.10. Umowa o zarządzanie nieruchomością wspólną (z komentarzem)
2.4.11. Umowa o administrowanie (z komentarzem)
2.4.12. Protokół zdawczo-odbiorczy
2.4.13. Lista udziałów w nieruchomości wspólnej
2.4.14. Uniwersalna karta do głosowania nad uchwałą
2.4.15. Wniosek o zmianę zasad głosowania nad uchwałami właścicieli lokali
2.4.16. Wniosek o zwołanie zebrania właścicieli lokali
2.4.17. Zawiadomienie o zebraniu właścicieli lokali
2.4.18. Umowa najmu


Rozdział 3. Tworzenie i wykorzystanie planu gospodarczego wspólnoty mieszkaniowej
3.1. Płatności członków wspólnoty mieszkaniowej
3.1.1. Zaliczka na poczet kosztów zarządu
3.1.2. Pożytki cywilne a efektywność zarządcy nieruchomości
3.2. Budżet operacyjny wspólnoty mieszkaniowej
3.2.1. Budżet operacyjny nieruchomości wspólnej i procedura jego przygotowania
3.2.2. Rodzaje przychodów z nieruchomości wspólnej oraz metody ich planowania
3.2.3. Rodzaje wydatków na utrzymanie nieruchomości wspólnej oraz metody ich planowania
3.2.4. Sposoby na obniżką zaliczek wnoszonych przez właścicieli lokali
3.2.5. Rodzaje ubezpieczeń majątkowych wspólnoty mieszkaniowej
3.2.6. Rodzaje ubezpieczeń OC wspólnoty mieszkaniowej
3.3. Budżet remontowy nieruchomości wspólnej
3.3.1. Budżet remontowy i procedura jego opracowania
3.3.2. Rodzaje wydatków, które mogą być pokrywane z funduszu remontowego
3.3.3. Wyznaczanie zakresu remontów oraz priorytetów remontowych nieruchomości wspólnej
3.3.4. Różnica między konserwacją, remontem i modernizacją
3.3.5. Oszacowanie kosztów remontu oraz kalkulacja płatności na fundusz remontowy
3.3.6. Wyznaczanie zaliczki na fundusz remontowy z uwzględnieniem inflacji
3.3.7. Studium przypadku - fundusz remontowy w praktyce gminnego zakładu budżetowego
3.4. Zastosowanie budżetu przepływu gotówki
3.5. Analiza odchyleń budżetowych wspólnoty
3.6. Inwestycje we wspólnocie mieszkaniowej
3.6.1. Uczestnicy inwestycji remontowej
3.6.2. Realizacja działań remontowych
3.6.3. Termomodernizacja oraz audyt termomodernizacyjny budynku
3.6.4. Praktyczna procedura adaptacji (nadbudowy) strychu we wspólnocie mieszkaniowej
3.7. Wzory pism i formularzy
3.7.1. Budżet operacyjny w ujęciu jednomiesięcznym
3.7.2. Budżet operacyjny w ujęciu 12 miesięcy
3.7.3. Budżet operacyjny - porównanie planu z wykonaniem
3.7.4. Budżet remontowy
3.7.5. Ankieta remontowa


Rozdział 4. Rozliczenia finansowe wspólnoty
4.1. Rozliczenia finansowe wpływów i wydatków wspólnoty mieszkaniowej
4.1.1. Rozliczanie pożytków oraz kosztów w przypadku współwłasności
4.1.2. Sposoby rozliczeń finansowych kosztów zarządu nieruchomością wspólną
4.1.3. Udział oraz inne klucze podziału kosztów zarządu nieruchomością wspólną
4.1.4. Rozliczenia kosztów wymiany grzejników co. w indywidualnych lokalach
4.1.5. Rozliczanie kosztów utrzymania anteny zbiorczej i instalacji domofonowej
4.1.6. Rozliczanie kosztów utrzymania i użytkowania windy w budynku kilkuklatkowym
4.1.7. Rozliczanie kosztów utrzymania garażu podziemnego
4.1.8. Ogólne zasady rozliczania kosztów świadczeń
4.1.9. Rozliczanie kosztów dostawy zimnej wody i odprowadzania nieczystości płynnych
4.1.10. Zasady rozliczania kosztów energii cieplnej
4.1.11. Rozliczanie kosztów dostawy gazu ziemnego
4.1.12. Rozliczanie kosztów dostawy energii elektrycznej
4.1.13. Rozliczanie kosztów wywozu nieczystości stałych
4.1.14. Rozliczane pozostałych kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej
4.1.15. Rozliczanie kosztów zarządu w przypadku jednoczesnego wyodrębnienia i sprzedaży lokalu
4.2. Remonty we wspólnocie z udziałem gminy
4.2.1. Finansowanie przez gminę kosztów remontów nieruchomości wspólnej w proporcji przekraczającej
jej udział
4.3. Wykorzystanie budżetu do przedstawienia rocznego rozliczenia wspólnoty mieszkaniowej
4.4. Regulamin rozliczeń mediów dostarczanych do indywidualnych lokali


Rozdział 5. Zobowiązania publicznoprawne wspólnoty
5.1. Podstawowe czynności organizacyjne - "rejestracja" wspólnoty mieszkaniowej
5.1.1. Wybór zarządu wspólnoty bądź powierzenie zarządzania profesjonalnej firmie
5.1.2. Uzyskanie dla wspólnoty numeru statystycznego REGON
5.1.3. Wyrobienie dla wspólnoty pieczątki
5.1.4. Otwarcie dla wspólnoty rachunku bankowego w wybranym banku
5.1.5. Wydrukowanie oraz przekazanie właścicielom książeczek opłat
5.1.6. Dokonanie zgłoszeń identyfikacyjnych NIP
5.1.7. Prowadzenie rozliczeń kadrowo-płacowych oraz sprawozdawczości PIT
5.1.8. Ustalenie zasad obsługi finansowej wspólnoty
5.1.9. Ustalenie zasad rozliczania i sprawozdawczości VAT
5.1.10. Rejestracja i sprawozdawczość w ZUS
5.1.11. Ustalenie zasad rozliczania i sprawozdawczości CIT
5.1.12. Ubezpieczenie budynku oraz wspólnoty
5.2. Wspólnota mieszkaniowa jako właściciel nieruchomości
5.3. Wspólnota mieszkaniowa a podatek od nieruchomości
5.4. Wspólnota mieszkaniowa a podatek od czynności cywilnoprawnych
5.5. Wspólnota mieszkaniowa a opłata skarbowa
5.6. Różnica między remontem a modernizacją
5.7. Amortyzacja środków trwałych oraz metody amortyzacji
5.8. Amortyzacja nieruchomości
5.9. Podatek VAT a wynagrodzenia za zarządzanie nieruchomością
5.10. Rozliczenia podatkowe związane z wynagradzaniem członka zarządu właścicielskiego wspólnoty
5.11. Wzory pism i formularzy
5.11.1. Wskaźniki przyszłej renty WFVA


Rozdział 6. Zarządzanie finansami wspólnoty mieszkaniowej
6.1. Współpraca z bankiem
6.1.1. Lokata bankowa i jej rodzaje
6.1.2. Rachunek bankowy wspólnoty mieszkaniowej
6.1.3. Wybór banku
6.1.4. Procent prosty
6.1.5. Procent składany i kapitalizacja odsetek
6.1.6. Kredyty i pożyczki bankowe
6.1.7. Formy zabezpieczenia kredytów
6.1.8. Rodzaje płatności kredytowych
6.1.9. Wyliczenie płatności w metodzie rat malejących
6.1.10. Wyliczenie płatności w metodzie rat równych (annuitetowych)
6.1.11. Kredyt dyskontowy i linia kredytowa
6.1.12. Argentyński system kredytowy
6.1.13. Wskaźniki kredytowe
6.1.14. Leasing środków trwałych
6.2. Analiza opłacalności inwestycji
6.2.1. Graficznie zobrazowanie przepływów finansowych
6.2.2. Zmiana wartości pieniądza w czasie
6.2.3. Opłacalność inwestycji i sposoby jej pomiarów
6.2.4. Dyskontowanie przyszłych dochodów
6.2.5. Badanie opłacalności inwestycji przy pomocy wartości bieżącej netto NPV
6.2.6. Okres zwrotu PP i jego wykorzystanie w badaniu opłacalności inwestycji
6.2.7. Wewnętrzna stopa zwrotu IRR i jej zastosowanie
6.3. Windykacja opłat właścicieli
6.3.1. Windykacja przedsądowa
6.3.2. Postępowanie upominawcze
6.3.3. Licytacja lokalu i eksmisja dłużnika
6.3.4. Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych jako skuteczne narzędzie windykacji
6.3.5. Sprzedaż wierzytelności wspólnoty -factoring
6.3.6. Wspólnota mieszkaniowa a ustawa o ochronie danych osobowych
6.4. Wzory pism i formularzy
6.4.1. Wezwanie do zapłaty
6.4.2. Powiadomienie Biura Informacji Gospodarczej o dłużniku
6.4.3. Pozew o nakaz zapłaty
6.4.4. Uchwała w sprawie przymusowej sprzedaży lokalu
6.4.5. Pozew w sprawie przymusowej sprzedaży lokalu
6.4.6. Mnożniki wartości bieżącej Wb,, czyli obecna wartość 1 zł: (1 + r)ń


Rozdział 7. Usprawnienie zarządzania dużymi portfelami nieruchomości
7.1. Diagnoza rynku zarządzania portfelami nieruchomości
7.1.1. Wprowadzenie
7.1.2. Analiza otoczenia w skali mikro (5 Sił - Model Konkurencji Portera)
7.1.3. Analiza struktury zarządzania opartej na zakładach budżetowych - Łańcuch Wartości 7S
7.1.4. Macierze strategiczne jako narzędzie podejmowania decyzji
7.2. Cele i metody zmiany organizacji zarządzania nieruchomościami
7.2.1. Definicja restrukturyzacja zarządzania
7.2.2. Model Pięciu filarów restrukturyzacji
7.2.3. Definicje prywatyzacji
7.2.4. Prywatyzacja zarządzania nieruchomościami
7.2.5. Inicjacja konkurencji na rynku zarządców
7.2.6. Inwestycja w ludzi
7.2.7. Metoda procesowa przekształceń
7.2.8. Uspołecznienie procesu restrukturyzacji
7.2.9. Prywatyzacyjna blokada
7.3. Regulacje prawne wpływające na obszar zarządzania nieruchomościami komunalnymi i jednostki organizacyjne gminy zarządzające nieruchomościami
7.3.1. Prywatyzacja sektora publicznego - ujęcie historyczne
7.3.2. Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami komunalnymi - podstawy prawne
7.3.3. Ramy prawne zarządzania nieruchomościami komunalnymi
7.3.4. Komunalne jednostki organizacyjne - stan obecny oraz zapowiadane zmiany
7.3.5. Możliwość sprawowania czynności właścicielskich w komunalnym zasobie mieszkaniowym
przez jednostki sektora finansów publicznych
7.4. Dopasowanie organizacji zarządzania nieruchomościami do lokalnej specyfiki
7.4.1. Wieloczynnikowy model organizacji zarządzania
7.4.2. Struktura i zakres działania nadzoru właścicielskiego
7.4.3. Liczba podmiotów zarządzających
7.4.4. Obowiązujący czas umowy
7.4.5. System przepływów finansowych
7.4.6. Struktura organizacyjna i właścicielska oraz forma prawna Zarządcy
7.4.7. Konkurencja pomiędzy zarządcami
7.4.8. Zakres obowiązków firmy zarządzającej
7.5. Finansowe aspekty restrukturyzacji zarządzania
7.5.1. Wybrane elementy analizy finansowej zakładu budżetowego
7.5.2. Wybrane elementy analizy finansowej spółki
7.5.3. Strategia zarządzania wpływami z zasobu
7.5.4. Strategia zarządzania wydatkami na rzecz utrzymania Zasobu
7.5.5. Projekcje finansowe efektów restrukturyzacji
7.6. Skutki restrukturyzacji
7.6.1. Pozytywne skutki restrukturyzacji
7.6.2. Błędnie przeprowadzona lub restrukturyzacja niewdrożona
7.6.3. Zagrożenia związane z restrukturyzacją
7.7. Przykłady restrukturyzacji zarządzania
7.7.1. Kraków
7.7.2. Ostrów Wielkopolski
7.7.3. Sopot
7.7.4. Wrocław
7.7.5. Kielce i Gdańsk
7.8. Wieloletni program gospodarowania zasobem mieszkaniowym miasta
7.8.1. Przykładowy zakres treści programu
7.8.2. Przykładowe cele programu
7.8.3. Metody realizacji celów zakładanych w programie
7.8.1.
7.8.4. Metodologia opracowania programu ścieżką uspołecznioną
7.9. Wzory pism i formularzy
7.9.1. Umowa o zarządzanie i administrowanie dużym portfelem nieruchomości mieszkaniowych (z komentarzem)
7.9.2. Arkusze kalkulacyjne (diagnostyczne i planistyczne) stosowane w wieloletnich programach
gospodarowania komunalnym zasobem mieszkaniowym


Rozdział 8. Rewitalizacja obszarów miejskich
8.1. Proces rewitalizacji
8.1.1. Definicja rewitalizacji
8.1.2. Finansowy aspekt rewitalizacji
8.1.3. "Uspołecznienie" rewitalizacji
8.2. Lokalny program rewitalizacji
8.2.1. Treść programu
8.2.2. Metoda opracowania lokalnego programu rewitalizacji
8.2.3. Aktualizacja lokalnego programu rewitalizacji
8.3. Subregionalne programy rewitalizacji na bazie markowych produktów turystycznych
8.3.1. Główne założenia i definicje
8.3.2. Wstępna analiza problemów
8.3.3. Misja i cele programu
8.3.4. Przesłanki uspołecznienia procesu
8.3.5. Wybór składników produktu turystycznego
8.3.6. Metodologia opracowania programu subregionalnej rewitalizacji
8.3.7. Klastry turystyczne
8.4. Członkowie wspólnoty mieszkaniowej zakładają stowarzyszenie
8.4.1. Procedura założenia stowarzyszenia
8.4.2. Działalność pożytku publicznego i wolontariat
8.4.3. Projekty społeczne finansowane przez Unię Europejską
8.5. Rola zarządcy nieruchomości w rewitalizacji obszarów miejskich
8.5.1. Przesłanki sukcesu projektu inwestycyjnego wspólnoty
8.5.2. Pozyskanie środków finansowych dla wspólnoty mieszkaniowej
8.5.3. Program "Restart" realizowany przez Instytut Zarządzania Nieruchomościami IREM
8.6. Krajowe i zagraniczne źródła finansowania budowy i remontów nieruchomości
8.6.1. Dostępne źródła finansowania remontów i modernizacji
8.6.2. Inwestycje budowlane na bazie partnerskiej współpracy gminy, banku, dewelopera i inwestora
8.6.3. Wspieranie mieszkalnictwa w USA
8.6.4. Finansowanie inwestycji w nieruchomościach wspólnych w USA
8.7. Przykłady rewitalizacji obejmujące nieruchomości wspólnot mieszkaniowych
8.7.1. Centrum Aktywności Lokalnej Smolna
8.7.2. Sopocki model finansowania inwestycji i remontów
8.7.3. Kredyty remontowe subsydiowane przez Władze Gdyni
8.7.4. Programy szczecińskie - "Małych Ulepszeń" i "Nasz Dom"
8.8. Wzory pism
8.8.1 Uchwała właścicieli lokali w sprawie remontu współfinansowanego z funduszy UE
8.8.2. Umowa najmu powierzchni strychowej - wersja skrócona
8.8.3. Umowa najmu powierzchni strychowej - wersja szczegółowa
8.8.4. Umowa podmiotów występujących wspólnie


Rozdział 9. Plan zarządzania nieruchomością - przykład studium wykonalności do projektu
inwestycyjnego współfinansowanego przez Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru
Gospodarczego (MF EOG)
Wprowadzenie
9.1. Charakterystyka projektu
9.1.1. Tytuł
9.1.2. Lokalizacja Projektu
9.1.3. Wnioskodawca
9.1.4. Główny obszar priorytetowy i działanie, w które wpisuje się projekt
9.1.5. Typ projektu
9.1.6. Krótki opis projektu
9.1.7. Polityka europejska, rządowa, regionalna - komplementarność
9.1.8. Otoczenie społeczno-ekonomiczne projektu
9.1.9. Zidentyfikowane problemy oraz mocne strony i szanse projektu
9.2. Logika Interwencji
9.2.1. Potrzeba interwencji
9.2.2. Cele ogólne (efekty długoterminowe) - wskaźniki oddziaływania
9.2.3. Cele bezpośrednie (efekty bezpośrednie i natychmiastowe) - wskaźniki rezultatu
9.2.4. Rezultaty (wytworzone dobra i usługi) - wskaźniki produktu
9.2.5. Matryca logiczna projektu
9.3. Analiza instytucjonalna
9.3.1. Zdolność organizacyjna
9.3.2. Prawna wykonalność inwestycji
9.3.3. Ocena długoterminowej trwałości finansowo-instytucjonalnej projektu
9.4. Analiza techniczna
9.4.1. Opis stanu aktualnego
9.4.2. Opis przyjętych rozwiązań technicznych i technologicznych
9.4.3. Uzasadnienie wyboru technologii
9.4.4. Szacunkowe koszty realizacji inwestycji
9.4.5. Harmonogram realizacji inwestycji
9.4.6. Harmonogram realizacji programu kulturowego Stowarzyszenia
9.5. Analiza finansowa
9.5.1. Uwagi wstępne
9.5.2. Źródła finansowania
9.5.3. Projekcja planowanego rachunku zysków i strat oraz sprawozdań z przepływu środków
pieniężnych
9.5.4. Kalkulacja wskaźnika samofinansowania
9.5.5. Kalkulacja zysku nadzwyczajnego
9.5.6. Kalkulacja wartości NPV/K i IRR/K dla projektu
9.5.7. Kalkulacja wartości NPV/C i IRR/C dla projektu
9.5.8. Ocena sytuacji finansowej wnioskodawcy w latach 2004-2006
9.5.9. Podsumowanie
9.6. Analiza ekonomiczna
9.6.1. Uwagi wstępne
9.6.2. Kalkulacja wskaźników ENPV, EIRR oraz K/K
9.6.3. Analiza wskaźnikowa efektywności produktu i rezultatu
9.6.4. Podsumowanie
9.7. Analiza wrażliwości i ryzyka
9.7.1. Uwagi wstępne
9.7.2. Analiza i zarządzanie ryzykiem
9.7.3. Analiza wrażliwości
9.8. Oddziaływanie na środowisko
9.8.1. Uwagi wstępne
9.8.2. Klasyfikacja projektu z punktu widzenia potrzeby opracowania Oceny Oddziaływania
na Środowisko
9.8.3. Ocena zmian w środowisku w wyniku realizacji inwestycji
9.8.4. Podsumowanie i wnioski
9.9. Pomoc publiczna
9.10. Program kulturowy
9.10.1. Dotychczasowa działalność oraz aktualny program społeczno-edukacyjny Stowarzyszenia
9.11. Promocja i informacja
9.12. Stosunki dwustronne
9.13. Zagadnienia przekrojowe


708 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022