ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKACJA WIZUALNA W REKLAMIE PUBLIC RELATIONS I W PRAWIE


WOLNY-ZMORZYŃSKI K. FURMAN W. SNOPEK J. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 52.50 Twoja cena  49,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie


Wizualny aspekt komunikowania dostrzegalny jest zwłaszcza we współczesnej sytuacji nadmiaru przekazów medialnych. Skoro przekazy konkurują o naszą uwagę, zawsze łatwiej będzie zobaczyć, a dopiero potem ewentualnie przeczytać. Dobrze o tym wiedzą autorzy reklam, specjaliści public relations i redaktorzy popularnych pism. Wszyscy chcą wywrzeć wpływ na odbiorców, choć kierują się różnymi celami i używają różnych sposobów.

W drugiej części książki znajdujemy rzeczowe spojrzenie na prawo do osobistego wizerunku. Teksty dotyczą zarówno prawa polskiego, jak i niemieckiego oraz rosyjskiego. Daje to możliwość porównań i ma bardzo praktyczne znaczenie: zarówno dla osób prywatnych, którym może się zdarzyć, że zostaną zaskoczone publicznym eksponowaniem swojego wizerunku w niekoniecznie korzystnym kontekście, jak i dla redaktorów i wydawców, którzy powinni liczyć się z koniecznością tłumaczenia się przed sądem ze swoich decyzji.

Dopełnienie omówionej tu tematyki znajdziemy w tomie Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, również pod redakcją naukową Kazimierza Wolego-Zmorzyńskiego, Jerzego Snopka i Krzysztofa Gronia. Poruszono w nim kwestie wykorzystania obrazu w prasie oraz w mediach elektronicznych. Poszczególne artykuły pokazują, że obraz w dziennikarstwie jest przede wszystkim informacją wizualną i pojmowany jest w kategoriach rzeczywistości, odmiennie niż w reklamie i public relations.


Słowo wstępne

REKLAMA I PUBLIC RELATIONS

Małgorzata Lisowska-Magdziarz Portret kandydata
Małgorzata Stępnik Siła obrazu - estetyka reklamy a fenomen popularności street artu
Magdalena Hodalska Wizerunki Lady Diany i Jana Pawła II - ikony, znaki na sprzedaż i symulakry
Wojciech Furman Twórca, celebryta, błazen czy prowokator? Wizerunki Adama Darskiego
Barbara Klimek Wpływ erotycznego aspektu reklamy wizualnej z udziałem kobiet na jej skuteczność
Ewelina Szczęsna Transgresja jako sposób komunikacji w reklamie wizualnej
Agnieszka Ogonowska Reprezentacje Innego w polskich kampaniach społecznych (wybrane zagadnienia)
Artur Trudzik Konferencje prasowe partii politycznych - potrzeba rzetelnej informacji społeczeństwa, czy rywalizacja wizerunkowa?
Anna Ślósarz Franczyzowość internetowych witryn na temat szkolenia właścicieli i ich psów (Polska, Niemcy, Rosja, Australia)
Aneta Pawłowska Atrakcyjny wizerunek miasta. Wykorzystanie komunikacji wizualnej w marketingu terytorialnym
Wiktor Marchut Czy firma z korzeniami w PRL-u potrafi kreować swój wizerunek we współczesnym świecie marketingu?
Rafał Unicki Techniki utrwalania wizerunku w komunikacji wizualnej. Przemysły pamięci jako podstawa public relations

PRAWO

Jacek Sobczak Prawo do wizerunku oskarżonych i innych osób uczestniczących w procesie sądowym
Witold Sobczak, Maria Gołda-Sobczak Prawo do wizerunku w świetle poglądów judykatury
Bogdan Fischer Prawo autorskie a prawa osobiste do wizerunku zamieszczonego w internecie i wiarygodna informacja o naruszeniu tych praw
Anna Zakrzewska Aspekty prawne wykorzystania fotografii w internecie
Jacek Wojtaś "Recht am eigenen Bild" - prawo do wizerunku w prawie niemieckim
Ksenia Kakareko Prawo do wizerunku w prawie Federacji Rosyjskiej

Indeks nazwisk

Informacje o autorach


313 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022