ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.00 48,45   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TESTOWE SPRAWDZANIE WIEDZY PORADNIK DLA EGZAMINUJĄCYCH I EGZAMINOWANYC


CIECIURA M.

wydawnictwo: VIZJA PRESS & IT , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik dostarcza informacje interesujące zarówno egzaminujących, jak i egzaminowanych. Oprócz wiedzy specyficznej dla obu stron procesu egzaminowania - egzaminujący powinien wiedzieć, jakie jest podejście egzaminowanych, a dla egzaminowanych może być bardzo ciekawa "kuchnia" przygotowania i prowadzenia testów.

I tak adresatami książki są dwie grupy osób:

- nauczyciele akademiccy, nauczyciele szkół średnich i podstawowych, pracownicy działów personalnych, firmy rekrutujące pracowników, kierownicy na różnych szczeblach zarządzania;
- studenci, uczniowie, uczestnicy kursów, pracownicy oraz poszukujący pracy.

Podręcznik jest opracowaniem interdyscyplinarnym, o różnorodnych wątkach: pedagogicznych, statystycznych i informatycznych, zarówno teoretycznych jak i praktycznych.

Podręcznik kompleksowo ujmuje problem egzaminowania testowego z punktu widzenia egzaminującego w trzech obszarach:

- Przygotowania pytań testowych.
- Narzędzi informatycznych wspomagających proces egzaminowania testowego.
- Metod statystycznych do oceny testów i poszczególnych pytań w oparciu o udzielone odpowiedzi.


Spis treści:

PODZIĘKOWANIA

PRZEDMOWA
1. WPROWADZENIE
1.1. UWAGI WSTĘPNE
1.2. TYPY ZADAŃ TESTOWYCH W TESTACH WIADOMOŚCI
1.3. OCENA TESTÓW WIADOMOŚCI
1.4. WYMAGANIA STAWIANE TESTOM
1.5. ZAGADNIENIA DO POWTÓRZENIA
1.6. PYTANIA TESTOWE


2. PRZYGOTOWANIE ZADAŃ TESTOWYCH I ZASAD ICH OCENIANIA
2.1. UWAGI WSTĘPNE
2.2. PRZYGOTOWANIE PYTAŃ
2.2.1. Zadania pojedynczego i wielokrotnego wyboru
2.2.2. Zadania typu prawda-fatsz
2.2.3. Zadania na dobieranie
2.2.4. Zadania wyłączania pojedynczego
2.2.5. Uwagi końcowe
2.3. PRZYGOTOWANIE I WYKORZYSTANIE PRÓBNYCH ZADAŃ TESTOWYCH
2.4. DODATKOWE USTALENIA
2.4.1. Ustalanie ograniczeń czasowych przy rozwiązywaniu testu
2.4.2. Ustalanie zasady oceny odpowiedzi i przeliczania ich na stopnie
2.4.3. Inne ustalenia
2.5. OCENA PRZYGOTOWANYCH ZADAŃ TESTOWYCH
2.5.7. Uwagi wstępne
2.5.2. Analiza ilościowa pytań
2.5.3. Ocena rzetelności testu
2.5.4. Skrócona metoda analizy zadań i oceny rzetelności testu
2.6. KONSTRUKCJA I OCENA ZASAD PUNKTOWANIA ODPOWIEDZI I PRZELICZANIA PUNKTÓW NA STOPNIE
2.7. WIELOWYMIAROWA OCENA WIEDZY
2.8. TESTY ADAPTACYJNE
2.9. UWAGI KOŃCOWE
2.10. ZAGADNIENIA DO POWTÓRZENIA
2.11. PYTANIA TESTOWE


3. PRZYKŁADOWE NARZĘDZIA DO TESTOWEGO SPRAWDZANIA WIEDZY
3.1. UWAGI WSTĘPNE
3.2. WYKORZYSTANIE KOMPUTERÓW DO TESTOWEGO SPRAWDZANIA WIEDZY
3.2.1. Wprowadzenie
3.2.2. Przykłady zadań testowych implementowanych w programach komputerowych
3.2.3. Podstawowe konfiguracje komputerów podczas nauki i podczas testowego sprawdzania wiedzy
3.2.4. Tryby użytkowania programu komputerowego
3.2.5. Tryby pracy programu do testowego sprawdzania wiedzy
3.2.6. Wprowadzanie odpowiedzi nanoszonych na karty egzaminacyjne
3.3. PRZYKŁADOWE OPROGRAMOWANIE DO AUTOSPRAWDZANIA OPANOWANIA WIEDZY POPRZEZ INTERNET
3.3.1. Wprowadzenie
3.3.2. Określanie zakresu testu
3.3.3. Udzielanie odpowiedzi
3.3.4. Przegląd poprawności udzielanych odpowiedzi
3.3.5. Dokumentowanie zbiorczych wyników testu
3.3.6. Monitorowanie poziomu opanowanej wiedzy
3.3.7. Planowane rozszerzenie programu
3.4. PRZYKŁADOWE OPROGRAMOWANIE DO ANALIZY UDZIELONYCH ODPOWIEDZI I OBLICZANIA WYNIKÓW EGZAMINU TESTOWEGO
3.5. PRZYKŁADY STANDARDOWYCH PROGRAMÓW DO PROWADZENIA EGZAMINÓW TESTOWYCH
3.5.7. Pakiet Form Readeri
3.5.2. Program Testy
3.5.3. Pakiet EasyTrainer
3.5.4. Programy Tester OMR i Remark Office OMR
3.5.5. Program CATest
3.5.6. Program ClassMarker
3.5.7. PakietMoodle
3.5.8. Multimedialny System Egzaminowania (MSE)
3.6. ORGANIZACJA ZDALNEGO NAUCZANIA W OPARCIU O OPRACOWANE ŹRÓDŁA WIEDZY
3.7. IDEA ELEKTRONICZNEGO SYSTEMU PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW TESTOWYCH
3.8. WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH DO REALIZACJI TESTÓW KOMPUTEROWYCH W DYDAKTYCE
3.9. UWAGI KOŃCOWE
3.10. ZAGADNIENIA DO POWTÓRZENIA
3.11. PYTANIA TESTOWE


4. PRZEPROWADZANIE EGZAMINÓW TESTOWYCH
4.1. UWAGI WSTĘPNE
4.2. PRZEPROWADZENIE EGZAMINÓW METODĄ TRADYCYJNĄ
4.3. PRZEPROWADZANIE EGZAMINÓW TESTOWYCH Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERÓW
4.3.1. Uwagi wstępne
4.3.2. Pytania w książeczkach testowych oraz wykorzystywanie kart odpowiedzi
4.3.3. Pytania wyświetlane z rzutnika oraz wykorzystywanie kart odpowiedzi-
4.3.4. Przeprowadzanie egzaminów w oparciu o sieć komputerów osobistych
4.4. OBLICZANIE WYNIKÓW EGZAMINU
4.4.1. Uwagi wstępne
4.4.2. Podjęcie decyzji o eliminacji pytań
4.4.3. Przeliczanie uzyskanych punktów na oceny
4.4.4. Analiza statystyczna wyników egzaminu
4.4.5. Publikowanie wyników egzaminu
4.4.6. Ocena i analiza trajektorii udzielania odpowiedzi
4.5. OGRANICZANIE NIEUCZCIWEGO ZDAWANIA EGZAMINÓW
4.6. ZAGADNIENIA DO POWTÓRZENIA
4.7. PYTANIA TESTOWE


5. UDZIELANIE ODPOWIEDZI NA PYTANIA TESTOWE
5.1. UWAGI WSTĘPNE
5.2. WALKA ZE STRESEM
5.2.1. Uwagi wstępne
5.2.2. Sposoby radzenia sobie ze stresem
5.2.3. Uwagi końcowe
5.3. UDZIELANIE ODPOWIEDZI
5.3.1. Uwagi wstępne
5.3.2. Pytania otwarte
5.3.3. Pytania zamknięte
5.3.4. Jak przygotowywać się i zdawać egzaminy testowe z przedmiotów ścisłych?
5.3.5. Kilka wskazówek dla innych typów pytań
5.3.6. Uwagi końcowe
5.4. UWAGI o ŚCIĄGANIU
5.5. ZAGADNIENIA DO POWTÓRZENIA
5.6. PYTANIA TESTOWE


6. PORTAL INTERNETOWY PORADNIKA
6.1. UWAGI WSTĘPNE
6.2. SPRAWDZANIE STOPNIA OPANOWANIA WIEDZY ZAWARTEJ W PORADNIKU
6.2.1. Test jednokrotnego i wielokrotnego wyboru
6.2.2. Opisowe charakterystyki wybranych tematów
6.2.3. Test z pytań na dobieranie oraz z pytań typu prawda-fałsz
6.3. POZOSTAŁE DZIAŁY PORTALU
6.3.1. Przykład pytań wyświetlanych z rzutnika
6.3.2. Publikowanie uzupełnień poradnika
6.3.3. Zgłaszanie oceny poradnika
6.3.4. Zgłaszanie erraty
6.3.5. Pubłikowanie erraty
6.3.6. Zmiana danych


7. DODATKI
7.1. PRZYKŁADOWY REGULAMIN EGZAMINU
7.2. PRZYKŁADOWE INSTRUKCJE UDZIELANIA ODPOWIEDZI
7.3. WYBRANE ZALEŻNOŚCI MATEMATYCZNE
7.3.1. Współczynnik korelacji punktowo-dwuseryjnej
7.3.2. Wariancja wyniku sumarycznego
7.3.3. Skala staninowa
7.4. PRZYKŁAD OCENY I WYNIKI ANALIZY ODPOWIEDZI TESTU JEDNOKROTNEGO WYBORU
7.4.1. Podstawowe dane
7.4.2. Uproszczona analiza pytań
7.4.3. Analiza i prognoza uzyskiwanych ocen
7.4.4. Analiza statystyczna wyników
7.4.5. Określenie minimalnego zakresu sprawdzanej wiedzy
7.5. PRZYKŁAD OCENY I ANALIZY WYNIKÓW TESTU WIELOKROTNEGO WYBORU
7.5.1. Podstawowe dane i wyniki
7.5.2. Analiza pytań
7.6 ANALIZA PRÓBNYCH ZADAŃ TESTOWYCH
7.6.1. Wprowadzenie
7.6.2. Analiza statystyczna uzyskanych wyników
7.6.3. Ocena rzetelności testu i łatwości pytań
7.6.4. Analiza przydzielanej i uwzględnianej premii
7.6.5. Propozycja zmiany zasady wystawiania stopni
7.6.6. Podsumowanie
7.7. AUTOMATYZACJA OCENY ODPOWIEDZI NA PYTANIA OPISOWE
7.8. PRZYKŁADY MODUŁÓW ADMINISTRACYJNYCH
7.8.1. Test jednokrotnego i wielokrotnego wyboru
7.8.2. Test z pytaniami opisowymi
7.9. WYKAZ PODSTAWOWYCH TERMINÓW
7.10. HISTORIA OPRACOWYWANIA I WYKORZYSTYWANIA WŁASNEGO OPROGRAMOWANIA DO
TESTOWEGO SPRAWDZANIA WIEDZY


8. PODSUMOWANIE


9. WYKAZY PRZYKŁADÓW, TABEL, RYSUNKÓW I PODSTAWOWYCH TERMINÓW
9.1. WYKAZ PRZYKŁADÓW
9.2. WYKAZ TABEL
9.3. WYKAZ RYSUNKÓW
9.4. INDEKS PODSTAWOWYCH TERMINÓW


10. WYBRANA BIBLIOGRAFIA


ANKIETA
INFORMACJA O AUTORZE
INNE PODRĘCZNIKI AUTORA


288 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022