ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TRWAŁOŚĆ WIEDZY W PROCESIE KSZTAŁCENIA


WAWER R. WAWER M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 49.28 Twoja cena  46,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Trwałość wiedzy w procesie kształcenia


Gwałtowny przyrost wiedzy, nieustająca konkurencja o pracę i pozycję zawodową oraz wiele innych zjawisk, zmuszają ludzi do zapamiętywania coraz większej ilości informacji. Dynamizm zachodzących zmian nie pozwala na odkładanie nauki na później. Konieczne jest wykorzystywanie każdej nadarzającej się okazji.

Kluczowego znaczenia nabiera nie tylko sam proces permanentnego uczenia się, którego założenia dobrze oddaje idea programu „uczenie się przez całe życie” (life-long learning), ale również trwałe zapamiętanie zdobytej wiedzy. Osiągnięcie sukcesu w tym zakresie związane jest z wieloma czynnikami, zarówno wewnętrznymi – odnoszącymi się do osoby (np. jej motywacji, inteligencji, stylu uczenia się), jak i zewnętrznymi – związanymi ze sposobem przekazywania informacji. Poznanie tych uwarunkowań oraz zależności między nimi może przyczynić się do odnoszenia sukcesów w procesie kształcenia.

Autorzy mają nadzieję, że publikacja okaże się interesująca i użyteczna nie tylko dla nauczycieli, trenerów i szkoleniowców, zawodowo realizujących proces kształcenia, ale także dla wszystkich osób uczących się, dla których istotne jest dążenie do optymalizacji rezultatów kształcenia poprzez zwiększenie trwałości pozyskanej wiedzy.


Spis treści

Wstęp

Część I. Wybrane determinanty trwałości wiedzy

Rozdział 1. Technologie edukacyjne w przekazie multimedialnym

1.1. Bodźce audiowizualne
1.2. Informatyzacja procesu dydaktycznego
1.3. Dydaktyczna animacja komputerowa
1.4. Język animacji komputerowej
1.5. Nowoczesne prezentacje multimedialne
1.5.1. Istotne elementy prezentacji
1.5.2. Struktura prezentacji w kontekście percepcji wizualnej
1.6. Wykład jako tradycyjna metoda nauczania

Rozdział 2. Pamięć i jej uwarunkowania w procesie kształcenia

2.1. Początki nauki o pamięci
2.2. Procesy pamięciowe
2.3. Korelaty przetwarzania informacji a pamięć
2.4. Trwałość pamięci
2.5. Przypominanie informacji
2.6. Modele wydobywania

Rozdział 3. Trwałość wiedzy w systemie percepcji człowieka

3.1. Modalność systemu percepcyjnego człowieka
3.2. Zmysły
3.2.1. Wzrok
3.2.2. Słuch
3.2.3. Węch
3.2.4. Smak
3.2.5. Dotyk

Rozdział 4. Proces uczenia się – konotacje indywidualnych stylów przyswajania wiedzy

4.1. Proces, motywacja i ograniczenia w uczeniu się
4.2. Style uczenia się
4.3. Inteligencje wielorakie
4.3.1. Wzrokowcy
4.3.2. Słuchowcy
4.3.3. Kinestetycy
4.3.4. Dotykowcy
4.3.5. Profile neurorozwojowe

Część II. Badania eksperymentalne trwałości wiedzy

Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych

5.1. Cel i problem badawczy
5.2. Hipotezy badawcze
5.3. Zmienne niezależne i zależne
5.4. Metoda i narzędzie badawcze
5.5. Badania pilotażowe
5.6. Organizacja i przebieg badań
5.7. Charakterystyka próby badanej
5.8. Wykorzystane metody analizy statystycznej

Rozdział 6. Czynniki wpływające na rezultaty procesu kształcenia – wyniki badań własnych

6.1. Wstępna weryfikacja założeń badawczych
6.1.1. Prezentacja nowego materiału dydaktycznego a poziom wiedzy odbiorców
6.1.2. Upływ czasu od przedstawienia nowego materiału a utrata pozyskanej wiedzy
6.2. Wariant metody nauczania a rezultaty procesu kształcenia
6.2.1. Wariant metody nauczania a ilość zapamiętanego materiału bezpośrednio po jego zaprezentowaniu
6.2.2. Wariant metody nauczania a ostateczna ilość zapamiętanego materiału
6.2.3. Wariant metody nauczania a trwałość wiedzy
6.3. Styl odbioru informacji a rezultaty procesu kształcenia
6.3.1. Styl odbioru informacji a ilość zapamiętanego materiału bezpośrednio po jego zaprezentowaniu
6.3.2. Styl odbioru informacji a ostateczna ilość zapamiętanego materiału
6.3.3. Styl odbioru informacji a trwałość wiedzy
6.4. Styl odbioru informacji i wariant metody nauczania a rezultaty kształcenia
6.4.1. Styl odbioru informacji a ilość zapamiętanego materiału bezpośrednio po jego zaprezentowaniu w zależności od zastosowanego wariantu metody nauczania
6.4.2. Styl odbioru informacji a ostateczna ilość zapamiętanego materiału w zależności od zastosowanego wariantu metody nauczania
6.4.3. Styl odbioru informacji a trwałość wiedzy w zależności od wariantu zastosowanej metody nauczania
6.5. Weryfikacja hipotez badawczych
6.6. Podsumowanie i wnioski

Zakończenie
Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz wykresów
Wykaz rysunków


212 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022