Spis treści
Psychogeneza Szkoły Chicago
- kontekst historyczno-porównawczy. Zarys perspektywy
Misja Szkoły Chicago
Szkoła czy Szkoły Chicago?
Wspólny fundament -
socjologiczna tradycja Chicago
Dydaktyczno-aksjologiczna
baza religioznawczej Szkoły Chicago
Spór o religioznawstwo -
metodologiczny wkład Szkoły Chicago
Psychogeneza nowej
hermeneutyki
Od metodyki do hermeneutyki
Religionswissenschaft a
fenomenologia religii
Spór o Eliadego
Religioznawcza propozycja
Mircei Eliadego
Spór o eliadyzm -
rekonstrukcje, dekonstrukcje, teorie, kontynuacje, krytyki
Spór o dialog epok:
XX-wieczne teorie mitu a archaiczna ontologia
Pandici i sędzia Jones
Typologia Ivana Strenskiego
Analiza Roberta Ellwooda
Interpretacja Bruce'a
Lincolna
Wpływ koncepcji Georgesa
Dumezila
Chicagowska szkoła mitu -
praktyczne aplikacje eliadowskiej teorii
Centrum i peryferia -
religioznawcy a antropolodzy prymitywu: wkład Szkoły Chicago w badania etnograficzne
Kontrowersje wokół mentalności
archaicznej
Homo religiosus a topografia
sacrum
Krytyki i kontynuacje -
religioznawstwo w dialogu z etnografią
Mapa to nie terytorium
Test istnienia
Szkoła Chicago w badaniach
szamanizmu
Dialog Wschód - Zachód.
Orientaliści i religioznawcy w walce z reliktami europocentryzmu
Orientaliści i religioznawcy
- konfrontacja międzydyscyplinarna w Swift Hall
Eliadowskie doświadczenie
Orientu
Wkład Szkoły Chicago w
badania buddyzmu
Badania tantry i jej
kulturowej otoczki
Nowe antropologie w
konfrontacjach kultur: filozoficzny wkład Szkoły Chicago w teorie dialogu
Nowy humanizm - orientacja a
metoda
Filozofia dialogu a historia
religii
Konfrontacje kultur i
spotkania filozofii
Dialog kontynentów: w
poszukiwaniu nowej tożsamości
Spór o tożsamość Ameryki
Szkoła Chicago w dialogu
Nowego Świata z Europą Środkowo-Wschodnią
Ku nowemu milenium - trwałe
wartości posłania Szkoły Chicago
Bibliografia
239 stron