ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.90 51,21   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY TRANSPORTU LOTNICZEGO


KOZŁOWSKI P. CHAKUU S.

wydawnictwo: KONSORCJUM AKADEM , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 53.90 Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podstawy transportu lotniczego


Choć na rynku istnieje wiele książek dotyczących transportu lotniczego, żadna z nich nie przedstawia tej branży jako systemu oraz nie wyjaśnia udziału poszczególnych podsystemów w całej branży.

Podręcznik ten stanowi źródło wiedzy przede wszystkim dla studentów zarządzania w lotnictwie, nauk ekonomicznych, transportu oraz turystyki. Może okazać się również interesujący dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z transportem lotniczym, oraz dla specjalistów, którzy chcieliby uporządkować swoją wiedzę.

Do kluczowych wartości tej książki należą: wyjaśnienie podstawowej terminologii, opis poszczególnych elementów systemu transportu lotniczego oraz przejrzysty układ. Jej mocne strony to również nowatorski sposób prezentowania zagadnień w oparciu o studia przypadków, co pozwala lepiej zrozumieć niektóre zjawiska zachodzące na rynku lotniczym.


Słowo wstępne

Podziękowania

1. Wprowadzenie do transportu lotniczego
1.1. Efekty funkcjonowania transportu lotniczego
1.1.1. Efekty ekonomiczne
1.1.2. Efekty społeczne
1.2. System transportu lotniczego
1.3. Transport lotniczy w pigułce
1.4. Transport lotniczy - cykliczny biznes
1.5. Prognozy rozwoju ruchu lotniczego na świecie
1.6. Regionalna perspektywa rozwoju transportu lotniczego
1.7. Wyzwania rynku transportu lotniczego

2. Samolot
2.1. Typy samolotów
2.1.1. Typ silnika
2.1.2. Typ kadłuba
2.1.3. Typ ładunku
2.1.4. Typ kabiny oraz konfiguracja siedzeń
2.1.5. Zasięg
2.2. Producenci
2.2.1. Producenci: Wschód i Zachód
2.2.2. Producenci samolotów - poniżej 100 foteli, powyżej 100 foteli
2.2.3. Chińscy producenci samolotów
2.2.4. Spis producentów samolotów
2.3. Fleetfamilies
2.4. Serwis, naprawa i przeglądy
2.4.1. Rodzaje serwisowania
2.5. Samoloty przyszłości
2.6. Paliwo samolotowe
2.6.1. Różnice pomiędzy Jet A oraz JetA-1
2.6.2. Biopaliwa samolotowe

3. Linie lotnicze
3.1. Modele biznesowe
3.1.1. Przewoźnicy tradycyjni
3.1.2. Przewoźnicy niskokosztowni
3.1.3. Przewoźnicy wakacyjni
3.1.4. Przewoźnicy regionalni
3.1.5. Przewoźnicy cargo
3.1.6. Przewoźnicy zintegrowani
3.1.7. Przewoźnicy o hybrydowym modelu biznesowym
3.2. Strategiczne determinanty modeli biznesowych linii lotniczych
3.2.1. Determinanty wewnętrzne
3.2.2. Determinanty zewnętrzne
3.3. Otoczenie biznesowe firmy
3.3.1. Analiza PESTEL
3.3.2. Analiza pięciu sił Portera
3.3.3. Analiza SWOT
3.4. Wskaźniki wydajności
3.5. Zarządzanie cenami w liniach lotniczych
3.5.1. Zniżkowe bilety
3.5.2. Skłonność do płacenia
3.5.3. Yieldmanagement
3.6. Alianse linii lotniczych
3.6.1. Alians wertykalny
3.6.2. Alians horyzontalny
3.6.3. Dlaczego przewoźnicy konkurują poprzez alianse?
3.6.4. Obszary współpracy linii lotniczych
3.6.5. Sojusze linii lotniczych
3.7. Zarządzanie siatką połączeń
3.7.1. Zarządzanie siatką połączeń i inne działy w liniach lotniczych
3.7.2. Fazy planowania w zarządzaniu siatką połączeń
3.7.3. Czynniki wpływające na rozwój rozkładu lotów
3.7.4. Linia czasu planowania rozkładu lotów

4. Lotniska
4.1. Identyfikacja lotniska
4.1.1. Czteroliterowy kod lokalizacyjny ICAO
4.1.2. IATALocID
4.2. Strefa nacisku lotniska
4.3. Kategoryzacja lotnisk
4.3.1. Podejście rynkowe
4.3.2. Podejście techniczne
4.4. Nowe modele biznesowe lotnisk
4.5. Port lotniczy- infrastruktura
4.5.1. Elementy portu lotniczego
4.6. Terminal lotniskowy
4.6.1. Typy terminali lotniskowych
4.6.2. Nowa rola terminali lotniskowych
4.7. Slot management
4.7.1. Regulacje i ograniczenia
4.7.2. Koordynator slotów i komitet koordynujący
4.7.3. Czynniki ograniczające przepustowość
4.7.4. Zasady przydzielania slotów
4.8. Struktura zysków lotnisk
4.9. Obsługa naziemna
4.9.1. Obsługa pasażerów
4.9.2. Obsługa samolotów
4.9.3. Charakterystyka obecnego rynku dostawców obsługi naziemnej
4.9.4. Ogólna charakterystyka rynku z punktu widzenia dostawców
4.9.5. Umowy
4.9.6. Audyt Bezpieczeństwa Operacji Naziemnych
4.9.7. Liberalizacja rynku

5. Kontrola lotu
5.1. Przestrzeń powietrzna i struktura ATC
5.1.1. Pojemność systemu kontroli lotów oraz jego stopa akceptowalności
5.2. Technologie systemu zarządzania ruchem lotniczym
5.2.1. System lądowania oparty na instrumentach monitorujących
5.2.2. System lądowania oparty na mikrofalach
5.2.3. Systemy nawigacji satelitarnej
5.2.4. System Radarowy
5.3. Futurystyczne systemy kontroli ruchu powietrznego

6. Uwarunkowania prawne
6.1. Konwencja chicagowska
6.2. Wolności lotnicze
6.2.1. Umowa o komunikacji lotniczej Air Service Agreements (ASA)
6.3. Organizacje i instytucje
6.3.1. ICAO
6.3.2. IATA
6.3.3. EASA
6.3.4. ACI
6.3.5. Narodowe ministerstwa transportu

7. Bezpieczeństwo i ochrona
7.1. Bezpieczeństwo
7.2. Ochrona
7.2.1. Scentralizowany i zdecentralizowany model ochrony na lotniskach

8. Lotnictwo i środowisko
8.1. Organy regulujące
8.2. Emisja hałasu
8.2.1. Wpływ hałasu lotniczego
8.2.2. Metody zmniejszenia emisji hałasu
8.3. Jakość powietrza
8.3.1. Kontrola emisji spalin
8.4. Jakość wody
8.4.1. Zarządzanie jakością wody
8.5. Wpływ na klimat
8.6. Protokół Kyoto
8.7. System handlu uprawnieniami do emisji

Bibliografia


236 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022