ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZASADY PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW 2013 CZ.I


BELICZYŃSKA M. PISKORZ-LISKIEWICZ E. CZERNECKI J.

wydawnictwo: WSZECHNICA PODATKOWA , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 66.00 Twoja cena  62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów 2013 część 1


Niniejsza publikacja informuje jak księgować operacje występujące w każdej firmie zarówno po stronie kosztów jak i przychodów, uwzględnia metodę memoriałową i kasową rozliczenia kosztów, pomaga prawidłowo ustalić wysokość zobowiązania podatkowego w działalności gospodarczej z tytułu zatrudnienia pracowników oraz zawartych umów cywilnoprawnych (z uwzględnieniem przepisów o ubezpieczeniu społecznym i zatrudnieniu)


NOWE LIMITY PODATKOWE NA 2013 ROK

WAŻNE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW ZMIANY W PODATKACH NA 2013 R.

ROZDZIAŁ I
ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1. Wybór właściwej formy prowadzenia działalności gospodarczej
1.1. Jednoosobowa działalność gospodarcza
1.2. Działalność w formie spółki cywilnej
1.3. Działalność w formie spółek prawa handlowego
2. Rozpoczęcie działalności a obowiązek rejestracji
2.1. Wymogi ustawy - Prawo działalności gospodarczej, ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym i innych
2.2. Wymogi ustaw podatkowych
2.3. Inne obowiązki

ROZDZIAŁ II
ROZLICZANIE SIĘ Z PODATKU DOCHODOWEGO NA OGÓLNYCH ZASADACH - PODATKOWA KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW
1. Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów -zagadnienia wstępne
1.1. Podmioty zobowiązane do prowadzenia księgi
1.2. Obowiązek zgłoszeniowy
1.3. Dowody księgowe
1.4. Zasady dokonywania wpisów w poszczególnych kolumnach księgi
1.5. Technika księgowania w podatkowej księdze przychodów i rozchodów na przykładzie stycznia 2013 r.
2. Przykłady księgowań
2.1. Przychody
2.2. Zakup towarów handlowych i materiałów według cen nabycia -kolumna 101
2.3. Koszty uboczne zakupu - kolumna 11
2.4. Wydatki (koszty)
2.5. Korekta kosztów podatkowych - sankcyjne obowiązki od 2013 r.
2.6. Reprezentacja i reklama w 2013 r.
3. Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
3.1. Przedmiot amortyzacji
3.2. Obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych
3.3. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych - ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnychi prawnych
3.4. Ewidencja wyposażenia
3.5. Samochód w firmie
4. Obowiązek prowadzenia innych ewidencji
4.1. Ewidencja sprzedaży, kasy rejestrujące
4.2. Indywidualne (imienne) karty przychodów pracowników
4.3. Ewidencja kupna i sprzedaży walut
4.4. Ewidencja pożyczek i zastawionych rzeczy
4.5. Książka kontroli
5. Spis z natury (remanent)
6. Zaliczki miesięczne na podatek dochodowy i zeznania roczne
6.1. Zaliczki miesięczne i kwartalne -zasady ogólne oraz formy uproszczone
6.2. Zeznania roczne
6.3. Odsetki od zaległości podatkowych
6.4. Opłata prolongacyjna
7. Opłata produktowa - obowiązki przedsiębiorców

ROZDZIAŁ III
LIKWIDACJA DZIAŁALNOŚCI
1. Obowiązki w podatku dochodowym
2. Obowiązki w podatku od towarów i usług

ROZDZIAŁ IV
PRACOWNIK W FIRMIE
1. Pobór zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych przez pracodawców
2. Zatrudnianie osób na podstawie Umowy zlecenia, umowy o dzieło i innej działalności wykonywanej osobiście
3. Wysokość odpisu na Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2013 r.

ROZDZIAŁ V
ROZLICZANIE DELEGACJI KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH
1. Delegacje krajowe
2. Zagraniczne podróże służbowe
3. Podróż służbowa właściciela zakładu i osób z nim współpracujących
4. Przykłady

ROZDZIAŁ VI
KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW JAKO PODSTAWA OCENY ZDOLNOŚCI FINANSOWYCH PRZEDSIĘBIORCY

ROZDZIAŁ VII
NOWE ŹRÓDŁA FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

ROZDZIAŁ VIII
ZASADY UBEZPIECZEŃ W 2013 R.


320 stron, Format: 23.5x16.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022