Zdrowe podejście i świeże spojrzenie na pracę w polskiej reklamie
- Od kuchni: jak wygląda codzienna praca w agencji reklamowej
- Najpierw myślenie, później wymyślanie: jak powstaje reklama
- Nie taka reklama straszna: jak przetrwać w agencji reklamowej
Do kogo adresowana jest ta książka?
Zarówno doświadczeni pracownicy agencji reklamowych, jak i nowicjusze znajdą w niej
coś dla siebie. Jeśli pracujesz w branży, zapewne czytając tę książkę, z
uśmiechem zapytasz: "Skąd ja to znam?". Natomiast jeśli dopiero zamierzasz
rozpocząć pracę w reklamie, "Książeczka zdrowia copywritera" przybliży Ci
agencyjną rzeczywistość i dostarczy kilku wskazówek, które ułatwią pierwsze kroki w
branży -- oraz pozwolą przetrwać.
Reklama od kulis
Nie wystarczy mieć lekkie pióro i sypać pomysłami jak z rękawa. Entuzjazm i
kreatywność to bardzo wiele, ale wciąż za mało. Pomysł musi pasować do założeń
kampanii i wymagań klienta. Trzeba go przykroić do potrzeb, oczekiwań i finansowych
możliwości zleceniodawcy. Spokojnie i bez emocji. Bo opanowanie to bardzo ważna cecha
dobrego copywritera. Daje mu pewność, że może stworzyć skuteczną reklamę o dowolnej
porze i nie popaść przy tym w zgubną rutynę.
"Książeczka zdrowia copywritera" przedstawia prawdziwe warunki pracy w
polskiej reklamie. Autor opisuje proces rekrutacji, przybliża branżowy żargon i zdradza
triki, dzięki którym życie w agencji staje się odrobinę łatwiejsze. Jeśli chcesz
wiedzieć, ile wysiłku pochłania opracowanie sensownej koncepcji reklamy i jak naprawdę
rodzą się "nowe, wspaniałe kampanie", przeczytaj tę książkę.
Spis treści
Wstęp
Część pierwsza: diagnoza
Początki
Wiem, co chcę robić
Kierunek - reklama!
Emigracja
Bagnet na broń!
...zostałem copywriterem!
Część druga: układ wewnętrzny
Agencja reklamowa
Czym zajmuje się copywriter?
Tworzenie reklam
Mam świetny pomysł...
Rekrutacje, rozstania i powroty
Umowa o dzieło - nasza słodka tajemnica
Praca do zwycięstwa
Prezentacja na poniedziałek
Przetargi
Język reklamy
Skoki w bok
Nie znasz dnia ani godziny
Tak trzeba!
Ale za to niedziela...
Gdy łączą się dwie agencje...
Bo to Polska właśnie... w Afryce
22 zalecenia dla skutecznego (i zdrowego) accounta
Te typy tak mają
Część trzecia: wykaz dolegliwości
WIĘKSZE logo, proszę
Logo w .ppt
Call to action!
Wiem lepiej i tyle
Szklana góra
Trochę inny świat
Bujanie się z parasolem
Żeby brzmiało podobnie do...
Ma być i t...yle!
Koń by się uśmiał
Na zdrowie!
Zabawa na całego
Konsumencie, szczerość nie popłaca
Właśnie stoimy w korku
Ale przecież klient powiedział...
Team (nie)dedykowany
Na zakończenie... wyzdrowienie
Dziś...
Co warto przeczytać?
Słowniczek podstawowych pojęć reklamowych
Skorowidz
115 stron, format: 122x194, twarda oprawa