ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KSIĄŻKA NA ŁAMACH WYBRANYCH CZASOPISM W POLSCE U PROGU XXI WIEKU


PRZYBYSZ-STAWSKA M.

wydawnictwo: WUD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 87.50 Twoja cena  83,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka na łamach wybranych czasopism w Polsce u progu XXI wieku


Przedmiotem szczegółowej analizy stały się tygodniki opiniotwórcze, czasopisma kobiece oraz periodyki młodzieżowe. Podstawowym celem było zbadanie, czy na ich łamach znalazło się miejsce dla informacji związanych z książką, informacji niezwykle ważnych w czasach dla niej trudnych.

Czy wobec swoistego „wyścigu o czytelnika”, w obliczu konkurencji, prasa chciała zajmować się literaturą? Czy mogła sobie na to pozwolić? Drugim ważnym celem było zbadanie, jakie formy informacji o książce (jeśli się już pojawiły na łamach prasy) były preferowane? Czy obok podstawowych kategorii, takich jak recenzja i ogłoszenie wydawnicze, redakcje poszczególnych czasopism sięgały również po inne gatunki dziennikarskie. [...] Czy nadal żywa była tradycja odcinków powieściowych? Kolejnym pytaniem, jakie sobie postawiono, było to, czy badane periodyki stosowały te same formy informacji o książce, a jeśli tak, to czy każda z nich pełniła w tym samym stopniu taką samą funkcję. A może zadania, które wynikają z definicji każdego typu prasy determinowały w tym przypadku formę przekazu? Postanowiono również zbadać, czy pomimo oczywistych różnic, można wyodrębnić wspólną dla wszystkich analizowanych grup czasopiśmienniczych, płaszczyznę zainteresowań, związanych z książką. […] I wreszcie, zdecydowano sprawdzić, w jakim stopniu poszczególne periodyki kształtowały poglądy swoich czytelników na sprawy związane z książką, wpływały na ich wybory i preferencje lekturowe oraz gusta literackie.

Ze Wstępu


Wstęp

Rozdział 1. Rynek książki i prasy w Polsce w latach 1989–2005
1.1. Rynek książki. Charakterystyka ogólna
1.2. Rynek prasy. Głównie tendencje rozwojowe

Rozdział 2. Prasa opinii
2.1. Prasa opinii. Krótka charakterystyka
2.2. „Polityka”: pismo pokoleń
2.2.1. Pół wieku „Polityki”: historia czasopisma
2.2.2. Zawartość, akcje i czytelnicy
2.2.3. Ciało jedno, a myśli tysiące: książka na łamach pisma
2.2.3.1. Tkanie słów: miejsce recenzji w układzie pisma
2.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
2.2.3.2. Napiszę, jak się napatrzę: wywiady
2.2.3.3. Warto czytać: reklamy książek
2.2.3.4. Łańcuch książkowo-pokarmowy: inne formy informacji o książce
2.2.3.4.1. Dojść do stosu, nie dalej:: sylwetki/portrety
2.2.3.4.2. Spotkanie z literaturą: teksty poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu
2.2.3.4.3. Napisz książkę i odnieś sukces!: konkursy i akcje
2.2.4. Kup gadżetę! Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
2.3. „Wprost” górą
2.3.1. Z Poznania do Warszawy: historia czasopisma
2.3.2. Zawartość, akcje i czytelnicy
2.3.3. Czytam, więc jestem: książka na łamach pisma
2.3.3.1. Celna lektura: miejsce recenzji w układzie pisma
2.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
2.3.3.2. Dyskretny urok historyjek: wywiady
2.3.3.3. Supersensacja: reklamy książek
2.3.3.4. Literatura dopisana: inne formy informacji o książce
2.3.3.4.1. Nie gasić światła: sylwetki/portrety
2.3.3.4.2. Arcydzieła nijakości: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu
2.3.4.3. Pionierzy nowej epoki: konkursy i akcje
2.3.4. Gazeta w niebezpieczeństwie: inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
2.4. „NEWSWEEK POLSKA” – najlepsze medium
2.4.1. Historia pod tytułem „Newsweek”
2.4.2. Zawartość, akcje i czytelnicy
2.4.3. Fabrykanci bestsellerów: książka na łamach pisma
2.4.3.1. Muskając literaturę: miejsce recenzji w układzie pisma
2.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
2.4.3.2. Tajny przepis na sukces: wywiady
2.4.3.3. Czas na dobrą książkę: reklamy książek
2.4.3.4. Arcydzieła idą w hurcie: inne formy informacji o książce
2.4.3.4.1. Mgnienie wieczności: sylwetki/portrety
2.4.3.4.2. Lekarstwo dla duszy: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu
2.4.3.4.3. Nasze skarby, nasze blizny: konkursy i akcje
2.4.4. Lepsza twarz mediów. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
2.5. „Polityka”, „Wprost”, „Newsweek Polska”: więcej opinii – wnioski porównawcze

Rozdział 3. Prasa kobieca
3.1. Prasa kobieca. Krótka charakterystyka
3.2. „Zwierciadło” w moim życiu
3.2.1. Spójrz w siebie: historia periodyku
3.2.2. Zawartość, akcje, czytelnicy
3.2.3. Miłość, zazdrość, literatura: książka na łamach pisma
3.2.3.1. Nici światła między nami: miejsce recenzji w układzie pisma
3.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
3.2.3.2. Czarownik swojego plemienia: wywiady
3.2.3.3. Twoja książka, Twoja wiedza: reklamy książek
3.2.3.4. Tę książkę warto znać: inne formy informacji o książce
3.2.3.4.1. On rysuje jej sny: sylwetki/portrety
3.2.3.4.2. Warto było chcieć: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu
3.2.3.4.3. Kolory czasu: konkursy i akcje
3.2.4. Dowód artystycznej osobowości. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
3.3. „Twój Styl”: luksus dostępny dla wszystkich
3.3.1. Styl na lata: historia periodyku
3.3.2. Zawartość, akcje, czytelnicy
3.3.3. Róża jest różą jest różą jest…: książka na łamach pisma
3.3.3.1. Eliksir pisania: miejsce recenzji w układzie pisma
3.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
3.3.3.2. Łagodnieję z biegiem lat: wywiady
3.3.3.3. Przeczytaj koniecznie!: reklamy książek
3.3.3.4. Kto kupi buty dla noblistki?: inne formy informacji o książce
3.3.3.4.1. Książę i róża: sylwetki/portrety
3.3.3.4.2. Bez pouczania: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo- księgarskiemu
3.3.3.4.3. Książka w prezencie! Konkursy i akcje
3.3.4. Jadę tam, gdzie wojna. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
3.4. „Elle”. Rzeczywistość lukrowana
3.4.1. Mój wybór, moje „Elle”: historia periodyku
3.4.2. Zawartość, akcje, czytelnicy
3.4.3. Przeczytaj: książka na łamach pisma
3.4.3.1. Do czytania, i oglądania: miejsce recenzji w układzie pisma
3.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
3.4.3.2. Gonię kanarka na dachu: wywiady
3.4.3.3. Książka potrzebna czytelnikom: reklamy książek
3.4.3.4. Poezja dnia codziennego: inne formy informacji o książce
3.4.3.4.1. Konkursy i akcje
3.4.4. Gazeta jak rolls-royce. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
3.5. Po stronie kobiet: „Zwierciadło”, „Twój Styl”, „Elle” a książka – wnioski porównawcze

Rozdział 4. Prasa młodzieżowa
4.1. Prasa młodzieżowa. Krótka charakterystyka
4.2. „Filipinka”: Tylko dla dziewcząt
4.2.1. Tylko dla dziewcząt: historia czasopisma
4.2.2. Zawartość, czytelnicy, akcje
4.2.3. Ile w Tobie z Bridget Jones?: książka na łamach pisma
4.2.3.1. Czytasz i w lot chwytasz: miejsce recenzji w układzie pisma
4.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
4.2.3.2. Jagodowa tajemnica: wywiady
4.2.3.3. Super książka!: reklamy książek
4.2.3.4. Czego uczysz się od Harry`ego Pottera?: inne formy informacji o książce
4.2.3.4.1. Pani z Bullerbyn: sylwetki/portrety
4.2.3.4.2. Teraz manga: teksty poświęcone książce
4.2.3.4.3. Wygraj książkę: konkursy i akcje
4.2.4. Gazety na medal. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
4.3. „Dziewczyna”: Jest wspaniała
4.3.1. Dziewczyna taka jak Ty: historia czasopisma
4.3.2. Zawartość, czytelnicy, akcje
4.3.3. Batman zamiast Sienkiewicza: książka na łamach pisma
4.3.3.1. Proste życie: miejsce recenzji w układzie pisma
4.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
4.3.3.2. Tylko dla niegrzecznych…: reklamy książek
4.3.3.3. Wiedźmin czy Winicjusz: inne formy informacji o książce
4.3.3.3.1. Nasi herosi: sylwetki/portrety
4.3.3.3.2. Pod kolor: konkursy i akcje
4.3.4. Odpowiedź jest bliżej niż myślisz [pis oryg.]. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
4.4. „Cogito. Szkoła. Matura. Studia. Życie”
4.4.1. Pomyśleli, zaistnieli: historia periodyku
4.4.2. Zawartość, akcje, czytelnicy
4.4.3. Jak wydać powieść?: książka na łamach pisma
4.4.3.1. Znajdź czas na bestseller: miejsce recenzji w układzie pisma
4.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady
4.4.3.2. Mam pogodne usposobienie: wywiady
4.4.3.3. Idealny prezent: reklamy książek
4.4.3.4. Spotkaj swego pisarza, czyli inne formy informacji o książce
4.4.3.4.1. Wokół książki: teksty poświęcone książce
4.4.3.4.2. Zapamiętaj, co przeżyłeś: konkursy i akcje
4.4.4. Grunt to dobry pomysł. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim
4.5. Przepis na prasę dla młodzieży: „Filipinka”, „Dziewczyna”, „Cogito” – wnioski porównawcze

Rozdział 5. …aby nie ucichł szelest przewracanych kartek…: porównanie omówionych czasopism
5.1. Książka dla wszystkich: recenzje, omówienia, streszczenia
5.2. Warto czytać: reklamy książek
5.3. Autor pisze na własną odpowiedzialność: wywiady

Zakończenie
Bibliografia
Indeks osobowy
Wykaz aneksów
Wykaz tabel
Wykaz zdjęć
Od Redakcji


720 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022