Publikacja jest obecnie niedostepna
Rozmowa dyscyplinarna to najtrudniejszy rodzaj komunikacji międzyludzkiej w
przedsiębiorstwie. Nie jest łatwo być wzywanym na dywanik, nie jest przyjemnie
uświadamiać innym ich niedoskonałość.
Z tej książki dowiesz się, jak:
- przygotować się do rozmowy, by była konstruktywna i przyniosła korzyści obu
stronom,
- właściwie rozpoznawać przyczyny problemów i kategorie przewinień, które mają
być omawiane,
- pomóc pracownikowi zmienić postępowanie lub poprawić jakość pracy,
- przyjmować argumenty drugiej strony i szukać alternatywnych rozwiązań,
- unikać typowych pułapek.
Znajdziesz tu:
- gotowy kwestionariusz, określający procedurę postępowania dyscyplinarnego,
- wskazówki dotyczące uwarunkowań prawnych, kodeksu pracy oraz przepisów
wewnętrznych, najczęściej spotykanych w polskich przedsiębiorstwach,
- wzory formalnej korespondencji, jaką zmuszony będziesz prowadzić,
- przykłady prowadzenia rozmowy w taki sposób, byście rozstali się jak ludzie,
którzy mogą się jeszcze spotkać.
Alan Fowler jest od wielu lat konsultantem w sprawach personalnych licznych
przedsiębiorstw brytyjskich oraz doradcą władz lokalnych. Jest także teoretykiem i
praktykiem sztuki negocjowania, którą doskonalił, pracując dla firm kilku branż:
budownictwa, przemysłu maszynowego i cukrowniczego, a także dla Rady Hrabstwa Hampshire
i Rady Wielkiego Londynu. Kieruje wydawnictwem specjalizującym się w problematyce
negocjacji oraz zarządzania kadrami Personnel Publications Ltd. Jest autorem licznych
publikacji na ten temat, m.in. Jak skutecznie negocjować (Petit 1997).
70 stron