ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY ZAWODOWE INFORMATYKÓW JEDNOSTKA ZESPÓŁ ORGANIZACJA


ROSIŃSKI J.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 42.00 Twoja cena  39,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Postawy zawodowe informatyków

jednostka, zespół, organizacja


Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja to książka interesująca z trzech perspektyw. W perspektywie publikacji naukowej jest przykładem szeroko zakrojonych badań z zakresu zachowań organizacyjnych – przynosi odpowiedzi na temat indywidualnego funkcjonowania informatyków w organizacjach. Tematyka dotycząca postaw pracowników branży IT wobec zatrudniających ich organizacji, odnoszenia się do współpracowników oraz postrzegania samych siebie pozwala wysnuć ciekawe wnioski, użyteczne w kierowaniu zespołami w firmach IT.

Z punktu widzenia refleksji naukowej o bardziej uniwersalnym charakterze wartościowe są części publikacji odnoszące się do funkcjonowania ekspertów organizacyjnych czy też szerzej – pracowników wiedzy.

Wreszcie z perspektywy popularnonaukowej otrzymujemy uzasadniony badawczo „informatyków portret własny”. Wizerunek pracownika branży IT prezentowany w książce może weryfikować w świetle naukowym pewne powszechne uogólnienia czy nawet stereotypy odnoszące się do tej grupy zawodowej.


Podziękowania ¦ 9
Wstęp ¦ 11

Rozdział 1. Informatycy – zmiany w otoczeniu pracownika ¦ 19
1.1. W kierunku gospodarki opartej na wiedzy ¦ 20
1.2. Zmiana zachodząca na poziomie organizacji ¦ 26
1.3. Przemiany zachodzące na poziomie indywidualnym ¦ 35

Rozdział 2. Charakterystyka i funkcjonowanie pracowników wiedzy ¦ 47
2.1. Rola pracowników wiedzy w gospodarce ¦ 47
2.2. Pracownicy wiedzy a inni pracownicy ¦ 50
2.3. Charakterystyki pracowników wiedzy – przegląd stanowisk ¦ 53

Rozdział 3. Informatycy jako pracownicy wiedzy ¦ 57
3.1. Proces przejścia od „maga” do „technika” ¦ 58
3.2. Specyfika informatyków jako pracowników wiedzy ¦ 64
3.2.1. Istniejące stereotypy ¦ 64
3.2.2. Elementy odróżniające informatyków od innych pracowników wiedzy ¦ 68
3.2.3. Elementy wspólne dla pracowników IT i innych pracowników wiedzy ¦ 73

Rozdział 4. Funkcjonowanie informatyków w organizacjach ¦ 77
4.1. Zakres eksploracji tematyki ¦ 77
4.2. Szczegółowy przegląd badań nad informatykami ¦ 78

Rozdział 5. Metodyka własnych badań empirycznych ¦ 97
5.1. Zestawienie hipotez badawczych ¦ 97
5.2. Procedura badań empirycznych ¦ 98
5.3. Charakterystyka użytych narzędzi badawczych ¦ 99
5.4. Opis próby osób badanych ¦ 100

Rozdział 6. Dane uzyskane na temat postaw informatyków ¦ 105
6.1. Postrzeganie zatrudniającej organizacji ¦ 105
6.2. Motywatory materialne związane z pracą na rzecz organizacji ¦ 115
6.3. Postrzeganie osobistego funkcjonowania zawodowego ¦ 116
6.4. Charakterystyki pracowników z branży IT i spoza IT ¦ 124
6.5. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe ¦ 127
6.6. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe w grupach pracowników z branży IT i spoza IT ¦ 132
6.7. Porównanie osób z krótkim i długim stażem pracy ¦ 135
6.8. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolę zespołową Specjalisty i pozostałe role zespołowe w grupach osób z krótkim i długim stażem pracy ¦ 139
6.9. Porównanie osób pracujących w branży IT i poza branżą IT ze względu na pozostałe 8 ról zespołowych według M.R. Belbina ¦ 142

Rozdział 7. Charakterystyka postaw informatyków – interpretacja wyników ¦ 147
7.1. Specyfika funkcjonowania pracowników IT ¦ 147
7.1.1. Sposób postrzegania zatrudniającej organizacji przez informatyków ¦ 147
7.1.2. Postrzeganie motywatorów materialnych związanych z pracą na rzecz organizacji ¦ 149
7.1.3. Wybrane elementy postrzegania osobistego funkcjonowania zawodowego ¦ 150
7.1.4. Zróżnicowania na poziomie opisów osobowościowych ¦ 157
7.1.5. Charakterystyki wynikające z ról zespołowych ¦ 160
7.2. Specyfika funkcjonowania Specjalistów ¦ 162
7.2.1. Specjaliści pracujący w branży IT i poza branżą IT ¦ 162
7.2.2. Specjaliści a pozostałe role zespołowe ¦ 164
7.3. Weryfikacja hipotez badawczych ¦ 169

Rozdział 8. Informatycy jako pracownicy wiedzy – dyskusja wyników ¦ 175
8.1. Funkcjonowanie informatyków – progres wiedzy ¦ 176
8.1.1. Podobieństwa: informatycy – grupa kontrolna ¦ 176
8.1.2. Występujące zróżnicowania: informatycy – grupa kontrolna ¦ 180
8.1.3. D yskusja wyników zweryfikowanych hipotez badawczych ¦ 190
8.2. Funkcjonowanie Specjalistów – lepsze zrozumienie ekspertów organizacyjnych ¦ 196
8.2.1. Znaczące podobieństwa: Specjalista – taki sam niezależnie od branży? ¦ 196
8.2.2. Występujące zróżnicowania w stosunku do innych ról zespołowych – specyfika funkcjonowania roli Specjalisty ¦ 198
8.2.3. Funkcjonowanie Specjalistów – podsumowanie ¦ 202

Podsumowanie i zasadnicze wnioski ¦ 205
Bibliografia ¦ 209
Aneksy ¦ 225


234 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022