Ciągłość i zmiana w teorii pedagogiki społecznej - wybrane zagadnienia
Łódzkie Studia Pedagogiczne 2
Wstęp
ARTYKUŁY I ROZPRAWY
Danut Urbaniak-Zając Pedagogika społeczna wobec praktyki – perspektywa
porównawcza polsko-niemiecka – Social Pedagogy Towards Practice –
Polish-German Comparative Perspective
Christian Niemeyer Pedagogika społeczna jako teoria pomocy młodzieży.
Reminiscencje historyczne i perspektywy systemowe
– Social Pedagogy as Theory of Offering Help to Young People. Historic Reminiscences and
System Perspective
Micha Brumlik Etyczne wymiary społeczno-pedagogicznego budowania teorii
(odnoszonej do) dzieci i dzieciństwa. Rozważania po Fichtem i Darwinie
– Ethical Dimensions of Building Socio-Pedagogical Theory of Children and
Childhood. Discussion After Fichte and Darwin
Ewa Cyrańska Relacje społeczne – ich wymiar humanistyczny i aksjologiczny
– Humanistic and Axiological Dimensions of Social Relations
Katarzyna Perlińska Społeczny kontekst tworzenia wiedzy –
Social Relations in Constructing Knowledge.
Z WARSZTATÓW BADAWCZYCH
Ewa Kos Kobieta na drodze do sukcesu zawodowego – przegląd badań
empirycznych – Woman on Her Way of Occupational Success – Review
of Empirical Studies
Kamila Lasocińska Relacje społeczne w biografiach twórczych absolwentów
Akademii Sztuk Pięknych – Social Relations in Creative Biographies of Alumnus
of the Academy of Fine Arts
Monika Kosiada-Król Trajektoria jako próba opisania ludzkiego cierpienia
– Trajectory as a Trial of the Description of Human Suffering
Stella Kaczmarek Ocena testów muzycznych w ujęciu niemieckich psychologów
muzyki – Evaluation of Musical Tests in Perspective of German
Psychologists of Music
208 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka