ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKACJA WIZUALNA W PRASIE I W MEDIACH ELEKTRONICZNYCH


WOLNY-ZMORZYŃSKI K. FURMAN W. SNOPEK J. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych


Obrazowa forma porozumiewania się ludzi jest bardzo odległa i znana niemal od początku świata. Właściwie nie wiadomo, czy pierwszym narzędziem porozumiewania się było słowo, czy obraz. O początkach obu modeli komunikowania wiemy tyle samo: z okresu przedhistorycznego zachowały się rysunki naskalne z Ziemi Arnhema w północnej Australii, z grot Lascaux w południowej Francji, z Tassili w północnej Algierii, ale za Ewangelią św. Jana powtarzamy: „na początku było Słowo...”, które utożsamia się z Bogiem, a więc początkiem świata.


Słowo wstępne

PRASA

Maryla Hopfinger
Czy obraz wypiera słowo?
Krzysztof Stępnik
"Kinetyka". Rysunek i fotografia prasowa sprzed stulecia (Kod Monte Carlo)
Andrzej Kozieł
Publicystyka wizualna w prasie: karykatura, rysunek satyryczny, fotomontaż
Paweł Płaneta
Infografika w prasie: między przejrzystą informacją a jałową estetyzacją
Paulina Olechowska
Wizualizacja treści na przykładzie "jedynek" wybranych dzienników z całego świata
Joanna Szylko-Kwas
Fotograficzny przegląd tygodnia - fotografia w tygodnikach opinii

MEDIA ELEKTRONICZNE

Jacek Dąbała
Aksjologiczne konsekwencje komunikacji wizualnej a telegeniczność
Justyna Janus-Konarska
Obraz telewizyjny jako strategia nadawcza dyskursu
Marek Uhma
Wizualna strona telewizyjnych przekazów sportowych
Jerzy Snopek
Sport jako medium komunikacj i wizualnej
Joanna Szegda
Rola fotografii w przekazywaniu kultury w mediach obywatelskich
Magdalena Winiarska
Kronika filmowa jako przykład retoryki werbalno-wizualnej
Katarzyna Bernat
Logo i strona internetowa jako wizualna forma prezentacji radia
Kinga Duszyk
Wideoklip jako komunikat medialny. Wartość estetyczna i funkcja
Krzysztof Flasiński
Komunikacja wizualna za pośrednictwem urządzeń iPad firmy Apple w polskiej prasie tabletowej

Indeks nazwisk

Informacje o autorach


224 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022