ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SEKTOR USŁUG LOGISTYCZNYCH W TEORII I W PRAKTYCE


JESZKA A.M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie II

cena netto: 44.00 Twoja cena  41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sektor usług logistycznych

W teorii i w praktyce


Jest to drugie wydanie podręcznika – pełniejsza wersja książki. Autorka opisuje współczesne trendy i różne aspekty rozwoju sektora usług logistycznych i należących do niego przedsiębiorstw. Celem jest zaprezentowanie wiedzy i wzbudzenie zainteresowania czytelników omawianą problematyką w kontekście zróżnicowanych podejść teoretycznych i w odniesieniu do spopularyzowanej w literaturze logistycznej koncepcji łańcucha dostaw.
W książce podjęto próbę uporządkowania wiedzy na temat przedsiębiorstw zajmujących się usługową działalnością logistyczną, mechanizmów ich funkcjonowania, strategii i modeli biznesu. Przedstawiono analizę kierunków rozwoju sektora oraz zachodzących w nim zjawisk od strony teoretycznej i praktycznej. Książka jest adresowana do studentów logistyki na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych, powinna także zainteresować pracowników branży logistycznej. Autorka jest pracownikiem Katedry Logistyki i Transportu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część teoretyczna

ROZDZIAŁ 1
Wybrane zagadnienia teoretyczne

1.1. Branża jako przedmiot badań w naukach ekonomicznych
1.2. Teorie odnoszące się do struktury i organizacji branży
1.3. Podstawy teoretyczne ewolucji i rozwoju branży
1.4. Teorie odnoszące się do relacji wewnątrzbranżowych
1.5. Znaczenie koncepcji łańcucha dostaw dla rozwoju przedsiębiorstw sektora usług logistycznych

Część praktyczna

ROZDZIAŁ 2
Stan obecny i kierunki rozwoju sektora usług logistycznych

2.1. Usługi logistyczne
2.2. Modele biznesowe usługodawców logistycznych i model sektora
2.3. Generacja forth party logistics jako kolejny etap rozwoju sektora usług logistycznych

ROZDZIAŁ 3
Warunki rozwoju sektora usług logistycznych

3.1. Współczesne trendy w handlu, produkcji i dystrybucji
3.2. Praktyka outsourcingu jako determinanta rozwoju sektora
3.3. Tendencje w zakresie magazynowania i obsługi dostaw
3.4. Baza techniczna jako warunek rozwoju sektora

ROZDZIAŁ 4
Relacje i strategie

4.1. Operator logistyczny w łańcuchu dostaw
4.2. Rola usługodawcy logistycznego w integracji łańcucha dostaw
4.3. Formy rynków i ich regulacja
4.4. Strategie usługodawców logistycznych
4.5. Współpraca z poddostawcami
4.6. Relacje wewnątrzbranżowe

ROZDZIAŁ 5
Zarządzanie operacjami w sektorze usług logistycznych

5.1. Organizacja przewozów drobnicowych (architektura hub and spoke)
5.2. Przykład struktury operacyjnej z jednym magazynem sortowniczym
5.3. Systemy przeładunku, konsolidacji i dekonsolidacji
5.4. Jednostki logistyczne i opakowania stosowane w obsłudze logistycznej

Bibliografia


153 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022