Kto powinien finansować festiwale filmowe, wystawy, przedstawienia teatralne
– państwo czy prywatne fundacje?
Po co współczesnej demokracji silne media publiczne?
A nowe media? Czy państwo powinno je wspierać?
Co zrobić, żeby internet nie tylko dostarczał rozrywkę?
Dlaczego kultura sieci przynosi zmianę cywilizacyjną?
I wreszcie – na czym polega krytyczna funkcja kultury na początku XXI wieku?
Ekonomia kultury przybliża najnowsze światowe trendy w myśleniu o roli kultury.
Przewodnik zawiera wybór tekstów zachodnich, definicje pojęć, omówienia
teorii „żywych klasyków” (Richarda Floridy, Chrisa Andersona), a także analizy
polskich realiów i szkice projektów zmian. Wśród autorów są naukowcy, dziennikarze,
teoretycy i twórcy: m.in. Beata Stasińska, Jacek Żakowski, Edwin Bendyk, Maciej Gdula,
Maciej Nowak.
440 stron, oprawa miękka