|
DYFUZJA WIEDZY W PRZEDSIĘBIORSTWIE SIECIOWYN WIZUALIZACJA I KOMPOZYCJA
PERECHUDA K. wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW , rok wydania 2012, wydanie III cena netto: 49.28 Twoja cena 46,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym.
Wizualizacja i kompozycja
Zarządzanie wiedzą jest najbardziej użyteczną metodą we współczesnej
gospodarce. Identyfikacja najważniejszych zagadnień może wyraźnie przyspieszyć
rozwój przedsiębiorstw w otoczeniu sieciowym.
W książce opisano nowoczesne metody dyfuzji wiedzy w sieciowych organizacjach
gospodarczych, będące podstawą tworzenia nowych modeli biznesu, różniących się
znacznie od klasycznych.
Książka jest przeznaczona dla firm konsultingowych, menedżerów, pracowników
wiedzy, a także wykładowców i studentów szkół ekonomicznych i szkół biznesu.
Spis treści:
Wstęp
Część I WIEDZA W PRZEDSIĘBIORSTWIE SIECIOWYM
1. Ontologiczno-epistemologiczne podstawy diagnozowania i projektowania
przedsiębiorstw sieciowych
1.1. Morfogenetyczne pole gospodarki
1.2. Gospodarka sieciowa jako egzemplifikacja jednolitego morfogenetycznego pola
gospodarki
1.3. "Ruina" indukcji
1.4. Implikacje holograficznej teorii wszechświata dla jednolitego pola gospodarczego
1.5. Diagnozowanie wysp wiedzy
1.6. Czas i przestrzeń w przedsiębiorstwach sieciowych
1.7. "Ujarzmiająca" metoda badawcza
1.8. Wyzwania e-gospodarki oraz e-przedsiębiorstw w kontekście teorii organizacji i
zarządzania
1.9. Zachodnie koncepcje zarządzania w optyce filozofii I-Cing
1.10. Konsekwencje metodologiczne diagnozowania i projektowania organizacji sieciowych
1.11. Reprodukcja struktur wiedzy
2. Drgająca gospodarka
2.1. Atomizacja społeczeństwa i gospodarki
2.2. Wektory globalizacji i wirtualizacji
2.3. Zmiana archetypu
2.4. Zarządzanie wiedzą w procesie globalizacji i wirtualizacji
2.4.1. Trójwymiarowa przestrzeń wiedzy
2.4.2. Wiedza jako integrator systemów
2.4.3. Sześcian wiedzy
2.4.4. Analiza porównawcza procesów globalizacji i wirtualizacji wiedzy
3. Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwach sieciowych
3.1. Drgająca dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwach sieciowych
3.1.1. Definicje zarządzania wiedzą
3.1.2. Nowe funkcje informacji we współczesnych koncepcjach zarządzania
3.1.3. Istota przedsiębiorstwa sieciowego
3.1.4. Drgająca sieć wysp wiedzy
3.1.5. Cechy dyfuzji wiedzy
3.2. Determinanty dyfuzji wiedzy
3.2.1. Kryteria efektywnej dyfuzji wiedzy
3.2.2. Domeny przedsiębiorstwa jako podstawa wyodrębnienia kryteriów skutecznego
zarządzania wiedzą
3.2.3. Zmiana kultury organizacyjnej
3.2.4. Kreowanie wiedzy niejawnej
3.2.5. Filtrowanie wiedzy przez struktury organizacyjne
3.3. Wirtualne sieci przedsiębiorstw jako instrument dyfuzji wiedzy niejawnej
3.3.1. Kompetencje kluczowe firmy-integratora w układach sieciowych
3.3.2. Fazy funkcjonowania wirtualnych sieci przedsiębiorstw
3.3.3. Kreowanie wartości w sieci
3.3.4. Kryteria wyboru wirtualnej sieci kooperacyjnej
3.3.5. Metodologiczne kryteria tworzenia sieciowej firmy informatycznej
3.4. Cyrkulacyjne przyrosty wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym
3.5. Model pajęczyny w dyfuzji wiedzy w organizacji
3.5.1. Założenia filozoficzno-metodologiczne
3.5.2. Pajęczyna wiedzy w organizacjach sieciowych
3.5.3. Fazy cyklu życia pajęczyny wiedzy
3.5.4. Wysoce autonomiczne systemy aktywności ludzkiej
4. Dryfowanie przedsiębiorstw ku gospodarce sieciowej
4.1. Sygnały z przyszłości
4.1.1. Gospodarka oparta na sygnałach z przyszłości
4.1.2. Wszechświaty równoległe w gospodarce przyszłości
4.1.3. Krawędzie chaosu
4.1.4. Impulsy z przyszłości
4.2. Asymetryczna dyfuzja wiedzy
4.2.1. Niepodzielność wiedzy
4.2.2. Asymetryczna dyfuzja wiedzy globalnej
4.2.3. Intuicyjność wiedzy niejawnej
4.2.4. Transfer wiedzy poprzez niedziałanie
4.2.5. Wiedza organizacyjna w wymiarach statycznym i dynamicznym
4.3. Procesy konwersji wiedzy
4.4. Usieciowianie struktur organizacyjnych
4.5. Fluktuacja wiedzy
4.5.1. Definicja
4.5.2. Zmierzch strukturalizmu
4.5.3. Podejście holistyczne
4.5.4. Klasyczny model transferu wiedzy
4.5.5. Rozwój wiedzy w przedsiębiorstwie przyszłości
4.5.6. Koszty oduczania się
4.5.7. Wiedza niejawna
5. Kreowanie wartości w układach sieciowych
5.1. Tworzenie wartości w dynamicznych sieciach przedsiębiorstw
5.2. Strategie konfigurowania wartości w biznesie sieciowym
5.2.1. Przełamanie paradygmatu dualizmu w gospodarce sieciowej
5.2.2. Konfigurowanie wartości jako podstawa budowy strategii kooperanckich i klienckich
5.2.3. Asymetria wiedzy w biznesie sieciowym
6. Marketing sieciowy
6.1. Elementy marketingu sieciowego
6.1.1. Wirtualizacja potrzeb
6.1.2. Odpersonalizowanie kontaktów międzyludzkich
6.1.3. Procesualizacja obsługi klienta
6.1.4. Analiza klientów Internetu jako grupy społecznej w sensie socjologicznym
6.1.5. Tworzenie internetowego wizerunku
6.1.6. Wzbogacenie procesu podstawowego
6.1.7. Zrównoważony model kooperacyjny
6.1.8. Kapitał relacyjny w organizacji wirtualnej
6.2. Public relations jako instrument kreowania obrazów wiedzy
7. Pracownicy i agenci wiedzy
7.1. Koncepcja dryfującego pracownika wiedzy
7.2. Agenci wiedzy w organizacjach przyszłości
7.2.1. Charakterystyka
7.2.2. Agenci wiedzy w organizacjach sieciowych
7.2.3. Agenci wiedzy w organizacji wirtualnej
7.2.4. Klienci jako agenci wiedzy
7.3. Zaufanie w wirtualnych społecznościach pracowniczych
7.4. Analiza potencjału właścicieli i szefów małych firm w zakresie kreowania wiedzy
7.4.1. Interferencja KCRM
7.4.2. Różnice w zarządzaniu wiedzą w przedsiębiorstwach małych i dużych
7.5. Od wartości klienta zewnętrznego do klienta wewnętrznego
7.5.1. Poszarpane łańcuchy wartości
7.5.2. Pracownik wiedzy jako nośnik wartości
7.5.3. Guan-xi
8. Zarządzanie wiedzą w organizacjach nonprofit
8.1. Organizacje sportowe doskonalone przez wiedzę
8.1.1. Kluby sportowe jako koncerny i przedsiębiorstwa sportowe
8.1.2. Współczesny rozwój nauk o kulturze fizycznej i nauk zarządzania
8.1.3. Doskonalenie wiedzy organizacji sportowej przez wdrażanie nowoczesnych koncepcji i
modeli zarządzania
8.1.4. Zespołowe uczenie się jako instrument dyfuzji wiedzy
8.1.5. Płaszczyzny procesów doskonalenia przez wiedzę
8.1.6. Wiedza jawna i niejawna w klubie sportowym
8.1.7. Konwersja wiedzy ukrytej w wiedzę dostępną
8.1.8. Model klubu sportowego opartego nawiedzy
8.1.9. Spirala organizacyjnego tworzenia wiedzy
8.2. Systemy CRM oparte na zarządzaniu wiedzą w szpitalach
8.3. Zarządzanie wiedzą w mieście
8.3.1. Dyfuzja wiedzy w aglomeracjach miejskich
8.3.2. Dyfuzja wiedzy jawnej i niejawnej w mieście
8.3.3. Wiedza twarda i miękka
8.3.4. Kapitał relacyjny
8.3.5. Dyfuzja wiedzy w dużym mieście
Część II METODY WIZUALIZACJI, KOMPOZYCJI I DYFUZJI WIEDZY
Podsumowanie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
241 stron.B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|