|
AKTORZY ŻYCIA POLITYCZNEGO W ŚWIECIE OPINII DZIENNIKARZY. JACY SĄ A...
PAWLAS-CZYŻ S. wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2008, wydanie I cena netto: 34.00 Twoja cena 32,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przedmiotem podjętych przez Autorkę badań była problematyka dotycząca nadawcy w
procesie komunikowania masowego czyli dziennikarza-publicysty, a przede wszystkim jego
opinii, wyobrażeń na temat funkcjonowania w roli polityka zarówno kobiet, jak i
mężczyzn. Podstawę pracy stanowią badania empiryczne przeprowadzone w ramach rozprawy
doktorskiej przygotowanej pod kierunkiem Kazimiery Wódz.
Temat wizerunku polityków w oczach dziennikarzy został poruszony w tekście Obraz
polityków w oczach dziennikarzy, którego celem było zebranie danych umożliwiających
rozpoznanie obrazu kobiet i mężczyzn polityków w oczach dziennikarzy, a także
dokonanie analizy pewnych jego uwarunkowań. Zagadnienie to stało się przedmiotem
socjologicznych dociekań za sprawą kilku przyczyn. Pierwszą z nich jest rosnące w
polskim społeczeństwie poparcie dla kobiet działających na scenie politycznej.
Zainteresowanie Polaków zwiększeniem ich uczestnictwa w polityce zachęca do postawienia
pytania o to, jaka ma być ich zdaniem rola kobiet w polityce? Czy wyborcy oczekują od
nich takiego samego stylu uprawiania polityki, jaki znają ze świata polityki
kształtowanego wyłącznie przez mężczyzn? Czy płeć polityka rodzi odmienne
oczekiwania polskiego społeczeństwa co do sposobu politycznego działania?
Większa widoczność kobiet aktywnie działających w polityce, zarówno na scenie
ogólnokrajowej, jak i we władzach lokalnych, dostarcza materiału do analizy ocen ich
rzeczywistego funkcjonowania. Pojawia się zatem pytanie: jak są spostrzegane kobiety,
którym udało się wejść w role tak długo w historii przedtem blokowane, i jak dalece
rożnie w stosunku do mężczyzn są one w tych rolach odbierane.
154 strony, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|