|
INTERNACJONALIZACJA POLSKICH PRZESIĘBIORSTW MIĘDZYNARODOWEGO DROGOWEGO
BRACH J. / TRANSPORTU ŁADUNKÓW wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 80.00 Twoja cena 76,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu
ładunków
Niniejsza praca traktuje o warunkach, okolicznościach, czynnikach kształtujących
oraz o przebiegu internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw zajmujących się drogowymi
przewozami towarowymi w ruchu międzynarodowym w okresie od 1958 r., czyli od momentu
rozpoczęcia działalności przez pierwsze takie przedsiębiorstwo. Książka składa się
z pięciu rozdziałów.
Omówiono w nich kryteria podziału transportu, zdefiniowano pojęcia, przedstawiono
regulacje prawne, obszernie omówiono zjawisko internacjonalizacji, szczególnie
realizowanej przez polskie przedsiębiorstwa międzynarodowego drogowego transportu
ładunków.
Spis treści:
Wstęp
1. Transport, jego znaczenie w gospodarce oraz otoczenie prawne
1.1. Zdefiniowanie transportu
1.2. Kryteria podziału transportu
1.3. Ekonomiczne cechy transportu
1.4. Funkcje i znaczenie transportu dla gospodarki
1.4.1. Funkcje transportu
1.4.2. Implikacje ekonomicznego znaczenia transportu
1.5. Transport w handlu międzynarodowym i transport w handlu zagranicznym
1.6. Towarowy transport samochodowy
1.6.1. Pozycja towarowego transportu samochodowego w Europie
1.6.2. Przyczyny sukcesu transportu samochodowego
1.6.3. Przedsiębiorstwo transportowe i przedsiębiorstwo transportu międzynarodowego
1.6.4. Kryteria podziału przedsiębiorstw transportowych
1.6.5. Pojęcie taboru samochodowego i jego rodzaje
1.6.6. Pojęcie floty i pojazdu flotowego
1.6.7. Strategia taborowa i strategia flotowa
1.7. Regulacje prawne dotyczące międzynarodowego drogowego transportu ładunków
1.7.1. Znaczenie systemu prawnego
1.7.2. Organizacje międzynarodowe
1.7.3. Konwencje międzynarodowe
1.7.4. Regulacje Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Unii Europejskiej
oraz polityka ugrupowania w zakresie transportu samochodowego
1.7.5. Umowy dwustronne
2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu
ładunków
2.1. Zdefiniowane pojęcia internacjonalizacji
2.2. Poglądy, teorie i hipotezy na temat internacjonalizacji
2.3. Specyfika internacjonalizacji przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu
ładunków
2.4. Czynniki internacjonalizacji przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu
ładunków
2.5. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu
ładunków
2.5.1. Motyw obniżki kosztów
2.5.2. Motyw zbytu
2.5.3. Motyw pozyskania zasobów
2.5.4. Motyw ochrony środowiska
2.5.5. Motyw polityczny
2.6. Strategie internacjonalizacji
3. Przebieg procesu internacjonalizacji
3.1. Internacjonalizacja przewozów
3.2. Internacjonalizacja reprezentacji
3.2.1. Przewozy wykonywane na zlecenie bezpośrednich zleceniodawców
3.2.2. Niezależni pośrednicy i ich rola
3.3. Formy internacjonalizacji
3.3.1. Eksport i import
3.3.2. Franczyza
3.3.3. Spółki joint-venture
3.3.4. Działalność za granicą prowadzona samodzielnie
3.3.5. Fuzje
3.3.6. Alianse strategiczne
3.3.7. Międzynarodowe przedsiębiorstwo międzynarodowego drogowego transportu ładunków
3.3.8. Elementy wpływające na wybór sfery i formy internacjonalizacji
3.4. Etapy internacjonalizacji
3.5. Zakupy taboru importowanego w strategii taborowej międzynarodowego drogowego
przewoźnika ładunków
3.6. Wskaźniki i profile umiędzynarodowienia przedsiębiorstw transportowych
4. Funkcjonowanie polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu
ładunków
4.1. Ustawodawstwo krajowe dotyczące międzynarodowego drogowego transportu ładunków
4.1.1. Okres do 1989 roku
4.1.2. Okres od 1989 roku
4.2. Ustawodawstwo krajowe odnoszące się do inwestycji zagranicznych
4.3. Działalność przedsiębiorstw w poszczególnych okresach
4.3.1. Okres do 1989 roku
4.3.2. Okres po 1989 roku
5. Polskie przedsiębiorstwa międzynarodowego drogowego transportu ładunków i
ich internacjonalizacja
5.1. Okres do 1989 roku
5.1.1. Internacjonalizacja przewozów
5.1.2. Internacjonalizacja reprezentacji
5.1.3. Internacjonalizacja w obszarze strategii taborowej
5.1.4. Czynniki wspomagające i bariery internacjonalizacji
5.2. Okres po 1989 roku
5.2.1. Internacjonalizacja przewozów
5.2.2. Internacjonalizacja reprezentacji
5.2.3. Internacjonalizacja strategii taborowej
5.2.4. Czynniki wspomagające oraz bariery internacjonalizacji
5.3. Modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego
transportu ładunków
5.3.1. Modele internacjonalizacji do 1989 roku
5.3.2. Model internacjonalizacji po 1989 roku
5.3.3. Porównanie obu modeli
5.4. Formułowanie strategii internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
międzynarodowego drogowego transportu ładunków
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
514 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|