Cybernetyczny porządek polityczny stanowi próbę nakreślenia swoistej
"mapy" politycznej przenikających się wzajemnie zjawisk charakteryzujących
się złożonością, którą cechują takie procesy, jak samoorganizacja, rozwój,
nieliniowość, pętla sprzężenia zwrotnego, adaptacja i sieciowość.
Analizie zostały poddane:
- ewoluujące technologie sieciowe - komputery, cyberprzestrzeń, sieć i
sieciowość, sztuczne życie;
- ewoluujące istoty i środowiska sieciowe - "wetware", czyli
czynnik ludzki i sztuczne istoty "żywe", sztuczne światy, gry komputerowe,
"żywe sieci", czyli roje;
- ewoluująca alternatywna polityka sieciowa - elektroniczne
nieposłuszeństwo, cyberaktywizm, ruch alternatywnej globalizacji.
Spis treści:
Wprowadzenie
Topografia
Technologia
Przestrzeń
Symulacja
Symbioza
Etnografia
(Cyber) istoty
(Cyber) życie
(Cyber) kolonie
(Cyber) zbiorowości
Polityka
Aktywacja
Aktywizacja
Aktywizm
Agora
Rewolucja, i z powrotem
Bibliografia
168 stron, miękka oprawa