Specjaliści od marketingu dowodzą, że "sprzedawanie" polityków niewiele
różni się, od reklamowania proszku, mydła, margaryny, czy innych produktów szybko
zbywalnych. Z tą tylko różnicą, że margaryna nie zeskoczy z półki, i nie palnie
jakiegoś głupstwa w najmniej sprzyjającym momencie.
Na wyborczy sukces, nie tylko w Polsce, nie ma gotowej recepty, bo wyborcy są jeszcze
mniej przewidywalni niż konsumenci. Widać to po kolejnych wyborach. Dlatego też
działania związane z uzyskaniem poparcia w wyborach, w coraz większym stopniu, są
obszarem popisów specjalistów od marketingu politycznego, kreowania wizerunku,
socjologów, psychologów, krawców, kosmetyczek itp., którzy tak naprawdę tworzą
sztaby wyborcze, kształtują programy, podpowiadają politykom: co, kiedy i jak mają
powiedzieć, ubierają ich, czeszą.
Książka ta nie jest receptą na sukces, bo takiej nikt nigdy nie poda. Ma
służyć politykom i ich sztabom wyborczym pomocą w przygotowywaniu kampanii i jej
prowadzeniu. Zawiera teorię i trochę porad praktycznych, które mogą się przydać.
Można z nich skorzystać, albo nie, ale na pewno warto się z nimi zapoznać.
Wojciech Krzysztof Szalkiewicz (ur. w 1965 r.) jest wykładowcą Olsztyńskiej
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania oraz kilku innych uczelni, zajmujący się
zagadnieniami związanymi z marketingiem oraz zarządzaniem. Specjalista w zakresie
marketingu politycznego. Konsultant i współpracownik sztabów wyborczych różnych
ugrupowań politycznych od 1989 r. Jest autorem licznych publikacji poświęconych m. in.
marketingowi politycznemu, w tym książek: Kandydat, czyli jak wygrać wybory,
(Wydawnictwo WERS, Olsztyn 2002), Marketing polityczny. Barwy walki, (Wydawnictwo
OWSIiZ, Olsztyn 2005), Sztuka wojny politycznej, (Wydawnictwo OWSIiZ, Olsztyn 2006)
oraz jedynej na polskim rynku kasety magnetofonowej Wałęsa górom (Pomaton EMI
POM 016, 1991) zawierającej dziennikarskie materiały dźwiękowe z kampanii
prezydenckiej 1990 r.
317 stron, A5, miękka oprawa