ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.00 66,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TECHNIK HOTELARSTWA ORGANIZACJA PRACY W HOTELARSTWIE SKRYPT DO NAUKI


OPARKA S. NOWICKA T.

wydawnictwo: WYDAWNICTWO MARIA , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 70.00 Twoja cena  66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Oddajemy do rąk uczniów szkół ponadgimnazjałnych (głównie technikum hotelarskiego), słuchaczy szkół policealnych a także studentów studiów turystyczno-hotelarskich skrypt do praktycznej nauki zawodu pt. "Technik hotelarstwa. Organizacja pracy w hotelarstwie". Jest to praktyczny podręcznik nauki zawodu, którego nie można nauczyć się tylko poprzez wykłady, zajęcia w szkole czy ćwiczenia. Hotelarstwo jest dziedziną wiedzy, którą zdobywa się w praktyce, w codziennej pracy, poprzez stałe doświadczenia wynikające z kontaktu z ludźmi. Hotelarstwo to specyficzny zawód, do którego trzeba mieć powołanie, ponieważ oparty jest na gościnności, cierpliwości, życzliwym stosunku do ludzi, w tym przypadku do gościa hotelowego.
Wejście Polski do Unii Europejskiej otworzyło szerokie możliwości dla uczniów technikum hotelarskiego, zapotrzebowanie na wyszkoloną kadrę jest ogromne. W Polsce został zmieniony program nauczania, utworzono technika o czteroletnim okresie nauczania. Obecnie proponuje się szkołom nauczanie modułowe, które stawia wysokie wymagania głównie nauczycielom zawodu.
Treść skryptu jest zgodna z nowymprogramem nauczania 341[04]/MEN/2008.02.07. Ponadto uczniowie realizujący modułowy program nauczania też mogą z niego korzystać, gdyż bardzo wiele elementów potrzebnych do realizacji w/w programu zawiera nowy skrypt. Przygotowuje on pod względem merytorycznym uczniów szkół hotelarskich do nowych egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Dla studentów szkół hotelarsko - turystycznych jest podręcznikiem z zawartością podstawowej wiedzy o organizacji i technice pracy w hotelarstwie.
Istotną wartością naszej pozycji są ćwiczenia, testy, zadania zamykające rozważania teoretyczne i praktyczne w rozdziale, które są jednocześnie powtórzeniem oraz utrwaleniem omówionego zagadnienia. Różnorodność zadań jest gwarancją przyswojenia wiedzy przez wszystkich uczniów bez względu na ich możliwości partycypacyjne, np. dla kinestyków proponujemy scenki rodzajowe, dla wzrokowca zachętą będą prezentacje multimedialne, zdjęcia, itp. Te formy dydaktyczne pozwalają uczniowi nabyć dodatkowych umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce. Mają klarowny kształt stylistycznych poleceń. Słuchacz dzięki nim może wzbogacić swoją wiedzę, a równocześnie zyskać wiele dzięki problemowo skonstruowanym pytaniom, zmuszającym do wysiłku intelektualnego i samodzielnego myślenia.
W pracy wykorzystano najbardziej aktualną literaturę z zakresu hotelarstwa. Wprowadzono elementy prawa, głównie niektóre rozdziały Kodeksu cywilnego. Skrypt zawiera ponadto słowniczek hotelarski i turystyczny, oraz słownik najczęściej używanych w hotelarstwie w czterech językach: angielskim, niemieckim, francuskim i rosyjskim,


Spis treści:

WSTĘP
WIADOMOŚCI WSTĘPNE O HOTELARSTWIE
1. Podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa: baza noclegowa, obiekt noclegowy,baza hotelarska, obiekt hotelarski, zakład hotelarski, przemysł hotelarski, gościnność,gość hotelowy, passant
2. Historyczny rozwój hotelarstwa w Polsce i na świecie, prekursorzy współczesnego hotelarstwa ,
3. Polskie organizacje hotelarskie, stowarzyszenia branżowe, samorządy gospodarcze
4. Organizacje hotelarskie na świecie
5. Międzynarodowe i krajowe organizacje turystyczne związane z hotelarstwem w Polsce

II. TURYSTYCZNA BAZA NOCLEGOWA
1. Przepisy Ustawy o usługach turystycznych dotyczące hotelarstwa
2. Klasyfikacja obiektów noclegowych
3. Rodzaje obiektów hotelarskich
4. Hotelarstwo jako dział gospodarki
5. Kierunki rozwoju hotelarstwa polskiego i światowego
6. Gestorzy bazy noclegowej
7. Struktury organizacyjno-funkcjonalne w hotelarstwie: współczesne systemy i sieci hotelowe, grupy markowe

III. STANDARYZACJA OBIEKTÓW HOTELARSKICH
1. Podstawowe pojęcia dotyczące standaryzacji: klasyfikacja, kategoryzacja, standard,jakość
2. Wymagania kategoryzacyjne bazy hotelarskiej
3. Rekomendacja obiektów hotelarskich
4. Zastosowanie norm ISO dotyczących jakości usług w obiektach hotelarskich.
5. Kontrola jakości żywności - Analiza Ryzyka i Kontrola Punktów Krytycznych (HACCP)

IV. USŁUGI HOTELARSKIE
1. Definicje usługi hotelarskiej
2. Cechy i podział usług hotelarskich
3. Usługi podstawowe i dodatkowe w różnych rodzajach obiektów hotelarskich
4. Usługi hotelarskie w środkach transportu oraz innych rodzajach bazy noclegowej

V. KULTURA I ESTETYKA W HOTELARSTWIE
1. Podstawowa terminologia z zakresu etyki
2. Kodeks Etyki Hotelarza.
3. Kultura osobista
4. Kultura obsługi gości
5. Wizerunek pracownika hotelu
6. Ranga społeczna zawodu hotelarza
7. Postępowanie w trudnych i nadzwyczajnych sytuacjach zawodowych
8. Rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich

VI. DZIAŁALNOŚĆ RECEPCJI
1. Rola recepcji w obiekcie hotelarskim
2. Wyposażenie techniczne recepcji
3. Przygotowanie stanowisk pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy
oraz wymaganiami ergonomii
4. Procedury udzielania pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
5. Obowiązki pracowników recepcji
6. Obsługa gości w parterowej części hotelu
7. Rezerwacja usług hotelarskich
8. Czynności związane z cyklem obsługi gościa w obiekcie hotelarskim
9. Procedury dotyczące zameldowania (check in) i wymeldowania gości (check out
10. Dokumentacja recepcji dotycząca kompleksowej obsługi gościa ,
11. Współpraca recepcji z innymi komórkami organizacyjnymi hotelu

VII. CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK W OBIEKCIE HOTELARSKIM
1. Pojęcie, funkcje i rodzaje jednostek mieszkalnych
2. Wyposażenie podstawowe i uzupełniające jednostek mieszkalnych
3. Pomieszczenia ogólnego użytku
4. Obowiązki pracowników (housekeeping) związane z utrzymaniem czystości porządku
5. Rodzaje sprzątania; codzienne, okresowe, sezonowe, gruntowe, okolicznościowe
6. Systemy pracy
7. Sprzęt, środki i techniki utrzymywania czystości
8. Odpowiedzialność materialna pracowników za rzeczy znalezione oraz pozostawione przez gości
9. Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów sanitarnych,
ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska
lO.Współpraca działu utrzymania czystości i porządku z: recepcją, pralnią, działem technicznym, działem gastronomicznym oraz administracją obiektu hotelarskiego

VIII. USŁUGI GASTRONOMICZNE W OBIEKCIE HOTELARSKIM.
1 Rodzaje zakładów gastronomicznych w obiektach hotelarskich
2. Rodzaje usług gastronomicznych
3 Wymagania dotyczące usług gastronomicznych w obiektach hotelarskich
4. Współpraca hotelowej gastronomii z innymi komórkami organizacyjnymi obiektu hotelarskiego

IX. WYPOSAŻENIE TECHNICZNE OBIEKTU HOTELARSKIEGO
1. Instalacje i urządzenia techniczne w obiektach hotelarskich
2. Pralnia hotelowa
3. Transport zewnętrzny i wewnętrzny
4. Przystosowanie obiektu hotelarskiego do potrzeb gości niepełnosprawnych
5. Wewnętrzne i zewnętrzne urządzenia związane z rekreacją, wypoczynkiem i sportem
6. Urządzenia związane z bezpieczeństwem gości: monitorujące, sygnalizacyjno-
-alarmowe oraz urządzenia i systemy zamykania drzwi

X. WSPÓŁPRACA OBIEKTÓW HOTELARSKICH Z BIURAMI PODRÓŻY
1. Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki
2. Rodzaje umów pomiędzy hotelami a biurami podróży
3. Kodeks Postępowania Praktycznego
4. Rola informacji turystycznej w obiektach hotelarskich
5. Współpraca obiektów hotelarskich z pilotami wycieczek, przewodnikami oraz przedsiębiorstwami przewozowymi

XI. ZARZĄDZANIE OBIEKTEM HOTELARSKIM
1. Style kierowania
2. Formy zarządzania obiektami hotelarskimi
3. Schematy organizacyjne obiektów hotelarskich
4. Administracja obiektu hotelarskiego
5. Regulamin hotelowy

XII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ OBIEKTU HOTELARSKIEGO
1 Przepisy prawa międzynarodowego dotyczące świadczenia usług hotelarskich
2. Odpowiedzialność cywilnoprawna hotelu za rzeczy wniesione przez gości hotelowych, przepisy prawa, zasady odpowiedzialności, Konwencja Paryska o odpowiedzialności za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego, klauzule nieodpowiedzialności
3. Przedawnienie roszczeń gościa hotelowego i obiektów hotelowych
Odszkodowanie za niedotrzymanie warunków umowy hotelowej
5. Prawo zastawu
6. Przechowanie rzeczy
7. Parkingi
8. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska
Mały słownik terminologii hotelarskiej
Słownik hotelarsko-turystyczny z terminami branżowymi w języku angielskim
Słownik wyrazów najczęściej używanych w hotelarstwie międzynarodowym
(j. angielski, niemiecki, francuski, rosyjski)
Odpowiedzi do testów umieszczonych w Internecie na stronie www.hotelarze.pl .
BIBLIOGRAFIA
SPIS ILUSTRACJI I TABEL
Załączniki foto
Zdjęcie nr 1 - karawanseraje
Zdjęcie nr 2 - karczmy
Zdjęcie nr 3 - Marywil
Zdjęcie nr 4 - hostel
Zdjęcie nr 5 - yotel
Zdjęcie nr 6 - hotele w Dubaju
Zdjęcie nr 7 - hotel dla dzieci
Zdjęcie nr 8 - hotel z kasynem
Zdjęcie nr 9 - różne usługi
Zdjęcie nr 10 - rotel
Zdjęcie nr 11-I klasa w transporcie powietrznym
Zdjęcie nr 12 - cruising
Zdjęcie nr 13-ergonomia
Zdjęcie nr 14 - pokój z kręgielnią
Zdjęcie nr 15-nietypowy pokój
Zdjęcie nr 16 - wózek służby piętrowej
ZAŁĄCZNIKI
Załącznik nr 1 - Praktyczny Kodeks Postępowania
Załącznik nr 2 - Tabela kategoryzacyjna dla hoteli i moteli
Załącznik nr 3 - Zlecenie pralnicze
Załącznik nr 4 - Struktury organizacyjne: liniowa, sztabowo-liniowa i funkcjonalna .
Załącznik nr 5 - Przykładowa struktura organizacyjna
Załącznik nr 6 - Elementy składowe ergonomii
Załącznik nr 7 - Przepisy Kodeksu Cywilnego
Załącznik nr 8 - Przepisy Kodeksu Pracy (fragmenty działu V - odpowiedzialność materialna pracowników)

 


516 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022