Michael Levine pokazuje w swej niezwykle praktycznej książce, że jeśli
firma ma przetrwać i rozkwitać, jej menedżerowie muszą się zatroszczyć
o wszystkie najdrobniejsze szczegóły - tytułowe "rozbite okna". Ich
zaniedbanie może doprowadzić - i często rzeczywiście prowadzi - do katastrofy.
Psychologowie społeczni i urzędnicy odpowiedzialni za egzekwowanie prawa zgodnie
twierdzą, że jeżeli nie naprawi się rozbitego okna w jakimś budynku, wkrótce
zostaną rozbite wszystkie pozostałe, a w ostatecznym rachunku dojdzie do
degradacji całej okolicy. Levine błyskotliwie odnosi tę samą teorię do świata
działalności gospodarczej - jeśli nie zadbamy o szczegóły, przekonamy się
wkrótce, że firma będzie musiała ogłosić bankructwo. Książka zawiera aktualne
przykłady firm, które dobrze sobie z tym radziły, oraz innych, w których
rozbitych okien jest aż za wiele:
Kierownictwo linii lotniczych JetBlue zdało sobie sprawę, że trzeba
dać pasażerom to, czego naprawdę chcą (skórzane fotele, telewizor przy każdym
miejscu itd.), gdyż drobiazgi te stanowią prawdziwy klucz do sukcesu.
Przeglądarka Google dzięki swej nadzwyczajnej i niezawodnej
dostępności mogła się wybić ponad cały tłum podobnych serwisów internetowych.
Sieć McDonald's utraciła czołową pozycję w branży barów
szybkiej obsługi, gdy niechlujne sale i brudne toalety zaczęły odstraszać
klientów.
Sieć handlowa Kmart zniechęciła swych lojalnych klientów,
podejmując próbę pośpiesznego przejścia ku górnej części rynku.
Najważniejsze zaś, że Michael Levine wyjaśnia w swojej książce, co trzeba
zrobić, aby szybko zastosować w firmie te drobne środki zaradcze, które mogą
przynieść najwspanialsze efekty.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział l. Rozbite okna w firmie
Rozdział 2. Czy da się uratować McDonald's?
Rozdział 3. Obsesja i kompulsja
Rozdział 4. Jak upadła potęga
Rozdział 5. Oczekiwania a rzeczywistość
Rozdział 6. Marki i rozbite okna
Rozdział 7. Pracownik jako rozbite okno
Rozdział 8. Dlaczego pączki Krispy Kreme są lepsze niż pączki Dunkin' Donuts
(i na odwrót)?
Rozdział 9. Latać jakim niebem?
Rozdział 10. Zrobić, jak należy
Rozdział 11. Pogooglujmy!
Rozdział 12. Rozbite okna w Sieci
Rozdział 13. Pies podwórzowy: opinia publiczna
Rozdział 14. Najgroźniejsze rozbite okno
Rozdział 15. Ile zależy od pianisty?
Rozdział 16. Rozbite okna bez budynku
Rozdział 17. Wnioski praktyczne
Deklaracja w sprawie rozbitych okien
223 strony, miękka oprawa ze skrzydełkami