ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOKSZTAŁCANIE DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI POWSZECHNEGO ...


PIKAŁA A. / WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO W KONTEKŚCIE POTRZEB

wydawnictwo: WY UN ŁÓDŹ , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 40.80 Twoja cena  38,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dokształcanie, doskonalenie zawodowe nauczycieli powszechnego wychowania estetycznego w kontekście potrzeb i uwarunkowań społeczno-kulturalnych


W świadomości społeczeństwa polskiego narasta obecnie przeświadczenie, że szkoła, powszechna edukacja, nie wspomaga rozwoju osobowości, zdolności twórczych, postaw kreatywnych młodego pokolenia.

Stan ten jest jedną z głównych przyczyn podejmowania prób doskonalenia, modyfikacji systemu oświaty. Towarzyszy temu niejednokrotnie przekonanie, że o efektach, sukcesach szkolnych dzieci i młodzieży, decyduje w pierwszej kolejności nauczyciel, jego postawa, umiejętności i wiedza - kwalifikacje.

Do kształtowania zdolności twórczego myślenia i działania, rozwijania otwartej postawy na świat, kreatywności, szczególnie predestynowane są przedmioty powszechnej edukacji estetycznej (muzyka, plastyka, sztuka, wiedza c kulturze), formy aktywności artystycznej podejmowane w ramach działań szkolnych, pozaszkolnych, pozalekcyjnych. Aby zajęcia te odbywały się w sposób efektywny, a zarazem atrakcyjny dla uczniów, potrzebny jest świadomy swej odpowiedzialności, dobrze przygotowany, permanentnie doskonalący się nauczyciel - animator.


Wstęp

Rozdział I
TEORETYCZNE PODSTAWY DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI
1. Dotychczasowe kierunki zainteresowań pedeutologicznych w Polsce
2. Oczekiwania pedeutologów wobec nauczycieli w różnych okresach dziejów wychowania i ich uwarunkowania
3. Specyfika i założenia dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli
3.1. Ustalenia terminologiczne
3.2. Profesjonalizm w działaniach edukacyjnych
3.3.Humanistyczny wymiar dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli
4. Nauczyciele wobec dokształcania, doskonalenia zawodowego

Rozdział II
NAUCZYCIEL MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE, JEGO KSZTAŁCENIE, DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE W KONTEKŚCIE WYMOGÓW WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI
1. Kształcenie nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze w uczelniach wyższych w Polsce (sylwetka absolwenta, kompetencje zawodowe)
2. Nowe realia funkcjonowania nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze w zawodzie
3. Modele kompetencji zawodowych nauczyciela muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze w zreformowanej szkole
4. Społeczne i instytucjonalne uwarunkowania systemu dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze
5. Formy dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze (rozwiązania instytucjonalne)

Rozdział III
METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH
1. Ogólne założenia
2. Teoretyczne podstawy badań
3. Cele badań i problemy badawcze
4. Założenia toku dowodowego i interpretacyjnego badań teoretyczno-empirycznych
5. Opis zastosowanych metod, technik i narzędzi badawczych
6. Próba badawcza i teren badań
7. Metody wykonania opisu i prezentacji materiału badawczego

Rozdział IV
PRZYGOTOWANIE NAUCZYCIELI MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE DO UCZESTNICTWA W FORMACH DOKSZTAŁCANIA, DOSKONALENIA ZAWODOWEGO
1. Problem wiedzy i rozumienia w procesie dokształcania, doskonalenia zawodowego (wiedza o świecie i o sobie samym)
1.1.Poziom wiedzy nauczycieli o problemach dokształcania, doskonalenia zawodowego
1.2.Zapotrzebowanie nauczycieli na różne dziedziny wiedzy i umiejętności
1.3.Sposoby rozumienia przez nauczycieli istoty dokształcania, doskonalenia zawodowego
2. Poziom wiedzy i umiejętności pedagogiczno-kierunkowych nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze w kontekście ich działalności zawodowej
3. Określenie gotowości nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze do podejmowania form dokształcania, doskonalenia zawodowego
3.1.Ocena stanu gotowości nauczycieli do uczestniczenia w formach dokształcania, doskonalenia
3.2.Nauczyciele muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze - ich przygotowanie oraz nawyki do podejmowania dokształcania, doskonalenia zawodowego
3.3.Postawa nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze wobec własnego dokształcania, doskonalenia zawodowego
3.4 Motywy uczestnictwa w formach dokształcania, doskonalenia

Rozdział V
UCZESTNICTWO NAUCZYCIELI MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE W FORMACH DOKSZTAŁCANIA, DOSKONALENIA
1. Główne cele i założenia dokształcania, doskonalenia zawodowego nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze-uświadamianie i realizacja
2. Źródła i ich wykorzystanie przez nauczycieli i studentów uczelni/szkół pedagogicznych w procesie doskonalenia zawodowego
3. Stopień uczestnictwa nauczycieli muzyki, sztuki, wiedzy o kulturze w różnych formach dokształcania, doskonalenia zawodowego

Rozdział VI
GŁÓWNE ELEMENTY DETERMINUJĄCE POTRZEBY NAUCZYCIELI MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE W ZAKRESIE DOKSZTAŁCANIA, DOSKONALENIA ZAWODOWEGO
1. Czynniki warunkujące kierunki rozwoju systemu dokształcania, doskonalenia zawodowego (obiektywne i subiektywne)
2. Osobiste zadowolenie oraz społeczno-zawodowe konsekwencje dokształcania, doskonalenia zawodowego

Rozdział VII
PROJEKCJA W OBSZARZE ROZWIĄZAŃ STRUKTURALNO-PROGRAMO-WYCH I KONTROLI EFEKTÓW PROCESU DOKSZTAŁCANIA, DOSKONAŞLENIA NAUCZYCIELI MUZYKI, SZTUKI, WIEDZY O KULTURZE
Wnioski z badań, uogólnienia o charakterze pragmatycznym

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Indeks osobowy
Aneksy
Od Redakcji


266 stron, Format: 17.0x24.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022