ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.58 39,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM


BATORSKI J.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 41.58 Twoja cena  39,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Instrumenty zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie turystycznym

Perspektywa organizacyjnego uczenia się


Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się.

Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposobów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej.

W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako współistotne z analizami ilościowymi. P

ozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.


Spis treści:

Wstęp   7
1. Zarządzanie organizacją w kryzysie  11
1.1. Podejścia do zarządzania w kryzysie  11
1.2. Instrumenty zarządzania w sytuacji kryzysowej organizacji  23
1.3. Zarządzanie kryzysowe w polskich przedsiębiorstwach  31
2. Koncepcja organizacyjnego uczenia się  39
2.1. Pojęcie organizacyjnego uczenia się  39
2.2. Organizacyjne uczenie się jako dzielenie się założeniami  46
2.3. Procesy uczenia się i zarządzania wiedzą w polskich przedsiębiorstwach turystycznych  51
3. Paradoksy sytuacji kryzysowej i organizacyjnego uczenia się. Założenia badawcze  63
3.1. Istniejący stan wiedzy w zakresie tematu badań   63
3.2. Metodyka badań  69
4. Polski rynek turystyczny a globalny kryzys gospodarczy   75
4.1. Kryzys gospodarczy a branża turystyczna  75
4.2. Polski rynek turystyczny w okresie dekoniunktury  77
5. Analiza przypadków: uczenie się dla kryzysu czy kryzys dla uczenia się?   83
5.1. Przypadek Rainbow Tours  83
5.2. Przypadek PLL LOT  86
5.3. Przypadek uprowadzenia statku morskiego   88
5.4. Podsumowanie  94
6. Modele zarządzania w pensjonacie Villa Neve  97
6.1. Wprowadzenie  97
6.2. Postępowanie badawcze  98
6.3. Wyniki badań  99
6.4. Podsumowanie i rekomendacje  103
1. Zarządzanie organizacją w kryzysie
7. Zarządzanie kryzysowe w polskich przedsiębiorstwach turystycznych. Charakterystyka badań ilościowych  107
7.1. Podstawy metodyczne badań  107
7.2. Wyniki badań  113
7.3. Podsumowanie  126
8. Instrumenty zarządzania w sytuacji kryzysowej przedsiębiorstwa turystycznego: propozycje metodologiczne  129
8.1. Budowa zdolności do zarządzania kryzysowego   129
8.2. Projektowanie modelu biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie    134
Zakończenie   139
Spis rysunków   143
Spis tablic   145
Literatura   147
Załączniki   159
Załącznik 1   159
Załącznik 2   162
Załącznik 3   166
Załącznik 4   175
Summary   177


182 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022