ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.20 42,94   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWA KOMUNIKACJA SPOŁECZNA WYZWANIEM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU


KURASZKO I.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 45.20 Twoja cena  42,94 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka podejmuje problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu, która przedstawiona jest w szerokiej, politologicznej perspektywie.

Krytycznej analizie poddane zostały najważniejsze funkcjonujące w dyskursie międzynarodowym prace i dokumenty na ten temat. Zagadnienie odpowiedzialności przedsiębiorstw omówione jest kompleksowo – w kontekście relacji i odpowiedzialności sektora publicznego, prywatnego oraz społecznego. Wskazuje to na rozwiązania dotyczące polityki publicznej państwa oraz aktywności obywateli, które tworzą niezbędną infrastrukturę dla działań z zakresu społecznej odpowiedzialności sektora prywatnego. Zbadanie społecznej odpowiedzialności w ujęciu "governance" pokazuje także nowe perspektywy dla rozwoju public relations, zwraca uwagę na jego społeczną rolę w systemie demokratycznym.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. ZNACZENIE KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ DLA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA

1.1. Public relations jako zaplanowana i świadoma komunikacja społeczna
1.2. Public relations w dialogu społecznym i demokracji
1.3. Public relations i komunikacja korporacyjna w działalności organizacji
1.3.1. Otoczenie przedsiębiorstwa – teoria interesariuszy
1.3.2. Wizerunek – lustro czy mistyfikacja?
1.3.3. System identyfikacji, czyli tożsamość organizacji
1.3.4. Reputacja, niematerialny zasób przedsiębiorstwa
1.4. Teoretyczne modele public relations
1.5. Model dialogu komunikacji symetrycznej – etyczny model komunikowania społecznego w społeczeństwie obywatelskim
1.6. Wnioski

Rozdział 2. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU JAKO SYSTEM KSZTAŁTOWANIA RELACJI

2.1. Filozoficzna geneza pojęcia odpowiedzialności
2.2. Społeczna odpowiedzialność organizacji w ujęciu umowy społecznej
2.2.1. Sektor publiczny, rządowy – rola struktur państwowych w rozwoju CSR
2.2.2. Sektor prywatny, gospodarczy, rynkowy
2.2.3. Sektor obywatelski, społeczny – relacja przedsiębiorstw z trzecim sektorem
2.3. Pojęcie i zakres społecznej odpowiedzialności biznesu
2.4. Rola społecznej odpowiedzialności w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa dla jego interesariuszy
2.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu – główne modele
2.5.1. Model zaangażowania społecznego
2.5.2. Model integracji zasad społecznej odpowidzialności
2.5.3. Model innowacji społeczno-ekonomicznych CSR
2.6. Wnioski

Rozdział 3. ANALIZA MODELI PR W WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH ORAZ ROLA I MIEJSCE CSR W STRATEGII BUDOWANIA RELACJI Z INTERESARIUSZAMI NA PODSTAWIE BADAŃ

3.1. Rola i wartość public relations w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.2. Społeczna odpowiedzialność organizacji a praktyczne modele komunikowania społecznego M. Morsing i M. Schulza
3.3. Jak menedżerowie rozumieją społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa?
3.4. Stosowanie modeli komunikacji a strategia społecznej odpowiedzialności
Podsumowanie
3.5. Czynniki wpływające na wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialności
w przedsiębiorstwach w Polsce – ujęcie umowy społecznej
3.5.1. Sektor publiczny, rządowy w Polsce – aktywność najważniejszych aktorów w rozwoju CSR
3.5.2. Aktywności sektora prywatnego w Polsce w rozwoju CSR
3.5.3. Działania sektora obywatelskiego w Polsce w rozwoju CSR
3.6. Komunikowanie o działaniach CSR w Polsce – rola mediów w promowaniu społecznej odpowiedzialności
3.7. Wnioski

Rozdział 4. WSPÓŁZALEŻNOŚĆ PUBLIC RELATIONS I CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY W SPOŁECZNEJ KOMUNIKACJI PRZEDSIĘBIORSTWA

4.1. Analiza powiązań pomiędzy public relations a społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa
4.2. Czynniki warunkujące zastosowanie wybranego modelu zależności public relations i sprzecznej odpowiedzialności biznesu
4.3. Określenie najlepszego dla organizacji wariantu powiązania public relations i Corporate Social Responsibility na poziomie strategii komunikacji
4.4. Wnioski

Zakończenie

Bibliografia


180 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022