Napisanie tej książki z pewnością było punktem przełomowym w życiu
Malcolma Gladwella - dzięki niej stał się guru zarządzania oraz zyskał miano jednego
z najbardziej wpływowych ludzi na świecie.
Dlaczego Ulica Sezamkowa wcale nie jest dobra w edukowaniu maluchów?
Co zrobić, żeby w Nowym Jorku spadła przestępczość?
Kim jest mawen?
Książka pokazuje, że narodziny nowej mody czy nowego trendu zależą od pewnego
przełomowego, zwrotnego momentu, często pozornie nieważnego. Gladwell szczegółowo
pokazuje cykl życia oraz istotę trendu - jakim jest zarówno trend rynkowy, jak i
epidemia grypy, przestępczości czy moda na buty określonej marki. Tytułowy „punkt
przełomowy” to magiczny moment, decydujący o tym, że pomysł, idea kilku osób staje
się modą, trendem lub... przeradza się w nagonkę. Dlaczego nagle wszyscy modni ludzie
w Ameryce zaczęli nosić (przez długi czas pogardzane) buty marki Hush Puppies, a firma
je produkująca stała się światowym brandem? - odpowiedź w książce.
Seria Punkty Przełomowe:
- opisuje zjawiska, które stały się momentami zwrotnymi i wywierają bezpośredni
wpływ na zmianę otaczającej nas rzeczywistości,
- prezentuje najnowsze tematy - często kontrowersyjne, zawsze przełomowe,
- przedstawia uznane nazwiska tropicieli trendów, innowatorów i wizjonerów,
- gwarantuje solidną dawkę inspiracji.
288 stron, oprawa miękka