|
KAPITAŁ RELACYJNY BANKU TOM 1.
MARCINKOWSKA M. / KSZTAŁTOWANIE RELACJI BANKU Z OTOCZENIEM wydawnictwo: WUD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 54.60 Twoja cena 51,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kapitał relacyjny banku tom 1
Kształtowanie relacji banku z otoczeniem
W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując
sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego
funkcjonowanie.
Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono
obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ
zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość.
W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz
zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z
interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji
z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami,
klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i
partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu
oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.
Ze Wstępu
Wstęp
Rozdział 1. Wymogi stawiane bankom
1.1. Wprowadzenie - otoczenie banków jako kontekst formułowania celów ich
działalności
1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa
1.3. Interesariusze i ich oczekiwania
1.3.1. Teoria interesariuszy
1.3.2. Grupy interesów
1.4. Odpowiedzialność banków
1.5. Cele działania banków
1.5.1. Cele przedsiębiorstw
1.5.2. Powody istnienia banków i ich funkcje
1.5.3. Mikroekonomiczne cele działalności banku
1.5.4. Mezo- i makroekonomiczne cele działalności banku
1.5.5. Hierarchia celów banku
1.6. Trendy w otoczeniu banków i ich wpływ na oczekiwania wobec banków
1.6.1. Trendy w otoczeniu banków
1.6.2. Wpływ zmian w otoczeniu na oczekiwania wobec banków
1.7. Podsumowanie
Rozdział 2. Reputacja i zaufanie do banku
2.1. Reputacja banku
2.1.1. Reputacja - definicja i atrybuty
2.1.2. Źródła i znaczenie reputacji
2.1.3. Ryzyko reputacyjne
2.1.4. Pomiar reputacji
2.1.5. Zarządzanie reputacją
2.2. Zaufanie do banku
2.2.1. Definicja i warunki zaufania
2.2.2. Zaufanie organizacyjne i społeczne
2.2.3. Banki jako instytucje zaufania publicznego
2.3. Podsumowanie
Rozdział 3. Zasoby i kapitały banku. Miejsce kapitału relacyjnego wśród
kapitałów banku
3.1. Rodzaje zasobów i kapitałów w działalności banku
3.2. Kapitał finansowy
3.2.1. Rodzaje kapitałów finansowych w banku
3.2.2. Kapitał zakładowy
3.2.3. Kapitał regulacyjny
3.2.4. Kapitał ekonomiczny (wewnętrzny)
3.2.5. Kapitał księgowy
3.3. Kapitał intelektualny
3.3.1. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
3.3.2. Kształtowanie kapitału intelektualnego
3.3.3. Kapitał intelektualny banków
3.4. Kapitał społeczny
3.4.1. Definicje i istota kapitału społecznego
3.4.2. Kapitał społeczny banku
3.4.3. Kapitał społeczny a kapitał intelektualny
3.5. Istota kapitału relacyjnego banku
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami - budowa kapitału
relacyjnego banku
4.1. Uzasadnienie dla odpowiedzialności wobec interesariuszy
4.1.1. Odpowiedzialność banku wobec interesariuszy
4.1.2. Tworzenie wartości dla interesariuszy
4.2. Kształtowanie relacji z interesariuszami
4.3. Identyfikacja i analiza interesariuszy
4.4. Uwzględnienie interesariuszy w strategii działania banku
4.4.1. Strategia relacji z interesariuszami - stopień zaangażowania interesariuszy
4.4.2. Komunikacja z interesariuszami
4.4.3. Ocena realcji z interesariuszami
4.5. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
238 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|