Tego rodzaju opracowań brak na polskim rynku. Wielu badaczy wskazuje na
nadmiar informacji spowodowany rozwojem nowych technologii informacyjnych jako cechę
społeczeństwa informacyjnego. Wzrasta zatem rola i znaczenie ujęć porządkujących
informacyjny chaos. Takie ujęcie proponuje Kevin Williams w Mediach w Europie. Dla
polskiego Czytelnika szczególną wartość ma rozdział poświęcony przemianom, które
dokonały się w mediach krajów Europy Środkowej i Wschodniej ze względu na dystans
Autora wobec przedmiotu analizy.
Spis treści
Wstęp do wydania polskiego
Wstęp
Rozdział I. Obraz mediów w Europie
Rozdział II. Europejska prasa drukowana
Rozdział III. Media publiczne a deregulacja rynku mediów elektronicznych
Rozdział IV. Charakterystyka europejskiego dziennikarstwa
Rozdział V. Film europejski - Hollywood, GATT i cała reszta
Rozdział VI. Media w Europie Wschodniej
Rozdział VII. Polityka medialna i Unia Europejska
Rozdział VIII. "Europeizacja" mediów?
Bibliografia
Indeks
224 strony, format: 16.5x23.5 cm, miękka oprawa