Firmy zatrudniają pracowników, aby rozwiązać problemy lub zapobiec ich powstaniu,
aby rozwijać się, zmniejszać koszty i poprawiać swoją sytuację finansową. Robią to
dla własnej korzyści. Pracodawcy nie obchodzi, czego ty chcesz lub do czego dążysz -
jemu zależy wyłącznie na otrzymaniu tego, czego on sam pragnie. Firmy nie oczekują,
że ich pracownicy pomnożą istniejące problemy, obciążą ją własnymi zmartwieniami
i będą wymagali dodatkowej obsługi. One chcą pozbyć się tego wszystkiego.
Jeśli nie masz pojęcia, dlaczego dana firma powinna cię zatrudnić,
istnieje duże prawdopodobieństwo, że ona również nie będzie tego wiedziała.
Znasz siebie, wiesz, jakie masz zdolności. Po przeanalizowaniu profilu firmy,
w której chciałbyś pracować, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki
sposób możesz jej pomóc - zarówno poprzez jakieś doraźne rozwiązanie, jak i w
perspektywie długotrwałej współpracy. To, czy zdołasz sprzedać samego siebie,
zależy od tego, w jaki sposób możesz w czymś pomóc.
Aby sprzedać swoje programy komputerowe, Microsoft nie przesyła ulotek dziesięciu
milionom osób i nie każe swoim pracownikom dzwonić do starych znajomych. Budweiser nie
sprzedaje w taki sposób piwa, a Procter & Gamble mydła. Duże koncerny inwestują w
innowacje, opracowują zróżnicowane produkty, dostosowują swoje produkty do potrzeb
konkretnego odbiorcy, a następnie opakowują je i promują w jasny i wyraźny sposób. Ty
zrób to samo z własną osobą, ponieważ rozmowa kwalifikacyjna jest rozmową handlową.
Jesteś towarem, który chce zostać kupiony przez nabywcę. Jednocześnie grasz rolę
handlowca odpowiedzialnego za sprzedaż tego towaru. Nabywcą jest pracownik firmy
podejmujący decyzję o zatrudnieniu.
Nikogo nie interesuje, w jaki sposób chcesz wykorzystać swoje zatrudnienie.
Nikt nie jest ciekaw, czy lubisz pracować z ludźmi. Nikogo nie obchodzi, że znajdujesz
się w takim czy innym miejscu swojej kariery zawodowej. To bez znaczenia, czy chcesz, czy
nie chcesz czegoś robić. Nikt nie dba o to, czy lubisz pisać, i dla nikogo nie ma
najmniejszego znaczenia co lubisz robić.
Specjalistów do spraw zatrudnienia obchodzą jedynie problemy ich
własnej firmy. Jeśli będzie można je rozwiązać zatrudniając ciebie, to otrzymasz
pracę, jeśli jednak stwierdzą, że nie możesz pomóc firmie, nie zostaniesz
zatrudniony.
139 stron, format: 130/190 mm, twarda oprawa