Komunikacja transformująca
Podręcznik metody Transforming Communication z ćwiczeniami
Przeznaczona dla wszystkich wielowymiarowych istot ludzkich, żywych, prawdziwych,
zwykłych i niezwykłych, które mówią, milczą, krzyczą, przyglądają się,
słuchają, przyjaźnią się, obrażają, porozumie- wają i nie porozumiewają,
kochają, wyjaśniają, kłócą się, cierpią, próbują, wycofują się, lubią i nie
lubią, troszczą się, atakują, negocjują, budują, sprzedają, denerwują, kierują,
uczą, tworzą, wychowują, wspierają…
Podręcznik metody Transforming Communication w sposób bardzo praktyczny prezentuje
nowe podejście do komunikacji i uczy:
• nawiązywania kontaktu (słuchania, mówienia, poruszania się)
• budowania dobrych relacji (prywatnych i zawodowych)
• skutecznego i trwałego rozwiązywania konfliktów metodą wygrana-wygrana
• umiejętności dbania o siebie, innych i relację
• wspierania i wpływania w sposób integralny, z uwzględnieniem metaprogramów i
wartości
• kreowania w trudnych sytuacjach rozwiązań i budowania mostów
• umiejętności potrzebnych w komunikacji z grupą i w grupie
Książka zawiera przedstawione w formie graficznej modele, wiele przykładów z
różnych kontekstów kulturowych, opowieści i metafory, 57 ćwiczeń do wykonania w
grupie i indywidualnie, ustrukturyzowane zagadnienia kluczowe i podsumowania rozdziałów,
obszerną bibliografię.
Autor tej książki, Richard Bolstad, jest twórcą metody Transforming Communication i
uczy jej w Nowej Zelandii, Europie, Chinach i Japonii.
W Polsce od roku 2006 prowadzi treningi podstawowe i trenerskie Transforming
Communicationw ramach cyklu Warsztaty Mistrzów(R)
Spis treści:
Przedmowa do polskiego wydania
He Tauparapara
Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA. SERCE KOMUNIKACJI
Nawiązywanie kontaktu
Przedstawianie się
Rozgrzewka
Poznawanie i spotykanie się w różnych kulturach
Po prostu stan umysłu
Samodzielnie kotwiczenie wybranego stanu
Społeczne korzenie poczucia własnej wartości
Rozwiązywanie konfliktów wewnętrznych
Kontekst komunikacji
Podejście do innych
Znajdowanie różnic
Ogólne wrażenie
Po prostu myślenie
Dobry kontakt
Tworzenie rozwiązań
Kto ma problem
Wyznaczanie celów i rozwiązywanie problemów
Uczenie się
CZĘŚĆ DRUGA. POMAGANIE
Pełne słuchanie drugiej osoby
Ratunek, prześladowanie czy pomoc?
Nastawienie na słuchanie
Słuchanie odzwierciedlające
Wspieranie innych w zmianie
Proces wspierania
Umiejętności wspierania
CZĘŚĆ TRZECIA. ZASPOKAJANIE WŁASNYCH POTRZEB ORAZ POTRZEB INNYCH
Asertywna komunikacja
Asertywność
Komunikat Ja
Rozwiązywanie konfliktów
Czym jest konflikt?
Użycie siły/władzy wobec innych
Rozwiązywanie konfliktów
Wartości i metaprogramy
Wartości i metaprogramy
Komunikacja w grupie
Co się dzieje w grupach
Wspieranie grupy w osiąganiu porozumienia
Wnioski
Żegnanie się
Pożegnanie
LICENCJONOWANI TRENERZY
Odpowiedzi do ćwiczeń
Zalecane lektury
Bibliografia
Indeks
330 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa kartonowa foliowana