Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych
Obrazowa forma porozumiewania się ludzi jest bardzo odległa i znana niemal od
początku świata. Właściwie nie wiadomo, czy pierwszym narzędziem porozumiewania się
było słowo, czy obraz. O początkach obu modeli komunikowania wiemy tyle samo: z okresu
przedhistorycznego zachowały się rysunki naskalne z Ziemi Arnhema w północnej
Australii, z grot Lascaux w południowej Francji, z Tassili w północnej Algierii, ale za
Ewangelią św. Jana powtarzamy: „na początku było Słowo...”, które utożsamia
się z Bogiem, a więc początkiem świata.
Słowo wstępne
PRASA
Maryla Hopfinger
Czy obraz wypiera słowo?
Krzysztof Stępnik
"Kinetyka". Rysunek i fotografia prasowa sprzed stulecia (Kod Monte
Carlo)
Andrzej Kozieł
Publicystyka wizualna w prasie: karykatura, rysunek satyryczny, fotomontaż
Paweł Płaneta
Infografika w prasie: między przejrzystą informacją a jałową estetyzacją
Paulina Olechowska
Wizualizacja treści na przykładzie "jedynek" wybranych dzienników z
całego świata
Joanna Szylko-Kwas
Fotograficzny przegląd tygodnia - fotografia w tygodnikach opinii
MEDIA ELEKTRONICZNE
Jacek Dąbała
Aksjologiczne konsekwencje komunikacji wizualnej a telegeniczność
Justyna Janus-Konarska
Obraz telewizyjny jako strategia nadawcza dyskursu
Marek Uhma
Wizualna strona telewizyjnych przekazów sportowych
Jerzy Snopek
Sport jako medium komunikacj i wizualnej
Joanna Szegda
Rola fotografii w przekazywaniu kultury w mediach obywatelskich
Magdalena Winiarska
Kronika filmowa jako przykład retoryki werbalno-wizualnej
Katarzyna Bernat
Logo i strona internetowa jako wizualna forma prezentacji radia
Kinga Duszyk
Wideoklip jako komunikat medialny. Wartość estetyczna i funkcja
Krzysztof Flasiński
Komunikacja wizualna za pośrednictwem urządzeń iPad firmy Apple w polskiej
prasie tabletowej
Indeks nazwisk
Informacje o autorach
224 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka