ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.50 48,93   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

PROBLEMY MORALNE W ¦WIECIE INFORMACJI


SZEWCZYK A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 51.50 Twoja cena  48,93 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowa sytuacja spo³eczna, nowa technika i mo¿liwo¶ci mediów zmieniaj± kszta³t starych problemów moralnych. Wspó³czesne media - a zw³aszcza telewizja, internet, gry komputerowe s± same w sobie "moralnie obojêtne", jednak ich oferty stoj± czêsto w sprzeczno¶ci z prawami moralnymi, nios± wielorakie zagro¿enia, jak np. negatywny wp³yw gier komputerowych na psychikê graczy i system warto¶ci, zagro¿enia p³yn±ce z anonimowo¶ci w sieci czy mo¿liwo¶ci dokonywania oszustw internetowych (w³amania na konta, nieuprawnione przelewy).

W publikacji omówiono wybrane problemy moralne spo³eczeñstwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy wspó³czesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualno¶ci i uniwersalno¶ci. Spo³eczeñstwo informacyjne ukazano z perspektywy cz³owieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjêciu lub odrzuceniu norm moralnych. Ksi±¿ka zachêca do refleksji - jak budowaæ i jak wykorzystywaæ przestrzeñ informacyjn± w zgodzie z prawami moralnymi i z w³asnym sumieniem.


Spis tre¶ci:

Wprowadzenie

Rozdzia³ 1. Dylematy rozwoju technik informacyjnych
1.1. Istota spo³eczeñstwa informacyjnego
1.2. Potrzeba prymatu osoby nad technik±
1.3. Wizerunek wspó³czesnych mediów

Rozdzia³ 2. Media ¼ród³em zagro¿eñ w ¶wietle zasad moralno¶ci
2.1. Negatywne aspekty mediów w spo³eczeñstwie
2.2. Cz³owiek jako centrum refleksji etycznej
2.3. Infoetyka twórców i odbiorców informacji

Rozdzia³ 3. Dekalog homo informaticus
3.1. Fundamentalna pozycja Dekalogu w zasadach etyki
3.2. Dekalog a Bóg w ¶wiecie wspó³czesnych mediów
3.3. Dekalog a drugi cz³owiek w ¶wiecie wspó³czesnych mediów

Literatura

200 stron, B5, miêkka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022