ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DECYDOWANIE POLITYCZNE


PIETRAŚ J.Z.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 79.90 Twoja cena  75,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowy podręcznik profesora Ziemowita Jacka Pietrasia z UMCS, prawnika i politologa, stanowi interesującą próbę kompleksowego i interdyscyplinarnego ukazania złożonych problemów teorii i praktyki decydowania politycznego jako istoty działalności politycznej.

Celem Autora jest umożliwienie Czytelnikowi, poprzez przystępny wykład merytoryczny, poparty przykładami praktycznymi, doskonalenia umiejętności podejmowania decyzji politycznych, ich świadomego akceptowania bądź odrzucania oraz kontrolowania ich realizacji, co wydaje się bardzo istotne w dobie transformacji.

Praca jest przeznaczona dla wykładowców i studentów nauk politycznych, socjologii, prawa, historii, a także dla publicystów i dziennikarzy zajmujących się szeroko rozumianą polityką.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Politologiczna analiza decyzyjna
1. Założenia analizy decyzyjnej
2. Typy analizy decyzyjnej
3. Walory i niedostatki analizy decyzyjnej
4. Kategorie analizy decyzyjnej

Rozdział II. Proces decydowania politycznego w ujęciu systemowym
1. Sytuacja decyzyjna
2. Ośrodek decyzyjny
3. Proces decyzyjny
4. Decyzja polityczna
5. Implementacja polityczna

Rozdział III. Proces decydowania racjonalnego
1. Założenia teorii gier
2. Dwuosobowe gry współpracy
3. Dwuosobowe gry o pełnym konflikcie
4. Dwuosobowe gry o częściowym konflikcie
5. Dwuosobowe gry o słabej zgodności (gry rokowań)
6. Wieloosobowe gry koalicyjne

Rozdział IV. Proces decydowania emocjonalnego
1. Biologiczne uwarunkowania decydowania politycznego
2. Osobowość polityczna
3. Typologie osobowości politycznej
4. Wpływ osobowości jednostki na procesy decydowania politycznego
5. Wpływ frustracji i stresu na procesy decydowania politycznego
6. Wpływ kryzysu na procesy decydowania politycznego

Rozdział V. Proces decydowania wyborczego
1. Organizacja kampanii wyborczych
2. Kandydat i jego wizerunek
3. Marketing polityczny
4. Decyzje wyborców

Wybrane pozycje bibliograficzne

 


477 stron, Format: 14.0x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022