ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AUDIOWIZUALNE USŁUGI MEDIALNE REGLAMENTACJA W WARUNKACH KONWERSJI


CHAŁUBIŃSKA-JENTKIEWICZ K. / CYFROWEJ

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 99.00 Twoja cena  94,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Audiowizualne usługi medialne

Reglamentacja w warunkach konwersji cyfrowej


Monografia odnosi się do aspektów prawnych podejmowania działalności audiowizualnej w nowych warunkach regulacyjnych po zmianie ustawy o radiofonii i telewizji.

W publikacji znajdują się m.in. rozważania na temat:

  • czy dotychczasowy system reglamentacji dostępu do rynku audiowizualnych usług medialnych (koncesja i rejestr) jest aktualny w obliczu przemian technologicznych i społecznych związanych z procesami cyfryzacji,

  • czym jest widmo radiowe w ujęciu prawnym i dlaczego podlega reglamentacji,

  • charakterystyki prawnej nowych usług, jak DVB-H czy Smart TV.

Przedstawione analizy uzupełniono przykładami najnowszego orzecznictwa sądów krajowych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.


Publikacja jest przeznaczona zarówno dla użytkowników rynku mediów, jak i praktyków prawa mediów, ekspertów oraz pracowników instytucji publicznych. Będzie przydatna także dla nowych podmiotów świadczących lub planujących świadczenie usług nadawczych w internecie, jak również dla osób zajmujących się omawianą tematyką w pracy dydaktycznej i naukowej.


Spis treści:

Wykaz skrótów

Wstęp

Część pierwsza Zagadnienia ogólne

1. Uwagi wstępne
1.1. Media audiowizualne w obliczu zmian społecznych
1.2. Oddziaływanie mediów audiowizualnych na sferę publiczną
2. Relacja państwo - media w wybranych systemach medialnych
2.1. Model śródziemnomorski - spolaryzowany pluralizm
2.2. Model północno-środkowoeuropejski (demokratyczny korporacjonizm)
2.3. Model północnoatlantycki - liberalny
2.4. Francja - model mieszany
3. Schemat ekonomicznego ujęcia reglamentacji rynku mediów audiowizualnych
3.1. Przedmiot reglamentacji w ujęciu ekonomicznym
3.2. Reglamentacja rynku mediów w ekonomicznej analizie prawa według R.H. Coase‘a
3.3. Zakres i cel regulacji mediów audiowizualnych
3.4. Media audiowizualne jako element gospodarki europejskiej
3.4.1. Definicja usług audiowizualnych
3.4.2. Media audiowizualne w systemie prawa europejskiego
3.4.3. Pojęcie usług audiowizualnych w prawie europejskim
3.4.4. Polityka audiowizualna UE jako element polityki kulturalnej
3.5. Widmo radiowe jako przedmiot reglamentacji. Dobro publiczne
3.5.1. Europejskie podejście do reglamentacji widma radiowego
3.5.2. Reglamentacja krajowa widma radiowego w wybranym orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
4. Podsumowanie

Część druga Reglamentacja mediów audiowizualnych w Polsce

1. Uwagi wstępne
1.1. Polska polityka audiowizualna w obszarze reglamentacji
1.2. Polityka audiowizualna w systemie prawa polskiego
1.2.1. Zakres przedmiotowy polityki audiowizualnej
1.2.2. Regulacja obszarów software i hardware w Polsce
2. Formy reglamentacji usług na rynku mediów audiowizualnych
2.1. Koncesja, zezwolenie, rejestr. Krótka charakterystyka
2.1.1. Koncesje
2.1.2. Zezwolenia
2.1.3. Rejestry
3. Instytucje reglamentacji rynku mediów audiowizualnych w Polsce
3.1. Reglamentacja rynku audiowizualnego w Polsce. Podstawy prawne
3.1.1. Uzasadnienie prawne reglamentacji w mediach audiowizualnych
3.1.2. Charakterystyka prawna polskiej reglamentacji działalności audiowizualnej. Przegląd regulacji
3.2. Rezerwacja wolnych częstotliwości w procesie reglamentacji mediów audiowizualnych w Polsce. Hardware i harmonizacja
3.3. Zezwolenie w reglamentacji usług telekomunikacyjnych. Hardware
3.4. Wpis do rejestru jako instrument regulacyjnej roli administracji publicznej w dziedzinie mediów audiowizualnych w Polsce
3.4.1. Rejestr przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Hardware
3.4.2. Rejestr programów rozprowadzanych i programów rozpowszechnianych w systemie teleinformatycznym. Software
4. Kwalifikacja prawna koncesji radiowo-telewizyjnej w polskim systemie prawa mediów
4.1. Koncesjonowanie działalności audiowizualnej wobec praw i wolności konstytucyjnych
4.2. Charakterystyka koncesji radiowo-telewizyjnej
4.3. Koncesja jako sposób realizacji zadań klasycznej administracji porządkowo-reglamentacyjnej w sferze gospodarczej
4.4. Problematyka zmiany decyzji koncesyjnej
4.5. Problematyka rekoncesjonowania
4.6. Problematyka kwalifikacji prawnej ogłoszenia Przewodniczącego KRRiT w sprawie możliwości uzyskania koncesji telewizyjnej
4.7. Przetarg jako etap rozstrzygnięcia koncesyjnego
4.8. Zagadnienie opłaty koncesyjnej w kontekście postanowień Konstytucji RP
5. Publiczne prawa podmiotowe w obszarze reglamentacji
6. Podsumowanie

Część trzecia Reglamentacja usług audiowizualnych w warunkach cyfrowych

1. Uwagi wstępne
1.1. Czy po nowelizacji implementacyjnej rozpowszechnianie programów telewizyjnych wymaga koncesjonowania?
1.2. Procedura rejestru programów rozpowszechnianych w systemach teleinformatycznych oraz programów rozprowadzanych. Regulacja software czy hardware?
2. Czy koncesja jest instrumentem przyznawania praw specjalnych w warunkach rozpowszechniania naziemnego cyfrowego?
3. Czy misja publiczna jako zadanie publiczne może być przedmiotem koncesjonowania?
3.1. Misja publiczna
3.2. Koncesjonowanie programów wyspecjalizowanych nadawcy publicznego
3.3. Finansowanie koncesjonowanej audiowizualnej działalności misyjnej
3.4. Korzystanie z widma radiowego
3.5. Koncesja służby publicznej w działalności audiowizualnej
4. Zagadnienie delokalizacji w dziedzinie mediów audiowizualnych
5. Problematyka reglamentacji działalności nadawczej w nowych technologiach na przykładzie usług telewizji komórkowej DVB-H i Smart TV
5.1. Definicja usługi
5.2. Podmiot regulacji
5.3. Przedmiot regulacji
5.4. Problemy reglamentacyjne
6. Podsumowanie

Uwagi końcowe
1. Ulotna teoria
2. Treść a infrastruktura
3. Środki prawne
4. Współpraca w realizacji misji publicznej
5. Nowe zadania

Źródła praw

Orzecznictwo

Bibliografia


356 stron, Format: 13.0x20.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022